کویر کاراکال، تجربه سکوت مطلق و آرامش بی انتها

0

کویر جایی است که جادوی آن آدم‌ها را شیفته و محسور می‌کند و به سمت خود می‌کشاند. سرزمین اسرارآمیزی است که آرامشی بی‌نظیر را به مهمان‌هایش هدیه می‌دهد، آرامشی که منحصر به کویر است و در جایی دیگر نمی‌توان سراغی از آن گرفت. کویر کاراکال که یکی از بکرترین و خاص‌ترین کویرهای ایران است، همیشه و به خصوص در سال‌های اخیر میزبان تعداد بسیاری از کویرنوردان و تورهای کویر نوردی بوده است.

چشم انداز تماشایی کویر کاراکال
کویر کاراکال

چشم اندازهای تماشایی و حیات وحش منحصر به فرد و زیبا، سفر به کویر کاراکال را به یک ماجراجویی تمام عیار و تجربه‌ای متفاوت و لذت بخش برای شما تبدیل می‌کند. سفر به کویر هم مانند سفر به هر مقصد دیگری سختی‌ها و چالش‌های مخصوص به خود را دارد. اما در صورت دانستن یک سری نکات و رعایت آن‌ها، آن چه از سفر به کویر برایتان باقی می‌ماند فقط خاطره خوش و ماجراجویی خواهد بود. اگر از همهمه شهر خسته شدید کوله را به دوش بگیرید و پاییز را برای کویرنوردی از دست ندهید.

کویر کاراکال کجاست؟

در شمال طبس و در حوالی شهر بافق در استان یزد، یکی از زیباترین کویرهای ایران به نام کویر کاراکال قرار دارد. برای رسیدن به این کویر که در منطقه‌ای به نام صادق آباد واقع شده، اگر از تهران قصد سفر کنید چیزی حدود ۸ ساعت زمان نیاز دارید. از قم و اصفهان که بگذرید به یزد می‌رسید و پس از آن تقریبا یک ساعت و نیم تا حوالی شهر بافق و کویر کاراکال فاصله دارید.

کویر کاراکال در شمال طبس و حوالی بافق در استان یزد

کویر کاراکال، کویری که نامش را از سیاهگوش ایرانی گرفته است!

شاید اولین بار که اسم این کویر را می‌شنوید کمی برایتان عجیب باشد و این سوال پیش بیاید که کویر کاراکال چرا به این نام خوانده می‌شود. کاراکال‌ها‌ گونه‌ای نادر از حیوانات و گربه سان‌هایی با گوش‌هایی دراز هستند که در این منطقه زندگی می‌کنند و به خاطر وجود آن‌ها کویر کاراکال به این نام معروف است. در زمان‌های گذشته افراد محلی کاراکال‌ها را اهلی کرده و از آن‌ها برای شکار استفاده می‌کردند. این حیوانات که به آن‌ها سیاه گوش هم می‌گویند یکی از جاذبه‌های این کویر به حساب می‌آیند و بیشتر در طول شب قابل مشاهده هستند.

چه فصلی برای سفر به کویر کاراکال بهتر است؟

بهترین فصل برای کویرنوردی پاییز است. ماه‌های فروردین و اردیبهشت هم زمان خوبی برای سفر به کویر است. در این زمان‌ها کویر به نسبت از آب و هوای معتدل‌تری بهره می‌برد. در تابستان گرمای هوای کویر طاقت فرسا بوده و در زمستان نیز سرمای سخت و خشن آن را معمولا به سختی می‌توان تحمل کرد. در این ایام سال بازار سفر به کویر کاراکال و تورهای کویرگردی حسابی داغ است. شما هم این تجربه منحصر به فرد را از دست ندهید و خاطره‌ای به یاد ماندنی در دفتر خاطرات سفرهایتان ثبت کنید. اگر بار اول است که به کویر سفر می‌کنید و قبلا تجربه‌ای از کویرنوردی نداشتید، پیشنهاد ما این است که با تورهای مسافرتی همراه شوید.

فصل پاییز و اوایل بهار بهترین فصل سفر به کویر کاراکال
کویر کاراکال

دیدنی‌ها و تفریحات کویر کاراکال

اولین چیزی که در سفر به کویر به دنبالش هستیم سکوت و آرامشی بی انتهاست. برای فرار از هیاهو و شلوغی زندگی‌های روزمره، به سراغ کویر می‌رویم که منبعی غنی از آرامش است و می‌توانیم در آن‌جا چند ساعتی را با خودمان خلوت کنیم و به چیزی جز خودمان فکر نکنیم.

کویر زیبایی، شکوه و عظمتی بی مانند دارد. شب‌های پر ستاره این سرزمین شنی به قدری زیباست که با تماشای آسمانش، برای چند ساعت هم که شده از تمام افکار نگران کننده‌ای که داشتید تهی شده و غرق در رویا و آرامش می‌شوید. این خبر خوش را هم باید به شما بدهیم که کویر کاراکال در میان کویرهای ایران زیباترین آسمان را دارد. قدم زدن بر روی تپه‌های شنی و پیاده روی میان نخل‌ها در نخلستان، از دیگر تجربه‌های لذت بخش سفر به کویر کاراکال است.

اما خوش گذرانی در کویر کاراکال فقط به این‌ها محدود نمی‌شود. اگر اهل ماجراجویی هستید سافاری، موتور سواری و شتر سواری تفریحات هیجان انگیز دیگری است که در سفر به این کویر می‌توانید تجربه کنید.

با توجه به فاصله کمی که این کویر از شهر بافق دارد، در سفر به کویر کاراکال می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری بافق نیز دیدن کنید. آب انبار کاکامیر (یکی از بزرگ‌ترین آب انبارهای بافق)، قلعه باقرآباد (قلعه‌ای تاریخی متعلق به دوره قاجار)، خانه وحشی بافقی شاعر نامدار ایرانی و باغ تیتو از جمله جاهای دیدنی شهر بافق هستند که می‌توانند در برنامه بازدید شما قرار بگیرند.

کویر کاراکال
کویر کاراکال

کجا اقامت کنیم؟

یکی از انتخاب‌هایی که برای اقامت در این منطقه دارید کمپ شهید برزگری است. این کمپ کویری با فراهم کردن امکانات رفاهی و تفریحی و خدمات مناسبی که در اختیار گردشگران قرار می‌دهد، می‌تواند اقامت خاطره انگیز و خوشی را برای شما رقم بزند.

اگر تمایل ندارید شب را در کمپ بمانید می‌توانید به هتل نیکان بافق بروید که نزدیک‌ترین هتل به کویر کاراکال است. این هتل چهار ستاره جنب میدان دانشجوی بافق قرار دارد و هتلی مجلل با خدمات اقامتی عالی به حساب می‌آید.

بهترین گزینه برای اقامت در سفر به کاراکال

چه چیزهایی با خود ببریم؟

برای این که از آفتاب سوختگی در کویر کاراکال در امان بمانید، عینک آفتابی، کلاه لبه دار و ضد آفتاب را حتما همراه خودتان ببرید. کویر شب‌های سردی دارد پس یادتان باشد حتما لباس گرم به تعداد کافی بردارید. به طور کل برای سفر به کویر به خاطر شرایط آب و هوایی خاصی که دارد، باید به لباسی که می‌پوشید دقت کنید. این لباس باید بتواند از بدن شما در برابر آفتاب و نیش حشرات محافظت کند. لباس‌های رنگ روشنی که آستین بلندی دارند و از الیاف طبیعی مانند پنبه تولید می‌شوند لباس‌های مناسبی برای سفر به کویر هستند. همچنین پوتین‌های ساق‌دار بهترین نوع کفش برای پیاده روی در کویر هستند که مانع از ورود شن و حشرات موذی می‌شوند.

داروهای مورد نیاز، دوربین عکاسی، پاوربانک و سایر وسایل شخصی نیز برخی دیگر از وسایل مورد نیاز برای این سفر هستند.

پیاده روی پابرهنه روی شن های کویر یادتون نره !

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب