چطور سفر با حیوانات خانگی را تجربه کنیم؟

0

افراد وقتی قصد سفر می‌کنند دغدغه‌های فراوانی برایشان ایجاد می‌شود مانند مدیریت هزینه‌های سفر، تصمیم گیری برای وسیله‌ای که با آن به سفر می‌روند، محل اقامت (رزرو ویا اجاره ویلا، اقامت در هاستل و…) و بسیاری موارد دیگر. آن‌هایی که حیوان خانگی دارند در کنار همه این‌ها یک دغدغه مهم دیگر نیز دارند. این افراد وقتی می‌خواهند به مسافرت بروند با این چالش و سوال مواجه هستند که آیا حیوانات خانگی‌شان مانند سگ و گربه را با خود به سفر ببرند یا نه. سفر با حیوانات خانگی برای بعضی‌ها استرس زاست زیرا نگران این هستند که هم خودشان و هم حیوانات آن‌ها به سختی بیفتند و دردسر بکشند. عده‌ای در این مواقع حیوانات خود را به مراکز مخصوص نگهداری از حیوانات یا به دوست و آشنایی می‌سپارند و راهی سفر می‌شوند. اما بعضی‌ها دوست دارند که آن‌ها در سفر کنارشان باشند. باید بگوییم که با دانستن برخی نکات و رعایت کردن آن‌ها به آسانی و به خوبی می‌توان سفر با حیوانات خانگی را به تجربه‌ای شیرین و خاطره‌انگیز تبدیل کرد. نکاتی از قبیل سیاست‌های آژانس‌های هواپیمایی برای جا به جایی حیوانات، پیدا کردن هتل‌ها، ویلاها و سوئیت‌هایی که آن‌ها را می‌پذیرند و… که در ادامه تعدادی از مهم‌ترین آن‌ها را مرور می‌کنیم.

blogpost-295

پیش از سفر حتما به دامپزشک مراجعه کنید

هنگامی که می‌خواهید سفر با حیوانات خانگی را تجربه کنید بهتر است قبل از هر اقدامی ابتدا به دامپزشک مراجعه کنید و توصیه‌های لازم را از ایشان بگیرید. با چکاپ حیوان قبل از سفر می‌توانید با خیال راحت و بدون استرس راهی شوید. همچنین دریافت تایید پزشکی و مدارک بهداشتی و مربوط به واکسیناسیون ضروری است به خصوص اگر بخواهید به کشور دیگری سفر کنید. برای مثال برخی از کشورها در زمان ورود حیوان شما را قرنطینه می‌کنند، در این مواقع نیاز به ارائه مدارک دارید تا آن‌ها را آزاد کنید. در ضمن قبل از پرواز لازم است مدارک مربوط به تایید سلامت حیوان را به مسئولین مربوطه نشان دهید. همچنین به همراه داشتن جعبه کمک‌های اولیه حیوانات می‌تواند بسیار کارآمد و مفید باشد. اگر حیوان به دارویی نیاز دارد حتما آن را از خانه با خود ببرید تا دچار مشکل نشوید، ممکن است نزدیک محل اقامت شما جایی نباشد که دارو را تهیه کنید.

blogpost-296

قوانین مربوط به حیوانات خانگی در مقصد سفرتان را بدانید

قبل از سفر با حیوانات خانگی خود حتما قوانین مربوط به مقصد مورد نظرتان را مطالعه کنید. این قوانین در کشورها و شهرهای مختلف ممکن است متفاوت و گاهی سخت باشد پس دانستن آن‌ها ضروری است. برای مثال همان‌طور که در مورد بالا گفتیم برخی کشورها حیوانات خانگی را به هنگام ورود قرنطینه می‌کنند، همچنین برای ورود به بعضی از کشورها از قبل باید آزمایش‌های خاصی روی حیوان انجام بگیرد و… برای اطلاع از این قوانین غیر از سرچ کردن، یکی دیگر از راه‌هایی که پیش روی شماست تماس گرفتن با سفارت و یا کنسولگری کشوری است که می‌خواهید به آن سفر کنید.

در ضمن یکی از چیزهایی که لازم است حتما از قبل بدانید این است که آیا محل اقامت شما اجازه ورود به حیوان خانگی‌تان را می‌دهد یا نه که در ادامه مفصل‌تر به آن می‌پردازیم.

حامل مناسب و مطمئن برای حیوان خانگی خود تهیه کنید

اگر قصد سفر با حیوانات خانگی خود را دارید،چه با هواپیما چه ماشین شخصی و یا هر وسیله دیگری، لازم است وسیله حمل کننده مناسبی برای آن تهیه کنید. این حامل باید راحت، مطمئن، محکم و دارای سایز مناسبی برای حیوان خانگی شما باشد.

یکی از کاربردهای حامل زمانی است که برخی از شرکت‌های هواپیمایی اجازه نمی‌دهند حیوان شما به داخل کابین پرواز وارد شود و باید حیوان را با حامل و قفس مناسب به قسمت بار بفرستید. قبل از سفر با آژانس هواپیمایی مربوطه تماس بگیرید و نکات لازم درباره وزن، جنس و اندازه حامل را از آن‌ها بپرسید. همچنین اگر قصد داشتید حیوان خود را برای چند ساعتی در محل اقامت خود (اتاق هتل، هاستل یا ویلا) تنها بگذارید می‌توانید آن را در حامل امن و مخصوصش گذاشته و با خیال راحت هر جا که می‌خواهید بروید.

blogpost-300

کارت شناسایی و برچسب‌های مربوطه را با حیوان خود همراه کنید

هنگام سفر با حیوانات خانگی همراه داشتن مدارکی که در صورت لزوم موجب شناسایی آن‌ها شود ضروری است. اطلاعات مربوطه مانند نام، شماره و آدرس محل اقامت خود در سفر یا هر چیز دیگری مثل اطلاعات واکسیناسیون که به نظرتان نیاز است را روی برچسب بنویسید و روی حامل حیوان یا یقه آن بچسبانید. با این کار اگر حیوان شما گم شد پیدا کردن آن خیلی آسان‌تر می‌شود.

blogpost-297

با چه وسیله‌ای قصد سفر دارید؟

هواپیما:

در صورتی که قصد سفر با حیوانات خانگی خود با هواپیما را دارید لازم است قبل از تهیه بلیط در مورد قوانین آژانس هواپیمایی مربوطه و این که به چه حیواناتی اجازه پرواز می‌دهد اطلاعات کسب کنید. هر آژانس و شرکتی سیاست‌های خاص خود را در این خصوص دارد، پیش از رزرو بلیط با آن شرکت هواپیمایی تماس گرفته و از آن قوانین آگاه شوید. برای مثال برخی شرکت‌ها حضور حیوان در کابین را ممنوع کرده‌اند بنابراین شما باید حیوان خود را به قسمت بار بسپارید و در مقصد تحویل بگیرید. اما بعضی دیگر از شرکت‌ها با شرایط خاص اجازه ورود حیوان به کابین را می‌دهند و بسیاری موارد و نکات دیگر. بنابراین قبل از خرید بلیط در مرود شرایط حمل تحقیق کنید.

ماشین شخصی:

نکاتی هست که اگر قصد دارید با ماشین شخصی خود سفر با حیوانات خانگی را تجربه کنید، باید آن‌ها را بدانید. مهم‌ترین نکته این است که برای حفظ ایمنی نباید حیوان خانگی خود را در ماشین آزاد بگذارید، باید از محل استقرار آن مطمئن شوید. به این منظور می‌توانید قلاده بنددار آن را محکم به صندلی وصل کنید. بنابراین ضمن حفظ حیوان خانگی خود از خطرات احتمالی، اختلالی هم در رانندگی شما ایجاد نمی‌شود. یک نکته دیگر این است که باید غذا و آب به اندازه کافی برای حیوانتان داشته باشید و همچنین برای جلوگیری از حالت تهوع و کلافگی حیوان هر از گاهی آن را از ماشین بیرون بیاورید.

blogpost-299

قرار است کجا اقامت کنید؟

یکی از مهم‌ترین مواردی که قبل از سفر با حیوانات خانگی باید به آن توجه و درباره آن پرسش و تحقیق کنید، محل اقامت شماست. شما می‌توانید در طول سفر حیوان خود را به مراکز مخصوص نگهداری حیوانات خانگی بسپارید. اما اگر می‌خواهید او را پیش خود نگه دارید باید قبل از رزرو هتل یا اجاره ویلا و سوئیت و به طور کل انتخاب محل اقامت از بعضی موارد مطمئن شوید.

هتل:              

هتل‌ها قوانین و سیاست‌های متفاوتی درباره حیوانات خانگی دارند. برخی از آن‌ها به هیچ وجه اجازه ورود به حیوانات خانگی را نمی‌دهند یا بعضی از هتل‌ها بعد از در نظر گرفتن محدودیت‌هایی مانند اندازه و وزن حیوانات به آن‌ها اجازه اقامت در هتل را می‌دهند. بنابراین قبل از رزرو هتل مواردی مانند اجازه ورود حیوان، امکانات آن و هزینه دریافتی برای اقامت حیوان را حتما بررسی کنید.

ویلا، سوئیت، آپارتمان شخصی:

در سفر با حیوانات خانگی اگر به خاطر آسایش و راحتی بیشتر خود و حیوان خانگی‌تان، هزینه معقول‌تر و به هر علت دیگری قصد اجاره ویلا، سوئیت یا آپارتمان‌های شخصی را دارید باید نکاتی را از قبل بدانید. یک نکته مهم این است که برخی از صاحبان این اقامتگاه‌ها اجازه ورود به حیوانات خانگی را نمی‌دهند. در مقابل خیلی از افراد هم هستند که با ورود حیوانات خانگی به ویلا یا خانه خود مشکلی ندارند و این اجازه را به شما می‌دهند. اما گاهی مبلغی را به عنوان بیعانه قابل استرداد از شما دریافت می‌کنند و در صورتی که حیوان آسیبی به محل اقامت وارد نکرد پول را به شما برمی‌گردانند. در بسیاری از موارد هم هزینه‌ای جدا برای اقامت حیوان در نظر گرفته می‌شود که قابل استرداد نیست. قبل از رزرو اقامتگاه این موارد را چک کنید.

سفر با حیوانات خانگی و رزرو و اجاره اقامتگاه به همراه حیوانات موضوعی چالش برانگیز است که به کمک سایت شب به راحتی می‌توانید آن را برای خود آسان و حل کنید. پیش از سفر به صورت آنلاین محل اقامت مورد نظر خود را انتخاب و رزرو کنید.

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب