سفر به زاهدان – مقصدی ارزشمند در جنوب کشور

0

زاهدان از آن شهرهایی است که مورد کم لطفی قرار گرفته است. این در حالیست که سفر به زاهدان می تواند بهترین تجربه سفر شما را رقم بزند. به راحتی می توان تضمین کرد که جاذبه های گردشگری این شهر می توانند سفری به یاد ماندنی را برایتان به همراه داشته باشند. مطمئن باشید اگر تنها چند مورد از جاذبه های گردشگری این شهر را بشناسید به زودی برنامه ای برای سفر به این شهر دوست داشتنی ترتیب خواهید داد. زاهدان مقصدی ارزشمند برای سفر به جنوب کشور است . البته بد نیست قبل از شروع سفر اطلاعاتی در مورد این شهر به دست بیاورید. در این مطلب هر آنچه که باید در مورد این شهر و جاذبه های گردشگری آن بدانید را به دست می آورید.

پیش از سفر به زاهدان باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

با توجه به وضعیت اقتصادی امروز بهتر است پیش از سفر به هر شهر تمام جوانب را در نظر بگیرید. خوشبختانه در مورد سفر به زاهدان باید بگوییم که نیازی به هزینه های هنگفت نخواهید داشت. 5 موردی که در هر سفر باید از قبل به آن فکر کنید در ادامه عنوان شده است.

  • هزینه بلیط
  • هزینه خورد و خوراک
  • هزینه اقامت
  • هزینه بازدید از جاذبه های گردشگری

البته در هر مورد هدف تنها کاهش هزینه به بهای کاهش کیفیت نیست و پیشنهاداتی با هزینه های منطقی ارائه خواهیم داد.

مسافرت به زاهدان

برای سفر به زاهدان از چه وسیله ای استفاده کنیم؟

اگر از تهران به زاهدان سفر می کنید باید بدانید که مسیر نسبتا طولانی در پیش خواهید داشت. مسیری در حدود 1490 کیلومتر که البته اگر با هواپیما این مسیر را طی کنید تنها در حدود یک ساعت و 30 دقیقه در آسمان خواهید بود. بنابراین اگر کم تعداد سفر می کنید هواپیما گزینه بسیار منطقی تری است. این در حالی است که در سفر زمینی و با اتومبیل شخصی بیشتر از 16 ساعت در مسیر خواهید بود.

هواپیما یا قطار؟

در مورد سفر با اتومبیل شخصی توضیح دادیم. اما اگر قصد دارید با قطار به زاهدان سفر کنید باید بگوییم که هنوز مسیر راه آهن به سمت زاهدان از بیشتر شهرهای کشور موجود نیست و با این وجود هواپیما تنها گزینه باقیمانده خواهد بود. پیشنهاد ما برای سفر به زاهدان در ماه های اردیبهشت و پاییز است. در این ماه ها از طرفی شرایط آب و هوایی مساعدی در زاهدان برقرار است و از طرفی اگر زمانبندی انعطاف پذیری داشته باشید می توانید بلیط چارتر زاهدان را با قیمتی کمتر از قیمت معمولی هواپیما رزرو کنید.

پیش از سفر به زاهدان باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

هزینه خورد و خوراک در زاهدان

خوشبختانه در بیشتر شهرهای ایران از این نظر مشکلی نخواهید داشت. در بیشتر شهرهای ایران هزینه خورد و خوراک پایین است و اگر از تهران به زاهدان سفر می کنید باید بدانید که با وجود غذاهای محلی دوست داشتنی این شهر نیازی به هزینه های زیاد برای تهیه غذا نخواهید داشت.

هزینه اقامت در زاهدان چقدر است؟

همانطور که می دانید در هر شهری هزینه های اقامت با توجه به گزینه های انتخابی شما می تواند متفاوت باشد. خوشبختانه هتل های بسیاری با درجه های کیفی، قیمت های متفاوت و امکانات قابل توجه و مناسب در این شهر وجود دارند که می توانید با توجه به بودجه مورد نظر خود یکی از آن ها را انتخاب کنید. البته شاید نتوانید هتل 5 ستاره در این شهر پیدا کنید اما می توانید از هتل های 4 ستاره و 3 ستاره که امکانات بسیار خوبی هم در اخیتارتان قرار می دهند بهره ببرید.

هزینه بازدید از جاذبه های گردشگری

زمانی که قرار باشد بهای زیادی برای بازدید از جاذبه های گردشگری در کشورهای خارجی بپردازید متوجه خواهید شد که سفر در داخل کشور چقدر می تواند بهینه باشد. خوشبختانه در داخل کشور نیازی نیست بهای زیادی برای بازدید از مکان های دیدنی و جاذبه هایی گردشگری بپردازید. از آنجایی که جاذبه های گردشگری فراوان و منحصر به فردی در زاهدان وجود دارد شما می توانید یکی از بهترین سفرهای خود را تجربه کنید. در ادامه چند مورد از بهترین جاذبه های گردشگری زاهدان را معرفی می کنیم. جاذبه هایی که گردشگران زیادی تا به حال از آن ها بازدید داشته اند و مطمئن هستند که با دیدن آن ها زمان خود را به بهترین نحو استفاده کرده اید.

هزینه بازدید از جاذبه های گردشگری

جاذبه های گردشگری زاهدان

جاذبه های گردشگری زاهدان به دو قسمت مکان های دیدنی طبیعی و جاذبه های گردشگری تاریخی تقسیم می شود. خوشبختانه این شهر هر دو نوع این دیدنی ها را در خود جای داده است. در ادامه چند مورد از مهمترین و شناخته شده ترین جاذبه های گردشگری زاهدان را معرفی می کنیم. دیدنی هایی که زاهدان را به یک شهر ارزشمند تبدیل کرده و گردشگری را در آن رونق بخشیده است.

مسجد جامع مکی زاهدان

قطعا مسجد مکی را می توانیم یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری زاهدان بدانیم. این مسجد که بزرگترین مسجد اهل سنت در ایران است از الگوی مسجد بزرگ استانبول الهام گرفته است و از نظر معماری بسیار شبیه به آن می باشد. البته این مسجد هنوز نیمه کاره است و تکمیل نشده است.

مسجد جامع مکی زاهدان

تالاب هامون زاهدان

تالاب هامون یکی دیگر از جاذبه های گردشگری زاهدان است که در نزدیکی مرز افغانستان قرار دارد. در واقع این تالاب بزرگ با 1600 کیلومتر مساحت دارد که متاسفانه تنها 350 کیلومتر از آن در خاک ایران قرار دارد و مابقی در خاک افغانستان قرار گرفته است.این تالاب که از ترکیب سه تالاب تشکیل شده یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری زاهدان و استان سیستان و بلوچستان محسوب می شود.

خانه ایوبی

خانه ایوبی یکی از صمیمانه ترین جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی زاهدان است. این خانه که نمایانگر معماری و سبک زندگی نسل های گذشته است از سال 1311 به جا مانده و تا به حال در چند نوبت مرمت و بازسازی شده است. در حال حاضر کارگاه هنرهای سنتی زاهدان در این خانه قرار دارد.

روستای تمین زاهدان

کمی عجیب است اگر به زاهدان سفری داشته باشید و به روستای تمین نروید. روستای تمین یکی از زیباترین و البته مشهورترین روستاهای استان سیستان و بلوچستان است. طبیعت بکر و دست نخورده این روستا و نوع معماری این روستا در نوع خود منحصر به فرد است. گفته می شود که معماری این روستا معماری صخره ای است و بافت معماری قدمتی طولانی دارد. بنابراین این روستا نه تنها یک جاذبه دیدنی بلکه جاذبه ای تاریخی نیز محسوب می شود.

روستای تمین زاهدان

آب و هوای روستای تمین نیز در این استان بسیار کم نظیر است و می توانید اوقات خوبی را در این روستا بگذرانید.

موزه پست و ارتباطات در زاهدان

در سفر به زاهدان بازدیدی از دیدنی های فرهنگی نیز داشته باشید. موزه پست و ارتباطات همواره یکی از موزه های جذاب و هیجان انگیز هستند، چرا که پل ارتباطی تکنولوژی امروز و گذشته را به رخ می کشند. موزه پست و ارتباطات زاهدان که در قرن 14 هجری قمری ساخته شده در حال حاضر در یک عمارت قرار دارد که از آجر و خشت ساخته شده است. البته این عمارت در گذشته محل زندگی اشراف این منطقه بوده اما در حال حاضر تغییر کاربری داده و موزه ارتباطات در آن واقع شده است.

قلعه، روستا و غار لادیز

قلعه، روستا و غار لادیز یکی دیگر از شناخته شده ترین جاذبه های گردشگری زاهدان به شمار می روند. در فاصله نزدیکی با شهرستان زاهدان روستایی زیبا به نام لادیز وجود دارد که در دل کوه های آن نیز غاری با همین نام قرار دارد. در تمام روزهای سال در سقف و کف این غار می توان حرکت و جریان آب را مشاهده کرد. در 17 کیلومتری جنوب غرب میرجاوه و در نزدیکی روستای تمین نیز غار لادیز قرار دارد که یکی از جاذبه های گردشگری معروف زاهدان به حساب می آید.

قلعه، روستا و غار لادیز

چشمه آب معدنی

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم جاذبه های طبیعی زیبا و متنوعی در زاهدان و استان سیستان و بلوچستان قرار دارند که این منطقه را به ناحیه ای زیبا و گردشگرخیز تبدیل کرده اند. یکی از این مناطق طبیعی زیبا چشمه آب معدنی روستای تمین است که به چشمه آب معدنی شهرت دارد. این چشمه که تنها تامین کننده آب اهالی این روستاست با املاح معدنی و درجه حرارت مناسب علاوه بر جذابیت طبیعی کارایی بسیار خوبی برای مردم این منطقه دارد. پیشنهاد می کنیم از این چشمه زیبا دیدن کنید.

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب