چگونه سفری تم دار(موضوع دار) داشته باشیم؟

0

من فکر می کنم که بیشتر ما تبدیل به “توریست یا مسافر معمولی”شده ایم. بله می دانید، از آن نوع که همیشه به چند جای مشخص همیشه سفر میکنیم ،بازدید از مکان های توریستی مهم و چند جاذبه های خارج از مسیر، سرزدن به چند رستوران های محلی، و پایان سفر.

من مطمئن هستم که اولین کسی نیستم که به این مسیله فکر می کنم، اما آن چیزی که مهم است که پیش از این هرگزتحولی هم ایجاد نکرده ام.

سفر می تواند تکراری شود. هنگامی که به شهرهای تکراری میرویم ،در شهرستانها همان مناظر و بارها و بارها میبینیم ، آنها شروع به از دست دادن جذابیت خود میکنند. آیا می خواهید در مقابله با تبدیل شدن به یک “توریستی معمولی؟” سعی کنید تا با اضافه کردن یک موضوع به سفر خود، آن را تغییر دهید؟  با متمرکز کردن برنامه سفر خود به یکی از علایق خود، اجازه دهید کمی خلاقیت شما را به سمت سفری با هیجان و ماجراجویی بیشتر هدایت کند!

بنابراین، یک ایده:

اگر من با موضوع سفر کنم؟

اگر تنها برای دیدن  از یک نمایشگاه خاص شهرستان و یا موزه هنر مدرن آن بروم؟ یا تنها مسیرهای پیاده روی که با حرف “میم” شروع میشوند را پیدا کنم و بروم؟ یا به نقطه ای بروم تا در مورد صنعت خاصی یاد بگیرم؟ یا تصمیم میگیرم در رستوران سنتی با یک متخصص مواد غذایی محلی غذا بخورم؟

در واقع، این تم می تواند هر چیزی باشد، تا زمانی که آن ایده سفر من را بر یک موضوع متمرکز میکند و همین مرا مجبور میکند تا به آن مقصد نگاه تازه ای داشته باشم.

بنابراین از حالا به بعد، به جای فقط رفتن به مکانی، با هدف برویم.

 

مسلما اگردر شهری برای اولین بار هستید، البته که دیدن همه سایت های اصلی و جاذبه ها را از دست ندهید – اما سعی کنید با اضافه کردن یک موضوع کمی سفر خود را به سمت برخی از جاذبه های مختلف و یا غیر معمول، مناظر ، و حوادثی که همه به آن توجه ندارند، ببرید.

برای این امر البته بیشتر نیاز به تحقیقات است تا باز کردن یک کتاب راهنما! در اینجا چند راه را نام میبرم:

۱- با توجه به علایقتان یک موضوع انتخاب کنید .

۲-تحقیقات آنلاین ،یک سرچ عمیق تر(استفاده از کلمات کلیدی متعدد)

۳-برنامه ریزی برنامه سفرتان که بستگی به اولویت ها و زمان شما دارد.

۴-با مردم محلی و کارشناسان تماس بگیرید. آنها هرآنچه که آنجا هست و نیست را میدانند و احتمالا تعداد زیادی پیشنهاد خواهند داشت.

۵-کتاب های مربوط به موضوع انتخابی خود را بخوانید. کتاب ها ممکن است سرنخی از برخی از جاذبه های دیگر به شما بدهد.

پس غیر از اینکه چیزهای معروف جذابیت خود را قطعا به دلایلی دارد، گاهی لازمه که با اضافه کردن یک چیز کوچک و تک آنها را خاص تر کنیم. تاثیری خواهد داشت که هرگز فکرش را هم نمیکردید.

تیم شب در سفرها کنار شماست.

 

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب