فصل گرما، سفر به استان اردبیل بهترین انتخاب

2

جاذبه های گردشگری استان اردبیل

استان اردبیل یکی از زیباترین استان های ایران است. این استان در نزدیکی مرز باکو واقع شده است، و دارای ارتفاعات زیادی است و جزو سرد ترین استان های کشور ایران محسوب می شود. این استان جاذبه های گردشگری فراو انی دارد که هرساله افرادی زیادی از نقاط مختلف ایران به این شهر سفر می کنند . این شهر در 219 کیلومتری تبریز و 578 کیلومتری تهران واقع شده است. و اکثر مردمان آن به زبان آذری صحبت می کنند. و مردمانی بسیار مهمان نواز و خونگرم دارد.مناسب ترین فصل برای رفتن به استان اردبیل فصل بهار است.  برای شناخت و اقامت در اردبیل با شب همراه باشید تا درباره این منطقه گردشگری اطلاعات جامع تری بدست آورید.

مقبره شیخ امین‌ الدین جبرائیل اردبیل

از جمله جاذبه های گردشگری  این استان می توان به دریاچه نئور اردبیل ـ موزه مردم شناسی اردبیل ـ موزه حیات وحش اردبیل ـ مقبره شیخ امین‌الدین جبرائیل ـ جمعه مسجد اردبیل ـ کلیسای مریم مقدس ـ دریاچه شورابیل اردبیل ـ خانه ارشادی اردبیل ـ حمام ملا هادی اردبیل ـ جنگل فندقلو اردبیل ـ پل هفت چشمه اردبیل ـ برج شاطر ـ بازار بزرگ اردبیل ـ مقبره شیخ صفی الدین اردبیلی و… اشاره کرد.

پل معلق مشگین شهر، طولانی‌ترین پل معلق خاورمیانه

 یکی از مکان های دیدنی این استان می توان به پل معلق مشگین شهر اشاره کرد .  پل معلق مشگین‌شهر که با طول 365متر بلندترین پل پیاده‌روی در خاورمیانه است، یکی، دو سالی است که افتتاح شده. این پل در پارک جنگلی خیاو است و پارک در کنار رودخانه خیاوچای قراردارد و تابلوهای راهنما شما را به سمت پل معلق هدایت خواهند کرد. وقتی روی پل بروید، رود خیاوچای را زیر پای‌تان و قله سبلان را در دور دست خواهید دید. وقتی روی این پل طولانی قدم می‌گذارید، 80متر بالاتر از سطح رودخانه هستید.

پل معلق مشکین شهر اردبیل بلندترین پل معلق خاورمیانه

محل عبور عابران دو متر عرض دارد و هنگام راه رفتن روی آن، خیال‌تان از بابت ایمنی‌اش راحت باشد. چون عرشه پل برای بارهای زیاد طراحی شده و در مقابل رطوبت و آتش‌سوزی و ضربه و فشار نیز مقاوم است. ضمنا پل مجهز به صاعقه‌گیر و حسگرهای کنترل حرکت جانبی است. این پارک جنگلی 300هکتاری، پیست اسکیت، شهربازی و آبشار مصنوعی و البته هزاران درخت میوه هم دارد. فقط دقت کنید که مشگین‌شهر یکی از خنک‌ترین شهرهای ایران است

دریاچه شورابیل

دریاچه شورابیل در اردبیل

دریاچه شورابیل که در غرب اردبیل قرار دارد، زمانی نه‌چندان دور به‌ خاطر شوری آب و خاصیت درمانی گِل‌اش شهره بود، حالا با اضافه شدن آب به آن و گسترده شدن مساحتش به محلی کاملاً تفریحی تبدیل شده. می‌توانید در آن قایق‌سواری کنید، در رستوران‌های اطراف و حتی روی دریاچه غذا بخورید و از بزرگ‌ترین شهربازی شهر لذت ببرید.

 مجموعه آبدرمانی ایرانیان که در ورودی شهر قرار دارد هم استخرهای جداگانه آبگرم، جوانان و کودکان و سرسره آبی دارد، علاوه براین امکاناتی مثل جکوزی، سونای خشک و بخار، حوضچه آب سرد، اتاق ماساژ. مجتمع «گامیش گلی» هم پرآب‌ترین چشمه آبگرم منطقه این شهر است. در سرعین، تفرجگاه یا پیست اسکی آلوارس را در 20 کیلومتری این شهر از دست ندهید. در آنجا علاوه برتله ‌سی‌یژ و تله‌کابین انواع بازی‌ها و تفریحات را می‌توانید امتحان کنید. برف روی این پیست تا اواخر خرداد ماه و گاهی تا اوایل تیر باقی می‌ماند.

آرامگاه شیخ صفی‌‌الدین اردبیلی

در یکی از میدان‌های شهر اردبیل به نام «میدان عالی‌قاپو»، یکی از مشهورترین و در عین حال پربازدیدترین مکان‌های گردشگری این شهرستان قرار دارد که به «آرامگاه شیخ صفی‌الدین اردبیلی»، شهرت دارد.

پل هفت چشمه‌ (داش کسن) اردبیل

«پل هفت‌ چشمه»، از دیگر آثار باقی‌مانده‌ی تاریخی در شهرستان اردبیل است .در میدان پانزده خرداد، اول خیابان ساحلی و بر رودخانه‌ی «لیقو چای»، ساخته شده است.

دریاچه نئور

دریاچه نئور استان اردبیل

در فاصله‌ی ۴۲ کیلومتری از جنوب شرقی شهرستان اردبیل،یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری طبیعی قرار دارد که به نام «دریاچه‌ی نئور»، شناخته می‌شود.این پدیده‌ی زیبای طبیعی دارای مساحتی به طور میانگین ۲۵۷ هکتار است که عنوان وسیع‌ترین دریاچه‌ی آب شیرین استان اردبیل را به خود اختصاص داده است.

2 پاسخ
  1. […] های سبلان و سهند و منطقه دماوند در البرز دیدن می کنند.در فصل گرما بهترین انتخاب سفر به استان اردبیل است. شمشک، توچال، پیست اسکی دیزین و آبعلی که در ارتفاعات […]

  2. […] حیران دقیقا نقطه مرزی اتصال استان سرسبز گیلان و استان اردبیل است. گردنه حیران یکی از مقاصد توریستی و گردشگری طبیعی […]

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب