پرسش‌های متداول
نحوه رزرو

چگونه می‌توانم یک اقامتگاه را رزرو کنم؟

پس از ثبت‌نام یا ورود به سایت، با استفاده از گزینه‌ی “انتخاب شهر”، مقصد مورد نظرتان را انتخاب کنید. بعد از یافتن اقامتگاه مناسب، با استفاده از تقویم اقامتگاه (درصورت استفاده از موبایل با انتخاب دکمه‌ی درخواست رزرو، تقویم اقامتگاه برای شما نمایش داده می‌شود)، تاریخ رفت و ‌برگشت و تعداد همراهان خود را وارد نمایید و درخواست رزرو را کلیک کنید.
منتظر بمانید! پیام میزبان حاوی پر یا خالی بودن خانه حداکثر تا ۳ساعت، برای شما به صورت پیامک، ارسال خواهد شد. در صورت خالی بودن اقامتگاه، لینک پیش‌پرداخت برای شما پیامک خواهد شد. هم‌چنین شما می‌توانید از پنل کاربری وارد صفحه‌ی “سفرهای من” شوید و با انجام پیش‌پرداخت، درخواست خود را نهایی کنید.

چگونه می‌توانم در سایت ثبت‌نام کنم؟

با انتخاب گزینه‌ی “ورود | ثبت‌نام” در نوار بالا و وارد کردن مشخصات فردی و شماره موبایل، می‌توانید به صورت رایگان حساب کاربری خود را ایجاد کنید.

چرا تقویم اقامتگاه، خالی بودن آن را نمایش می‌دهد ولی بعد از درخواست رزرو، میزبان اعلام پر بودن می‌کند؟

تایید درخواست شما، منوط به پذیرش شرایط درخواست شما از طرف مالک می‌باشد. مالک بنا به شرایط درخواست، می‌تواند آن را تایید نکند.

چطور می‌توانم از وضعیت درخواست‌هایم مطلع بشوم؟

می‌توانید با مراجعه به صفحه‌ی “سفرهای من” وضعیت تمامی درخواست‌هایتان را مشاهده نمایید.


ارتباط با میزبان

آیا می‌توانم قبل از پیش‌پرداخت و سفر با میزبان گفتگو داشته باشم؟

برای گفتگو با میزبان می‌توانید از قسمت "سفرهای من" گزینه “گفتگو با میزبان” را انتخاب کنید و به صورت چت با میزبان در ارتباط باشید.

چگونه می‌توانم شماره تماس میزبان و آدرس اقامتگاه را دریافت کنم؟

بعد از انجام پیش‌پرداخت، شماره تماس میزبان و آدرس اقامتگاه برای شما پیامک خواهد شد. هم‌چنین در صفحه‌ی “سفرهای من” گزینه "مشاهده رسید" برای شما مهمان گرامی فعال خواهد شد که با انتخاب آن، شماره تماس میزبان و آدرس اقامتگاه مورد نظر قابل رویت می‌باشد. شما می‌توانید جهت هماهنگی برای تحویل کلید با شماره درج شده از میزبان، تماس حاصل فرمایید.


نحوه پرداخت

هزینه‌ی اقامتگاه را به چه صورت پرداخت کنم؟

پرداخت هزینه، به صورت پیش‌پرداخت (پرداخت امن و تضمین شده به سایت شب) و به صورت پرداخت در محل (بعد از تحویل کلید) انجام می‌گیرد.
پیش‌پرداخت به معنای پرداخت حداکثر دو شب از اقامت به سایت شب می‌باشد. این پرداخت از طریق درگاه‌های معتبر بانکی صورت می‌گیرد و فقط کافی‌ست، بعد از انتخاب درگاه بانکی موردنظر، پرداخت خود را انجام دهید. (برای پرداخت اقساطی، از طریق کارت‌های بیمه ملت و اطلاع از جزئیات بیشتر، می‌توانید با پشتیبانی بیمه ملت با شماره تماس ۸۵۳۳۳-۰۲۱ در ارتباط باشید)
پرداخت در محل، به معنای پرداخت باقی‌مانده‌ی هزینه‌ی اقامت، بعد از تحویل کلید و مطابقت اطلاعات درج شده در آگهی با اقامتگاه تحویل گرفته شده توسط شما، به میزبان می‌باشد.


لغو و کنسلی

بعد از ثبت درخواست رزرو (قبل از پیش‌پرداخت)، برنامه‌ی سفرم تغییر کرده است؛ چگونه درخواست رزرو را لغو کنم؟

برای لغو درخواست ثبت شده از مسیر "سفرهای من > گفتگو با میزبان > لغو درخواست" اقدام بفرمایید.

بعد از نهایی شدن رزرو (پس از انجام پیش‌پرداخت)، برنامه سفرم تغییر کرده شده است؛ چگونه می‌توانم رزروم را کنسل کنم؟

برای کنسلی رزرو قطعی و پرداخت شده، حتما به صورت تلفنی با پشتیبانی شب تماس حاصل فرمایید.
تلفن تماس 22398202-021 و 22398203-021


عدم تطابق اقامتگاه

اگر اقامتگاه با اطلاعات و عکس‌های موجود در سایت مغایرت داشت و یا نظافت آن رعایت نشده بود، راه‌حل چیست؟

تطابق مشخصات و نظافت توسط “شب” تضمین شده است. در صورت وجود هر مسئله‌ای، پیش‌ از ترک اقامتگاه، سریعا با پشتیبانی سایت شب تماس بگیرید.
تلفن تماس 22398202-021 و 22398203-021


ثبت اقامتگاه

چگونه میتوانم میزبان شوم؟

بعد از ثبت‌نام در سایت، گزینه‌ی "میزبان شوید" را انتخاب کنید؛ سپس با مطالعه و موافقت قوانین، پروسه ثبت مشخصات و آپلود عکس‌های اقامتگاه را انجام داده و منتظر تایید اقامتگاه از طرف کارشناس‌های سایت شب شوید. بعد از تایید، آگهی اقامتگاه شما در سایت نمایش داده می‌شود.