سفر به کوهرنگ ، شهری بر بلندای زاگرس با چشمه های روان

0

کوهرنگ یکی از خوش آب و هوا ترین و شاید زیباترین شهر های ایران می باشد . شهری که با طبیعت بکر و چشمه های روانش یکی از بهترین گزینه ها برای سفر در فصل تابستان و مخصوصا شهریور ماه می باشد .

ما در این مقاله سعی داریم شما را با بخشی از جاذبه های طبیعی کوهرنگ آشنا کنیم تا  اقامت در کوهرنگ برایتان لذت بخش تر شود.

کوهرنگ کجاست ؟!

کوهرنگ در استان چهار محال و بختیاری و در حدود ۵۰۰ کیلومتری تهران واقع شده است شهری که بخاطر طبیعت بکر و جاذبه های طبیعی فراوانش بسیار مورد توجه گردشگران و طبیعت دوستان قرارگرفته و هر سال به تعداد مسافران کوهرنگ افزوده می شود که یکی از عوامل این موضوع وجود اقامتگاه های متعدد در این شهر می باشد که اقامت در کوهرنگ را بسیار آسان کرده . البته پیشنهاد ما رزرو  اجاره آنلاین اقامتگاه می باشد چرا که با این روش می توانید بسیار ساده تر محل اقامت خود را قبل از سفر انتخاب کنید و در سفر به کوهرنگ دیگر نگران محل اقامتتان نباشید.

کوهرنگ جاذبه گردشگری استان چهار محال بختیاری

جاذبه های گردشگری کوهرنگ :

اگر بخواهیم جاذبه های گردشگری کوهرنگ را برایتان معرفی کنیم نیاز به صدها برگ کاغذ داریم که بتوانیم به اختصار تنها نام این جاذبه های طبیعی را برایتان ببریم اما ما در این مقاله سعی داریم تا شما را با بخشی از پر طرفدار ترین جاذبه های این شهر خوش آب و هوا آشنا کنیم تا اقامت در کوهرنگ برایتان جذابتر باشد و همچنین سفر به کوهرنگ آسان تر گردد.

چشمه دیمه :

چشمه دیمه که در نزدیکی روستایی به همین نام قراردارد یکی از این جاذبه هاست که اهالی آن را به کیکاووس که یکی از شخصیت های شاهنامه می باشد نسبت داده اند . این چشمه که از سرچشمه های زاینده رود می باشد در ۱۲ کیلومتری کوهرنگ واقع شده که اگر به فکر سفر به کوهرنگ افتاده اید حتما به سراغ این چشمه بروید و از خنکای آبش لذت ببرید تا اقامت در کوهرنگ برایتان تبدیل به سفری پر خاطره شود.

چشمه دیمه جاذبه طبیعی کوهرنگ

آبشارشیخ علی خان :

آبشار شیخ علی خان  یکی از زیباترین آبشارهای استان چهارمحال و بختیاری می باشد و در نزدیکی روستایی به همین نام است . این آبشار  بدلیل سرمای هوا در زمستان کاملا یخ میبندد و شما  روی آبشار قندیل هایی که طولی بیشتر از یک متر را دارند  مشاهده خواهید کرد که تصویری بسیار زیبا و منحصربفرد در خاطرتان نقش می بندد و سفر به کوهرنگ را برایتان خاطره انگیز خواهد کرد و همچنین اقامت در کوهرنگ برایتان لذتی دوچندان پیدا خواهد کرد.

چشمه کوهرنگ :

چشمه کوهرنگ که یکی از پر آب ترین چشمه های ایران می باشد و از دامنه های زیبا ی زرد کوه سرچشمه می گیرد که پس از مسیری پر پیچ و خم از طریق تونل آبی اول کوهرنگ وارد زاینده رود می شود   که اگر قصد سفر به کوهرنگ را داشتید حتما چشمانتان به این چشمه ی زیبا می خورد که تنها دیدنش در گرمای این روزها آرامش بخش می باشد و همچنین اقامت در کوهرنگ را برایتان دلچسب تر می کند.

دشت لاله های واژگون

شاید بدون اغراق یکی از زیبا ترین دشت های ایران دشتی ست در نزدیکی شهر کوهرنگ به نام دشت لاله های واژگون

که اگر در فصل بهار به دیدنش بروید با تصویری روبرو خواهید شد که نمونه اش را در زندگیتان ندیده اید و اگر قصد سفر به کوهرنگ را داشتید حتما از این دشت زیبا دیدن کنید تا از اقامت در کوهرنگ لذت بیشتری ببرید.

blogpost-227

روستای سرآقاسید

یکی دیگر از جاذبه های شهر کوهرنگ که اگر قصد سفر به کوهرنگ را داشتید حتما سری به این روستای زیبا و بکر پلکانی بزنید روستای سرآقاسید است . روستایی پلکانی که تنها ۶ ماه اول  از سال مسیر دسترسی جاده ای دارند و بقیه سال در انبوهی از برف و یخ محاصره شده اند . اگر می خواهید تجربه زندگی با عشایر را داشته باشید حتما به این روستا بروید تا از نزدیک شاهد سختی ها و مشکلات این قشر پاک و زحمت کش کشورمان باشید و همچنین از اقامت در کوهرنگ و روستای سرآقاسید لذت ببرید.

چشمه کوهرنگ پر آب ترین چشمه کوهرنگ

غار یخی چما :

یکی دیگر از جاذبه های کوهرنگ غار یخی چما می باشد که یکی از اعجاب انگیز ترین غار های یخی ایران می باشد که در مجاورت روستای شیخ علیخان می باشد. این غار یخی که یکی از نادرترین و اعجاب انگیز ترین غار های یخی ایران محسوب می شود در دره ای عمیق قرار گرفته که انباشت حجم زیادی از برف های چند ساله در این غار سبب شده تا قندیل های یخ و توده های عظیم برف در تمام سال باقی بماند و جالب است بدانید که این غار بعنوان یکی از بزرگترین منابع آب شیرین ایران نیز محسوب میشود که اگر قصد سفر به کوهرنگ را داشته اید حتما از این پدیده نادر دیدن کنید تا اقامت در کوهرنگ برایتان جاودان شود.

در آخر باید بگوییم که اگر شما قصد سفر به هر جای ایران را دارید می توانید از طریق سایت شب برای رزرو و اجاره آنلاین اقامتگاه  مورد نظر خودتان اقدام کنید تا با خیالی آسوده تر به مقصد سفر کنید.

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب