آشنایی با بهترین تفریحات شمال؛ از چالوس و نمک آبرود تا گیلان

1

تفریحات شمال ایران

چه اهل سفر باشید چه نه، حتما به شمال کشور سفر کرده‌اید و به دنبال بهترین تفریحات در شمال بوده‌اید. شمال ایران بهشتی است که همیشه و در هر فصلی جزو اولین انتخاب‌های مسافران است. حالا اما با شروع تابستان این خطه سرسبز تبدیل به یکی از شلوغ‌ترین مقاصد سفر ایران شده است. اگر در کنار طبیعت بکر به دنبال تفریحات شمال هستید، این مقاله را حتما تا انتها دنبال کنید؛ چرا که در این مقاله تفریحات متنوع شمال کشور و به‌خصوص جاهای دیدنی چالوس را معرفی و بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

جاده چالوس

جاده چالوس

برای سفر به شمال، چندین مسیر مختلف وجود دارد. اما در این مقاله ما می‌خواهیم چالوس زیبا را معرفی کنیم؛‌ پس مسیر منتخب ما جاده چالوس است. جاده چالوس، جاده کندوان یا جاده ۵۹، یکی از زیباترین جاده‌های ایران و حتی جهان است. ساخت این جاده در سال ۱۳۱۰ به دستور رضا شاه شروع شد و در سال ۱۳۱۲ به بهره‌برداری رسید. البته ساخت تونل کنداون تا سال ۱۳۱۷ ادامه داشت.

جاده چالوس به داشتن پیچ‌ و خم‌های متعدد معروف است، حتی منطقه‌ای به نام هزار چم نیز در این جاده وجود دارد که خود آن دلیلی بر وجود پیچ و خم‌های متعدد است، در واقع گذر از جاده چالوس بخشی از تفریحات شمال است. فصل مشخصی برای سفر از این جاده وجود ندارد و در تمام فصول زیبایی خاص خودش را دارد؛ اما در زمستان و فصول سرد بهتر است از این جاده تردد نکنید زیرا ریزش کوه، لغزندگی مسیر و بارش سنگین برف مسیر را کمی خطرناک می‌کند. در نهایت بهترین فصل سفر به چالوس از جاده چالوس، فصل بهار و پاییز است که زیبایی این مسیر به حداکثر می‌رسد.

چالوس شهری تاریخی در میانه مازندران

چالوس

 

چالوس شاید به جرات معروف‌ترین شهر مازندران باشد. شهر چالوس، در انتهای جاده چالوس قرار دارد. این شهر پیشینه تاریخی وسیعی دارد و در طول زمان، مسکن اقوامی از گوشه و کنار ایران بوده است. به همین خاطر افراد به لهجه‌ها و گویش‌های مختلفی در این شهر صحبت می‌کنند.

چالوس شهری ساحلی و جنگلی است و در عین داشتن طبیعت زنده و زیبا، از نظر امکانات رفاهی نیز پیشرفت خوبی، به خصوص در سال‌های اخیر داشته است. از بهترین سواحل چالوس می‌توانیم به ساحل نمک آبرود، ساحل رادیو دریا،‌ ساحل فرج آباد و … اشاره کنیم.

برای اجاره ویلا در چالوس کلیک کنید.

مسیر رسیدن به چالوس برای تجربه بهترین تفریحات شمال

برای رسیدن به چالوس، مسیر بهینه همانطور که گفتیم جاده چالوس است. این جاده از تهران (آزادراه تهران-شمال) و کرج (ابتدای جاده قدیم و میدان امیرکبیر) شروع می‌شود و به کمربندی چالوس می‌رسد. اگر سمت شمال غرب به چالوس می‌روید مسیر جاده کناره از رودسر و چابکسر و رامسر گزینه بهتری است. اگر از سمت شمال شرق به این شهر می‌روید نیز مسیر کناره از گلستان و بابلسر و محمودآباد گزینه بهتری است.

اگر قصد استفاده از تفریحات متنوع چالوس مانند ساحل‌ها، مراکز خرید، پاراسل، جت اسکی و بالن سواری در چالوس و مجموعه تفریحی نمک آبرود را دارید، بهتر است به فکر اجاره ویلا در نمک آبرود یا چالوس باشید تا یک اقامت به‌صرفه و متفاوت را تجربه کنید.

نمک آبرود؛ طبیعت در کنار امکانات + معرفی جاذبه‌های گردشگری نمک آبرود

نمک آبرود

 

نمک آبرود یکی از روستاهای بزرگ شهرستان چالوس است که فاصله کمی از شهر چالوس دارد. این روستا، که حالا به دلیل داشتن امکانات رفاهی متنوع بیشتر حس‌وحال شهری دارد، پر است از جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تفریحی متنوع. پس در سفر به چالوس نمک آبرود را فراموش نکنید و حتما به آن سری بزنید چرا که نقطه تمرکز اصلی تفریحات شمال است. در ادامه جاذبه‌های گردشگری نمک آبرود را معرفی می‌کنیم.

لیست تفریحات نمک آبرود؛ کامل‌ترین شهر برای تفریحات شمال

در ادامه معروف‌ترین جاذبه‌های دیدنی و جاهای تفریحی نمک آبرود را معرفی می‌کنیم تا بتوانید در هنگام سفر به نمک آبرود، بهترین استفاده را از امکانات متنوع این شهر داشته باشید و تجربه‌ای خاص برای خود رقم بزنید. بیش از نیمی از این تفریحات در مجموعه شهرکی نمک آبرود قرار دارند. برای ورود به این مجموعه باید مبلغی در حدود ۴۰ هزار تومان را به ‌عنوان ورودی پرداخت کنید.

سورتمه نمک آبرود: بر بلندای جنگل

سورتمه نمک آبرود

مجموعه توریستی اقامتی نمک آبرود یا همان شهرک نمک آبرود، یکی از بزرگترین مجموعه‌های تفریحی شمال کشور است. سورتمه نمک آبرود نیز یکی از تفریحات شمال در این مجموعه است. سورتمه نمک آبرود یکی از زیباترین مسیرهای سورتمه ایران را دارد. این مسیر تفریحی شمال، از بین جنگل‌های نمک آبرود می‌گذرد و ارتفاع نسبتا زیادی دارد. طول سورتمه ۱۲۵۰ متر است و ویوی جنگل و دریا دارد.

هزینه سورتمه نمک آبرود در اردیبهشت ۱۴۰۱ برای هر نفر بزرگسال ۷۰ هزار تومان است. این مبلغ برای بزرگسال به همراه کودک کمی بالاتر است. بهترین فصل برای استفاده از زیبایی این سورتمه جنگلی، فصل بهار و فصل پاییز است که درختان یا در سبزترین حالت خود یا در رنگارنگ‌ترین حالت خود هستند.

تله کابین نمک آبرود

تله کابین نمک آبرود

از دیگر تفریحات در مجموعه تفریحی نمک آبرود،‌ تله کابین این مجموعه است. تله کابین نمک آبرود از ارتفاعی نزدیک به سطح دریا شروع می‌شود و به قله مدوبن می‌رسد. تله کابین نمک آبرود دارای ۲ خط است. خط یک اولین خطی است که افتتاح شد و کابین‌ها با ظرفیت ۴ نفر و قدیمی‌تر هستند. خط دو جدیدتر است و کابین‌ها ۶ نفر ظرفیت دارند و از ظاهر نوتری برخوردارند. مسافت طی‌شده با خط یک ۱۲۰۰ متر در مدت ۱۵ دقیقه است و خط دو مسافتی نزدیک به ۱۷۰۰ متر را در زمان ۵ دقیقه طی می‌کند.

زیپ لاین نمک آبرود

بعد از رسیدن به ارتفاعات مدوبن با کمک تله کابین‌،‌ به محوطه‌ای با امکانات کامل در میان جنگل می‌رسید. البته بهتر است قبل از صعود در فصول سرد یا اوایل بهار، حداقل یک لباس گرم همراه داشته باشید چراکه اختلاف دمای این منطقه با ابتدای مسیر، نزدیک به ۱۰ درجه است. حالا برای برگشت (اگر نخواهید پیاده برگردید!) دو راه دارید؛ یا می‌توانید از تله‌کابین استفاده کنید (در صورت داشتن بلیط رفت و برگشت) و یا می‌توانید اوج هیجان تفریحات شمال را با زیپ لاین تجربه کنید.

برای رسیدن به زیپ لاین از راهنماهای مسیر کمک بگیرید و در صف منتظر بمانید تا نوبت شما شود. البته توصیه ما این است که در صورت داشتن مشکلات قلبی، تنفسی یا مشکلاتی که ممکن است در اثر استرس ایجاد شوند، بهتر است از زیپ لاین استفاده نکنید. در غیر اینصورت با رعایت موارد آموزشی و استفاده از تجیهزات ایمنی، یک فرود جذاب را تجربه کنید.

هزینه زیپ لاین نمک آبرود در حدود ۶۰ هزار تومان به ازای هر نفر است.

جهت اجاره ویلا در شمال کلیک کنید.

پینت بال نمک ابرود

پینت بال نمک آبرود

در مجموعه اصلی شهرک نمک آبرود،‌ مجموعه پینت بال قرار دارد که می‌تواند یک تفریح عالی برای گروه‌های دوستانه و خانوادگی باشد. پینت بال یکی از ورزش‌های مهیج است که جنب‌وجوش بالایی دارد و معمولا جوانان طرفداران اصلی این بازی هستند. به عنوان یکی از تفریحات شمال، حتما پینت بال نمک آبرود را تجربه کنید.

هزینه پینت بال نمک آبرود در سال ۱۴۰۱ به ازای هر نفر با ۵۰ عدد توپ ۱۲۰ هزار تومان است. علاوه بر این هر ۶۰ عدد توپ اضافه ۶۰ هزار تومان است. مدت زمان پینت بال نیز بین ۳۰ دقیقه تا یک ساعت است.

پل معلق نمک آبرود

پل معلق نمک آبرود یکی از پل‌های معلق ایران است که در ارتفاعات کوه دیو قرار دارد. کوه دیو در واقع کوهی است که مجموعه تفریحی نمک آبرود در پایین آن قرار دارد. این پل نزدیک به ۱۵۰ متر طول و ۴۵ متر ارتفاع دارد و عرض آن فقط برای عبور یک نفر مناسب است.

برای رسیدن به پل معلق باید خود را با کمک تله کابین (ترجیحا خط دو) به ارتفاعات نمک آبرود برسانید و سپس با استفاده از تجهیزات ایمنی که در محل قرار دارد از پل عبور کنید. البته اگر ترس از ارتفاع دارید ممکن است این عبور برایتان جذاب نباشد و می‌توانید از گزینه‌های جایگزین استفاده کنید.

هزینه عبور از پل معلق در حدود ۴۰ هزار تومان است.

در پیست کارتینگ نمک آبرود رانندگی کنید و لذت ببرید

پیست کارتینگ نمک آبرود

پیست کارتینگ نمک آبرود در میانه محوطه شهرک قرار دارد. این پیست به چندین خودروی کارت مناسب بزرگسالان و کودکان مجهز است.

هزینه کارتینگ نمک آبرود برای حدود ۱۰ دقیقه رانندگی در پیست بزرگسالان و نوجوانان بالای ۸ سال در حدود ۱۱۰ هزار تومان به ازای هر نفر است.

پیست موتور چهار چرخ نمک آبرود: تجربه آفرود با موتور

اگر به آفرود و رانندگی‌های هیجانی علاقه داشته باشید، حتما پیست موتور چهارچرخ نمک آبرود یکی از تفریحات شمال جذاب خواهد بود. این پیست که مسیری نسبتا خاکی و مشابه آفرود دارد، می تواند یک تجربه متفاوت از رانندگی با موتور چهارچرخ را برای شما رقم بزند.

هزینه موتور چهارچرخ نمک آبرود برای هر نفر در حدود ۱۰۰ هزار تومان است.

شهربازی نمک آبرود، شهری برای بازی بچه‌ها

نگران سر رفتن حوصله کودکان در سفر به چالوس و نمک آبرود نباشید؛ با وجود شهربازی که در این منطقه تفریحی قرار دارد نه تنها حوصله کودکان سر نمی‌رود که قطعا بزرگسالان هم اوقات خوشی را می‌گذرانند.

شهربازی این مجموعه انواع وسایل مختلف را دارد که هر کدام هزینه مربوط به خود را دارند.

مجموعه پرواز در نمک آبرود را فراموش نکنید ؛ مهیج ترین تفریحات شمال

مجموعه پرواز نمک آبرود

اگر عشق پرواز دارید، مجموعه پرواز برای شما ساخته شده است. در این مجموعه شما می‌توانید پرواز با پاراگلایدر، بالگرد، گلایدر، چتربازی و … را امتحان کنید.

هزینه هر کدام از وسایل بسته به تعداد نفرات و مدت زمان متفاوت است.

باشگاه تیراندازی نمک آبرود

باشگاه تیراندازی نمک آبرود مناسب برای تیراندازی با تفنگ ساچمه‌ای و بادی است. در این باشگاه هزینه تیراندازی به ازای تعداد تیر و زمان محاسبه می‌شود.

این باشگاه مدتی است که غیر فعال است اما گویا در حال راه اندازی مجدد بوده است.

ساحل نمک آبرود

ساحل نمک آبرود

علاوه بر مجموعه تفریحی، ساحل نمک آبرود نیز انواع امکانات مختلف را برای سپری کردن اوقات فراغت شما دارد. ساحل این شهر انواع تفریحات مانند پلاژ ساحلی، جت اسکی،‌ پاراسل،‌ قایق سواری، سفینه و … را دارد.

در سفر به نمک آبرود و چالوس بهتر است از قبل از شروع سفر به فکر اقامتگاه باشید، به خصوص در تعطیلات که این شهرها میزبان تعداد زیادی از مسافران هستند. برای استفاده از تمامی تفریحات شمال، پیشنهاد ما اجاره ویلا و سوئیت در نمک آبرود است. برای اجاره ویلا و سوئیت در چالوس و نمک آبرود می‌توانید از سایت شب کمک بگیرید و از بیمه مسافرتی رایگان هم استفاده کنید.

سینمای چند بعدی نمک آبرود

سینما چندبعدی یکی دیگر از جاذبه‌های تفریحی نمک آبرود است. این سینما مجهز به سیستم صوتی و تصویری و فیزیکی مدرن است و تجربه متفاوتی از سینما را برای شما رقم خواهد زد.

مجموعه تفریحی آکوالیون

اگر به موجودات دریایی مانند فک‌ها، آکواریوم و ماهی‌های تزیینی علاقه داشته باشید، مجموعه نمایشگاهی آکوالیون یک انتخاب مناسب برای سپری کردن اوقات است.

جاذبه‌های طبیعی نمک آبرود

پارک جنگلی نمک آبرود

نمک آبرود علاوه بر جاذبه‌های تفریحی و گردشگری، جاذبه‌های طبیعی مختلفی نیز دارد. برخی از این جاذبه‌ها که از معمول‌ترین تفریحات شمال می‌باشند عبارتند از:

  • قله مدوبن
  • قله و کوه دیو
  • گودال (دریاچه) دیو حمام
  • پارک جنگلی نمک آبرود
  • ساحل نمک آبرود
  • مسیرکوهپیمایی نمک آبرود

خوشگذرانی در متل قو

متل قو

حالا اگر کمی از نمک آبرود و چالوس به سمت غرب حرکت کنیم، به متل قوی جذاب می‌رسیم. متل قو که نام جدید آن سلمانشهر است، یکی دیگر از شهرهای معروف شمالی است. دلیل نام‌گذاری این شهر به متل قو، متل (هتل) قدیمی شهر است که در ساحل آن همیشه چندین قو وجود داشته است.

امروزه متل قو با داشتن چندین مرکز خرید بزرگ، شهرک‌های مسکونی، برج‌های عظیم زاده و … تبدیل به یکی از پرمسافرترین مقاصد شمای شده است. از جاذبه‌های این شهر زیبا می‌توانیم به ساحل و پلاژ شنا، شهرک طبیعت، غار دانیال و … اشاره کنیم.

همچنین اگر به دنبال ویلاهای لوکس و استخردار هستید، متل قو می‌تواند گزینه مناسبی برای اینگونه تفریحات شمال باشد.

تله کابین لاهیجان

استخر و تله کابین لاهیجان

حالا اگر بخواهیم از غرب مازندران خارج شویم و به گیلان برسیم، سر از لاهیجان و تفریحات خاص آن در میاوریم. مجموعه تله کابین احرار لاهیجان یکی از مجموعه‌های تفریحی شمال کشور است که در غرب استان گیلان قرار دارد. این مجموعه شامل تله کابین لاهیجان، شهربازی و باغ وحش می‌شود. علاوه بر این زیپ لاین مجموعه که از شیطان کوه شروع می‌شود و به اسکله‌ای وسط استخر لاهیجان می‌رسد نیز یکی از تفریحات هیجان‌انگیز این مجموعه است.

برای رسیدن به لاهیجان بهترین مسیر از سمت جنوب و مرکز کشور، مسیر آزادراه قزوین-رشت، از سمت غرب مسیر آستارا به رضوانشهر و انزلی و از سمت شرق نیز مسیر جاده ساحلی که از چابکسر و رودسر به لاهیجان می‌رسد، مسیرهای مناسب هستند.

برای اجاره ویلا در لاهیجان اینجا کلیک کنید.

اسکله تفریحی بابلسر

اسکله تفریحی بابلسر

اگر در چالوس متوقف شدید و به سمت غرب نیامدید، می‌توانید برای دیدن مناظر بیشتر به سمت شرق حرکت کنید. شهر بابلسر یکی از شهرهای ساحلی مهم و زیبای شمال کشور است.

اسکله ساحلی بابلسر در بخش شرقی این شهر قرار دارد. بهترین فصل سفر به این اسکله فصل بهار و تابستان است. بهترین مسیر برای رسیدن به اسکله ساحلی بابلسر از سمت تهران جاده هراز یا فیروزکوه است. از سمت غرب اما بهترین مسیر، جاده ساحلی است که طول استان مازندران را طی می‌کند.

محبوب‌ترین تفریحات شمال و جاذبه‌های گردشگری از نظر مسافران

در این بین مسافرانی که به مناطق مختلف سفر کرده‌اند، نظرات متفاوتی در رابطه با بهترین تفریحات شمال دارند. برخی به دنبال تفریحات اقتصادی و کم هزینه هستند و سواحل خوب، جاذبه‌های طبیعی و دسترسی راحت به این مناطق را ترجیح می‌دهند. اما از نظر بعضی دیگر از مسافران، تفریحات متنوع مانند سورتمه، تله کابین،‌ پینت بال، پاراسل و … از بهترین تفریحات شمال هستند.

در نهایت اینکه به کدام تفریح برسید، کاملا بستگی به شما و علایقتان دارد ولی هیچ‌وقت نقش اقامتگاه خوب را فراموش نکنید. برای اجاره ویلا در شهر شمالی می‌توانید از سایت شب کمک بگیرید و اقامتگاه مورد نظر خود را رزرو کنید.

پاسخ به سوالات متداول:

فاصله نمک آبرود از چالوس چقدر است؟

نمک آبرود نزدیک به ۲۰ دقیقه از چالوس به سمت غرب فاصله دارد.

از تهران تا چالوس چند ساعت راه است؟

اگر از آزادراه تهران شمال بروید نزدیک به ۳ ساعت و از جاده قدیم نزدیک به ۴ ساعت از تهران تا چالوس راه است.

بهترین ساحل چالوس کجاست؟

ساحل رادیو دریا، ساحل نمک آبرود و ساحل هچیرود از بهترین سواحل چالوس هستند.

مجموعه نمک آبرود چقدر هزینه دارد؟

بستگی به تعداد وسایلی دارد که استفاده می‌کنید اما در کمترین حالت شما باید ۴۰ هزار تومان ورودی به ازای هر خودرو بدهید. سایر تفریحات نیز از حداقل ۷۰ هزار تومان به ازای هر نفر شروع می‌شوند.

1 پاسخ
  1. اسرا حسینی نظر داده:

    مرسی از مطلب خوبتون

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب