معرفی سوغاتی کشورهای جهان

0

خرید سوغاتی، چالش مسافران

خرید سوغاتی از چالش هایی است که معمولا مسافران و گردشگران در میان گردش ها و بازدیدهای شان از شهرهای جهان با آن مواجه هستند.

هر شهر و کشوری برای خود پیشینه و خصوصیات ویژه ای دارد که باعث می شود سوغات ها و یادگاری های ویژه ای برای خود داشته باشد. البته اگر گشتی در بازارهای سنتی هر شهر بزنید ناخودآگاه چشم تان به سوغاتی هایی که بیشتر گردشگران خریداری می کنند می افتد. در این مطلب ما توضیحات مختصری در مورد سوغاتی های معمول برخی از شهرهای توریستی جهان خواهیم داد.

کشتی‏‌گیر سومو، ژاپن

ژاپن به چیزهای زیادی مشهور است اما بنا به دلایلی سومو، در میان سوغاتی های این سرمین، در زمره محبوب‌ترین ها است. سومو یک ورزش رقابتی و بسیار پر برخورد است.

دماسنج دیوار بزرگ چین، چین

دماسنج هایی با طرح دیوار چین در بازارهای این کشور پیدا می کنید که با خرید آنها ‏‌توانید با یک تیر دو نشان زده اید. هم یادگاری از سفرتان با خود آورده اید و هم هوای دمای محیط را داشته دارید.

مجسمه کوچک فرعون، مصر

اصلا فراعنه نماد مصر هستند مگر می شود از سفر مصر برگشت و چیزی از اَهرام، مجسمه ابولهول، شترها و… در چمدان نداشت.

مجسمه کوچک مسیحِ منجی، برزیل

یک پیکره سی متری (تقریباً صد فوتی) از حضرت مسیح در ریو دوژانیرو یکی از شهرهای برزیل قرار دارد که مهمترین مجسمه شهر و شاید کشور به حساب می آید. تعجبی ندارد که در فروشگاه‏‌های سوغاتی شهر ریو این مجسمه در اندازه‌‏های مختلف وجود داشته باشد.

اتوبوس‌‏های دو طبقه‏، انگلستان

لندن علاوه بر جاذبه ‏‌های توریستی مشهوری چون تاور بریج، لندن آی و یا باکینگهام پلیس، چیز دیگری هم در خود دارد که هر توریستی دلش می‏‌ خواهد ببیند و از آن عکس بگیرد. بله اتوبوس ‎های دو طبقه لندن بسیار شهرت خوبی دارند، یادتان باشد در پایان سفر، مدل کوچکی از این اتوبوس‌ ‏ها را به عنوان یادگاری یا سوغاتی خریداری کنید.

جمجمه‌‏های تزئین شده، مکزیک

روز مردگان یکی از اعیاد مکزیکی ها است که هر ساله به طور گسترده ای در این کشور برگزار می شود و این جمجمه ها که در هر مغازه سوغاتی فروشی در این شهر پیدا می شود درواقع یادآور این روز است. اگر به مکزیک سفر کردید، یادتان باشد خرید این جمجمه‌ ‏بعدها در یادآوری این سفر خیلی کمک تان می کند.

موتزارت کوگل، اتریش

موتزارت کوگل نام یک آبنبات است که به افتخار ولفگانگ آمادئوس موتزارت یکی از مشاهیر موسیقی جهان، نام‎گذاری شده است. این آبنبات از خمیر بادام، نوگا و شکلات تلخ تهیه می شود و آنقدر خوشمزه و شیرین است که به یکی از    پرطرفدارترین سوغاتی‏ ‌های توریستی اتریش زادگاه موتزارت تبدیل شده است.

کلاهخود وایکینگ، سوئد

سوئد در ابتدا محل سکونت وایکینگ‎ ها بود. آیین این جنگاوران و دریانوردان قرون وسطایی هنوز هم در این کشور وجود دارد. بنابراین هیچ تعجبی ندارد که کلاه‏‌ خودهای شاخدار وایکینگی در زمره سوغاتی ‏های این کشور دیده شود.

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب