سفر نابینا

0

سفر به دور دنيا با نابينايي

داشتن توانايي ديدن كل زيبايي هاي دنيا ، از غروب خورشيد در پس كوه ها تا مه و غبار جنگل هاي ابري تا آبي شفاف درياها، چيزي است كه هميشه خيالمان از بودن و ديدن  آن آسوده است.

اما به شخصه هميشه برايم سوال بوده است؛ كه اگر روزي بينايي حود را از دست بدهم چه اتفاقي خواهد افتاد؟ آيا صبورانه به زندگي ادامه خواهم داد؟ چگونه سازگار خواهم شد؟

با وجود اين سوالات، داستان دِن (Dan) ،كه چگونه با وجود نابينايي نه تنها اميدخود را از دست نداده بلكه دست از سفر كردن به دور دنيا نيز برنداشته، را  جالب دانستم تا با شما نیز در میان بگذارم . با ما بخوانيد.

دن اهل كانادا و ٣١ ساله است. از همان ابتداي كودكي مشكلات بينايي اون شروع شد . در سن هفت سالگي بر اثر بي توجهي دوستي كه بر پشت سر اون ضربه اي زد بينايي چشم چپ خود را از دست داد و بعد از گذشت ٢-٣ سال و عمل هاي پي در پي بينايي چشم راست اون نيز به كمترين حالت ممكن خود رسيد.

خود او ميگويد: بعد از دوره اي از افسردگي فهميدم كه بايد انتخاب كنم، سازگاري و ادامه يا خمودي و ركود. من سازگاري را انتخاب كردم كه اين براي خودم و ادامه زندگيم بهترين انتخاب بود.

و اما آنچه كه اشتياق دن را براي سفر كردن تغذيه ميكند از خانواده او نشات ميگيرد. پدري كه در جواني دور دنيا را سفر كرده  و مادري كه با اينكه قبل از به دنيا امدن  دن او نیز نابينا شده بوده است نمونه يك زن مستقل است كه برحسب شرايط كاري خود تقريبا هميشه در حال سفر كردن ميباشد.

دن ميگويد : خوشبختانه بيشتر كشورهاي اروپاي غربي كه مقاصد او براي سفر ميباشند براي كسي با شرايط خاص مناسب است و البته كه بايد در نظر داشت كليساها و مكان هاي تاريخي با قدمت هاي هزارساله را نميتوان براي رمپ گذاري و يا تورهاي لمسي اماده سازي كرد.

او ميگويد: در شروع سفر، يكي از سخترين سفرهاي خود را به خاطر خيابان ها و شلوغي و .. بارسلونا ميدانست كه البته اين ذهنيت او پس از سفر به مراكش كاملا تغيير كرد و متوجه شد كه بارسلونا شرايط مناسب تري داشته است.

دن ليست بلندبالايي براي سفرهاي آينده خود هنوز دارد.

از او سوال كرديم كه آيا با اين شرايط خاص تنها سفر ميكند و يا همراه دارد؟ آیا تولید ویدیو کرده است؟

او گفت: من به اينكه براي سفرهايم همراهي داشته باشم بسيار علاقمند هستم اما اين علاقه به خاطر نياز به كمك نميباشد بلكه به خاطر روحيه اجتماعي است كه من دارم.

او به تمام كساني كه شرايط خاص مشابه و غيرمشابه دارند پيشنهاد ميكند كه به حس غريزه شان اعتماد كرده و به جلو حركت كنند.

او ميگويد: هرچيزي كه حتي كمي ترسناك نباشد ارزش امتحان كردن ندارد. پس هميشه كارهايي را كه علاقه داريد اما موجب ضربه خوردن، شكست ، حرف شنيدن و يا خجالت شما ميشود را با اشتياق انجام دهيد و از آنها درس بگيريد. شما تنها موظفيد به خودتان پاسخگو باشيد و نه هيچكس ديگر.

برگرفته از سايت برتر وبلاگ نويسي سفر =>  Nomadicmatt

پس فرصت سفر کردن را تحت هیچ شرایطی از دست ندهید. همین حالا به سایت ما سری بزنید و اقامتگاه مقصد خود را با سلیقه خودتان رزرو کنید.

https://www.shab.ir

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب