پیست اسکی دربندسر، بهشت برفی تهران

0

با یادآوری خاطرات کودکی اغلب لبخندی شیرین روی لب‌هایمان نقش می‌بندد و گاهی حتی افسوس می‌خوریم که ای کاش آن روزهایی که خیلی ساده شاد و خوشحال می‌شدیم دوباره برمی‌گشت.

بدون شک یکی از خوش‌ترین و بهترین خاطرات کودکی خیلی از ما، صبح‌هایی بود که در سوز و سرمای زمستان به زور خودمان را از گرمای دلچسب پتو جدا می‌کردیم تا راهی مدرسه شویم اما پنجره را که باز می‌کردیم زمین را یکدست سپیدپوش می‌دیدیم.

این یعنی نوید یک روز تعطیل، ساختن آدم برفی با بچه‌های همسایه، سُر خوردن روی برف و آش داغی که بعد از یک برف بازی حسابی مامان به دستمان می‌داد.

آن فصل از سال هیجان انگیزترین و بهترین خبری که ممکن بود از تلویزیون پخش شود همین بود، همین که گوینده خبر آمدن برف و تعطیلی مدارس را اعلام کند و ما غرق در خوشی و لذتی بی اندازه شویم.

در سال‌های اخیر نسبت به گذشته تهران را کمتر سپیدپوش و برفی می‌بینیم، با این حال باز هم با آمدن فصل سرما فرصت‌های زیادی برای تفریح و خوش گذرانی در ارتفاعات داریم.

در این روزهای سال یکی از جاهایی که حسابی شلوغ و پر رفت و آمد می‌شوند، پیست‌های اسکی هستند که فرصت خوبی برای برف بازی، اسکی و سایر تفریحات زمستانی به ما می‌دهند. پیست اسکی دربندسر در استان تهران یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین پیست‌های اسکی کشور است که نه فقط پایتخت نشین‌ها بلکه از سراسر ایران عاشقان برف و زمستان را به خود جذب می‌کند.

پیست اسکی دربند سر
پیست اسکی دربندسر

پیست اسکی دربندسر، یکی از مجهزترین پیست‌های اسکی کشور

پیست اسکی دربندسر با ارتفاع ۲۷۰۰ متری از سطح دریا در روستایی به همین نام قرار دارد و یکی از مجهزترین پیست‌های اسکی کشور و مقصدی پرطرفدار برای گردشگری زمستانه است.

پیست اسکی دربندسر در فاصله تقریبا ۵۰ کیلومتری شمال شرق تهران نزدیک پیست‌های اسکی شمشک و دیزین واقع شده و در محیطی امن و آرام اوقاتی خوش و خاطره انگیز را برای گردشگران رقم می‌زند. این پیست از سال ۶۱ شروع به فعالیت کرد و از آن‌جایی که عنوان بین المللی را توسط فدراسیون جهانی کسب کرده ۱۰ سالی می‌شود که میزبان اسکی بازان مطرح سراسر دنیا برای مسابقات جهانی است.

پیست اسکی دربند سر
پیست اسکی دریند سر

فصل اسکی

علاقه مندان به ورزش اسکی و سایر ورزش‌ها و تفریحات زمستانی از اواسط آذر تا اوایل اردیبهشت (البته با توجه به شرایط جوی) به پیست اسکی دربندسر می‌آیند تا در کنار خانواده و دوستان خود خاطراتی به یادماندنی خلق کنند.

امکانات ورزشی و تفریح در پیست اسکی دربندسر

پیست دربندسر با این که نسبت به برخی پیست‌ها مانند شمشک و دیزین کوچک محسوب می‌شود اما امکانات بسیار مناسبی دارد و می‌توان گفت یکی از مجهزترین پیست‌های ایران است. پیست اسکی دربندسر تنها پیست اسکی در کشور است که دستگاه برف ساز دارد و ۳ دستگاه تله سیژ، ۱ دستگاه تله اسکی بشقابی، ۲ دستگاه تله اسکی چکشی (برای اسکی بازان مبتدی)، ۱ دستگاه تله کابین با ظرفیت ۳۰۰۰ نفر در ساعت، ۳ دستگاه برفکوب و اسکی در شب از دیگر امکانات این مجموعه است.

در پیست اسکی دربندسر قرار نیست فقط به حرفه‌ای‌ها و اسکی بازان خوش بگذرد، شما اگر قصد انجام بازی اسکی را هم نداشته باشید می‌توانید حسابی در این پیست خوش بگذرانید.

ساختن آدم برفی با انبوه برفی که یکدست سفید و تمیز است تجربه‌ای لذت بخش برایتان خواهد بود و غلت خوردن در برف می‌تواند اساسی سر ذوقتان بیاورد و شما را هیجان زده کند. یادتان نرود که حسابی به سمت هم گلوله‌های برفی پرتاب کنید که اصلی‌ترین و هیجان انگیزترین بخش برف بازی همین است.

پیست اسکی دربند سرپیست اسکی دربندسراگر مبتدی هستید به پیست اسکی دربندسر بروید!

شاید این تصور برای خیلی‌ها ایجاد شده باشد که پیست‌های اسکی فقط مخصوص ورزشکاران و اسکی بازان حرفه‌ای است و تنها آن‌ها می‌توانند از امکاناتش استفاده کنند.

هیچ اهمیتی ندارد اگر شما قبل از این حتی یک بار هم اسکی نکرده‌اید یا در این ورزش خیلی کم تجربه و مبتدی هستید. پیست اسکی دربندسر پیست مبتدی را با امکانات و شیبی مناسب برای شما در نظر گرفته و تقریبا یک چهارم فضای کل را به افراد غیرحرفه‌ای اختصاص داده است. پس با خیال راحت به دربندسر بروید و این ورزش مفرح و نشاط انگیز را تجربه کنید.

مدرسه اسکی دربندسر

یکی دیگر از امکانات پیست اسکی دربندسر مدرسه اسکی آن است که با کادری مجرب و به کارگیری مربیان حرفه‌ای با مدرک بین المللی، برای علاقه مندان به این ورزش کلاس‌های آموزشی برگزار می‌کند.

این کلاس‌ها در سطوح مبتدی و پیشرفته تشکیل می‌شود و حتی این امکان فراهم شده که شما در کنار کودکتان ورزش مفرح اسکی را یاد بگیرید.

امکانات رفاهی مجموعه

پیست اسکی دربندسر دو رستوران دارد، یکی از آن‌ها رستورانی یک و نیم طبقه و چوبی با نمایی بسیار زیباست که رفتن به آن‌جا و نوش جان کردن غذا در آن محیط تجربه‌ای خاص و متفاوت برایتان خواهد بود. رستوران دیگر نیز کنار پیست مبتدی قرار دارد و آماده پذیرایی از مهمان‌هایی است که می‌خواهند با غذایی لذیذ جانی تازه کنند و به ادامه تفریحات و برف بازی مشغول شوند.

اورژانس، پارکینگ اختصاصی و فروشگاه اجاره اسکی و لوازم آن نیز برای رفاه حال گردشگران در این مجموعه تعبیه شده است.

فقط یک نکته این که اگر قصد شب ماندن در این منطقه را داشته باشید خود پیست اسکی دربندسر امکانات اقامتی ندارد، اما می‌توانید در شمشک اقامتی خاطره انگیز را تجربه کنید. رزرو هتل جهانگردی شمشک با امکانات مناسب و همچنین اجاره ویلا و سوئیت در شمشک از گزینه‌های پیش روی شما برای اقامت است.

اقامت رویایی در کلبه‌های چوبی دیزین هم موقعیت دیگری است تا لذت سفر را برایتان دو چندان کند.

در تعطیلات آخر هفته با رفتن به پیست اسکی دربندسر، در جمعی گرم و دوستانه از ورزش‌ها و تفریحات زمستانی و تماشای مناظر زیبا لذت ببرید و هفته پیش روی خود را پرانرژی شروع کنید.

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب