گردش یک روزه به منطقه ییلاقی طالقان

0

راهنمای سفر به طالقان یک روزه

یکی از مناطق خوش آب و هوا که جزء مناطق ییلاقی استان البرز است و در نزدیکی تهران واقع شده است منطقه زیبا و سرسبز طالقان است. این شهرستان زیبای توریستی، در ایام مختلفی از سال، بویژه فصل زیبای بهار و تابستان، گردشگران و توریست‌های بسیاری را از سراسر ایران و جهان به میزبانی فرا می‌خواند. حضور چشمه‌های متعدد، آبشارهای خروشان، کوه‌های سربه فلک کشیده، یخچال‌های طبیعی و آثار مذهبی و تاریخی موجود در این شهرستان زیبا، از مهم‌ترین دلایل اهمیت آن در حوزه‌ی صنعت گردشگری است. البته نباید از مهم‌ترین دلایل جذب گردشگر به این منطقه که آب و هوای مطلوب، فضای سبز و رودخانه‌ در این شهرستان است، چشم‌پوشی کرد. سرسبزی و طبیعت زیبا و چشم‌نواز طالقان در کنار چشم‌انداز منحصر به‌ فرد و خارق‌العاده‌ ی این منطقه از کشور، زبانزد گردشگران و مسافران است. با شب همراه باشید تا گشتی در این منطقه منحصر به فرد و سرسبز بزنیم.

taleghan2

آبشار کلارود طالقان

آبشار کلارود در استان البرز قرار دارد. این آبشار در ارتفاعات روستای کلارود طالقان قرار دارد. کلارود، روستایی از توابع بخش طالقان شهرستان ساوجبلاغ در استان البرز است. این روستا در 30 کیلومتری غرب شهرک طالقان و 3 کیلومتری شمال راه مالروی قزوین به طالقان قرار گرفته است. آبشار کلارود در ميان دره ای پر از درختان سر سبز و شاداب قرار گرفته و در طول سال داراي طراوت خاصي است. این آبشار ارتفاعی در حدود 15 متر دارد. روستای کلارود یکی از روستاهای پایین طالقان است که در ضلع جنوبی رودخانه شاهرود در دو طرف دره بزرگی که از جنوب به طرف شمال آبخیز آن قرار دارد بنا شده است. این روستا به لحاظ موقعیت جغرافیایی وارتفاع، آب‌های جاری اطراف آن از بخش‌های مرتفع به صورت آبشار جریان دارد.

taleghan3

آبشار دربند گته ده

آبشار دربند گته ده در استان البرز واقع است. این آبشار در 2 کیلومتری جنوب روستای گته ده، در دره ای سرسبز و در میان تخته سنگهای عظیم قرار گرفته است. روستای گته ده با ارتفاع 2340 متر از سطح دریا از روستاهای بخش بالا طالقان از شهر طالقان بوده و از سمت شمال با روستاهای آسکان و دهدر از سمت شرق با روستای دراپی از سمت جنوب با کوه کهار و از سمت غرب با روستا ی جوستان همجوار میباشد. یکی از دو شاخه اصلی رودخانه طالقان که از این روستا می گذرد به نام همین روستا بایزرود نامیده می شود. شاخه دیگر به نام روستای باستانی و مخروبه عالی زن نامیده می شود که نشان از بسیار قدیمی بودن گته دارد. مسیر دره جنوبی روستا به آبشار دربند و قله کهار منتهی میگردد.

روستای زیبای میر

در ۴۰ کیلومتری از شهر طالقان، روستایی زیبا، با طبیعتی ناب و بکر قرار دارد که به «روستای میر» شهرت یافته است. تعداد نفرات ساکن در این روستای زیبا و توریستی نزدیک به ۲۹۰ نفر است که آب مورد نیاز خود را از طریق رودخانه‌ی شاهرود که از بخش پایینی طالقان وارد این روستا شده، تامین می‌کنند. دیدنی‌های طبیعی بکر و دست‌نخورده در این روستا، از ویژگی‌های بارز و ارزشمند این منطقه از طالقان است.

آبشار و روستای اورازان

در ۱۲ کیلومتری شهرستان طالقان و در «روستای اورازان»که در قلب رشته‌کوه‌های البرز قرار گرفته است، پدیده‌ای زیبا، طبیعی و خروشان مشاهده می‌شود که به «آبشار اورازان» شناخته می‌شود.

از ویژگی‌های منحصربه‌فرد روستا حضور چشمه‌ای همیشه جوشان حتی در زمان خشکسالی است که اهالی به آن اعتقاد ویژه داشته و آن را محترم می‌دانند. روستای اورازان که به نام «روستای آب‌ریزان» نیز شهرت دارد، یکی از زیباترین و پرآب‌ترین مناطق شهرستان طالقان است که بهره‌مند از باغ‌های متعدد و گسترده‌ی گردو است. جالب است بدانید که در بخش ورودی روستا، می‌توان تپه‌ای را مشاهده کرد که گفته می‌شود از قدمتی بالغ بر ۴ هزار سال برخوردار است و شاید بتوان آن را دلیل قدمت طولانی روستا دانست.

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب