پینت بال تجربه اوج لذت و هیجان تیمی

3

همه افراد در کنار دغدغه‌ها و فعالیت‌هایی که در طی روز و هفته و ماه و سال با آن درگیر هستند گاهی هم نیاز به زنگ تفریح دارند. تفریحی که از طریق آن بتوانند تجدید قوا کنند و برای شروع مجدد کارهای خود نیرو بگیرند. یکی از تفریحاتی که می‌توان انجام داد سفر است اما گاهی زمان محدود، هزینه‌های بالای سفر مانند هزینه اقامت و سایر موارد فرصت مسافرت رفتن را از افراد می‌گیرد. در این صورت می‌توان در کنار خانواده و دوستان به تفریحاتی جمع و جورتر که زمان زیادی هم نمی‌خواهد و داخل شهر نیز است پرداخت و برای چند ساعتی فارغ از روزمرگی‌ها شد. پینت بال یکی از ورزش‌ها و تفریحاتی است که چند سالی است در ایران رواج پیدا کرده و روز به روز هم طرفداران بیشتری پیدا می‌کند. بازی و ورزشی مهیج که آدرنالین خون شما را به اوج می‌رساند و لحظه‌های شادی را نصیبتان می‌کند. عده‌ای آن را به صورت ورزشی حرفه‌ای دنبال می‌کنند و عده‌ای دیگر فقط به چشم تفریح به آن نگاه می‌کنند.

blogpost-327پینت بال

پینت بال تفریح یا به عبارتی جنگ و نبردی بسیار شاد و هیجان انگیز است. جنگی که در آن تیرهای شما گلوله‌هایی رنگی است که به سمت حریفتان پرتاب می‌شود و او را شکست می‌دهد. این بازی و ورزش گروهی بین دو تیم و معمولا گروه‌های هشت نفره انجام می‌شود (البته این عدد قطعی نیست و می‌تواند متفاوت باشد) و طی آن بازیکنان هر تیم در تلاش برای حذف بازیکنان رقیب با گلوله‌های رنگی و رسیدن به هدف هستند. هدف و استراتژی بازی می‌تواند بنا به شرایط متفاوت باشد اما معمولا فتح پرچم رقیب است.

blogpost-328

زمین پینت بال: این ورزش در زمین‌های مختلفی از جمله زمین داخل سالن، در فضای باز و یا در فضای جنگلی البته با شرایط و ویژگی‌های خاص انجام می‌شود. همچنین بر اساس نوع زمین بازی جان پناه‌، موانع و سنگرهای متفاوتی نیز برای آن در نظر می‌گیرند. ظاهر و نوع زمین‌های بازی در باشگاه‌های مخصوص این تفریح، به سلیقه صاحبان آن باشگاه و مجموعه بستگی دارد.

لوازم مورد نیاز برای بازی: برای انجام این بازی هر فرد به وسایلی نیاز دارد که خیلی از آن‌ها ارتباط مستقیم با حفظ ایمنی در طول بازی دارد. تفنگ، گلوله‌های ژلاتینی با رنگ‌های غیرسمی، ماسک، عینک ایمنی، زانوبند، دستکش و آرنج بند تجهیزات و وسایل مورد نیاز برای بازی هستند که باشگاه‌ها آن‌ها را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهند.

پینت بال یکی از بی‌خطرترین ورزش‌هایی است که می‌توانید تجربه کنید اما به این شرط که نکات ایمنی و قوانین بازی را رعایت کنید.

*معمولا باشگاه‌ها به افراد با سن بالای ده سال اجازه بازی می‌دهند.

blogpost-329

تاریخچه پینت بال

شاید برایتان جالب باشد که بدانید ورزش پینت بال چطور اختراع شد. در کمال تعجب باید بگوییم از روی یک کاتالوگ ابزار کشاورزی! گویا کشاورزان آمریکایی اوایل دهه هفتاد میلادی برای نشان دار کردن درختانی که باید هرس یا قطع می‌شده از ابزاری استفاده می‌کردند که رنگ را با فشار به سمت درختان پرتا ب می‌کرده است. به همین شکل ایده اولیه ابداع این بازی در ذهن دو دوست شکل گرفت و پس از آن اولین بار این بازی در نیوهامپ شایر در سال ۱۹۸۱ بین دوازده دوست انجام شد. به مرور زمان این ورزش توسعه یافت و با رشدی سریع به یکی از محبوب‌ترین بازی‌ها و ورزش‌های دنیا تبدیل شد.

پینت بال در جهان

این ورزش به عنوان ورزشی محبوب بین افراد در سراسر جهان شناخته می‌شود و در بیشتر کشورهای دنیا مردم و ورزشکاران بسیاری را به خود جذب کرده است. همین موضوع سبب شد که این ورزش طی سال‌های اخیر شکلی حرفه‌ای تر به خود بگیرد و رقابت‌هایی در سطح جهانی برای آن برگزار شود. کشورهای بسیاری در جهان تیم‌هایی دارند و به صورت رسمی و گاهی غیررسمی به رقابت با هم می‌پردازند. جالب است بدانید خیلی از کشورها از جمله کشور خودمان تیم ملی پینت بال دارند.

blogpost-331

چرا پینت بال بازی کنیم؟

اگر بخواهید این ورزش را به صورت حرفه‌ای دنبال کنید شاید کمی برایتان گران تمام شود و هزینه‌های آن سنگین باشد. اما اگر به شکل تفریحی و هر از گاهی بخواهید به سراغ این ورزش بروید هزینه معقولی برایتان خواهد داشت. در ضمن مطمئن باشید پولی که برای بازی پینت بال خرج می‌کنید ارزشش را دارد چرا که طی آن می‌توانید لحظات شاد، مفرح و هیجان انگیزی را با عزیزانتان تجربه کنید.

خوبی‌اش این است که ورزش و تفریحی انحصاری نیست و مردان و زنان در هر سنی می‌توانند آن را بازی کنند.(البته به استثنای کودکان زیر ده سال) پینت بال تفریحی است که می‌تواند بهترین بهانه برای جمع کردن دوستان و یا اعضای خانواده دور هم باشد تا چند ساعتی را به شادی بگذرانند و خاطرات خوشی را ثبت کنند. افزایش توانمندی‌های فیزیکی، سرعت، استقامت، انعطاف، چابکی و تقویت روحیه افراد از دیگر دلایلی است که این ورزش و تفریح را توصیه می‌کنند.

blogpost-333

پینت بال در ایران و معرفی معروف‌ترین باشگاه‌های پینت بال

همانطور که انتظار می‌رود باید گفت این ورزش در ایران نیز طرفداران زیادی دارد که روز به روز به تعدادشان افزوده می‌شود. در سال ۸۰ ورزش پینت بال برای اولین بار در ایران معرفی و بنا نهاده شد و به مرور در شهرهای مختلف باشگاه‌ها و زمین‌های بازی بسیاری با امکانات مناسب برای این ورزش تاسیس شد. همچنین در سال ۸۸ لیگ حرفه‌ای در ایران تشکیل شد و تیم ملی پینت بال ایران با نام داتیس شکل گرفت. تیم ملی داتیس در چهار دوره متوالی مقام قهرمانی آسیا را به دست آورد و در مسابقات بین قاره‌ای در فرانسه نیز به مقام پنجم دست یافت.

blogpost-335

باشگاه‌ها و زمین‌های بازی بسیاری در ایران به خصوص در شهر تهران برای این بازی وجود دارد که از جمله معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

باشگاه ماتریکس در مجموعه ورزشی انقلاب، باشگاه شهاب در مجموعه ورزشی تختی، دیده بان در مجموعه مهام، پینت بال دانیال، باشگاه پرواز، باشگاه پینت بال چیتگر، باشگاه شایراد، باشگاه پینت بال برج میلاد، ایران زمین و مجموعه کوهستان

همچنین از معروف‌ترین باشگاه‌های شهرستان‌ها نیز می‌توان موارد زیر را نام برد:

پینت بال جنگلی چمران (شیراز)، باشگاه جوان (اصفهان)، مجموعه آفتاب غرب (ارومیه)، باشگاه سیمرغ (شیراز)، باشگاه آیریس (مشهد)، مجموعه تکاور (یزد)، آرتمیس در مجتمع شهر سبز (رامسر)

 

3 پاسخ
  1. salam نظر داده:

    salam

    1. فؤاد جاودان نظر داده:

      درود بر شما

  2. […] بال ( معروف ترین باشگاه های پینت بال تهران […]

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب