سفر انفرادی ( بی من سفر برو ) ، با مزایای سفر به تنهایی آشنا شویم

2

تقریبا همه ما اهداف و دلایل یکسانی برای سفر کردن داریم؛ خوش گذرانی، رسیدن به آرامش و کسب تجربه‌های جدید برای زندگی بهتر. اما هر فردی سبک و شیوه منحصر به خودش را برای سفر کردن دارد که از دیگران متفاوت است. کافیست شیوه خود برای مسافرت رفتن را بشناسید تا بتوانید بیشتر و با کیفیت بهتری سفر کنید. خیلی از ما بنا به دلایل مختلفی که به فرهنگمان برمی‌گردد از سفر انفرادی گریزانیم. از کودکی با خانواده و به همراه جمع سفر کرده‌ایم. بزرگ‌تر که شدیم سفرهای جمعی‌مان فقط به خانواده محدود نشد و با دوستانمان نیز کم و بیش سفرهایی را تجربه کردیم.

ولی سفر انفرادی چه؟ تا به حال تنها مسافرت رفتید؟ اصلا هیچ وقت دلتان خواسته تنها سفر کردن را تجربه کنید؟ برای خیلی‌ها سفر انفرادی، امری عادی و می‌توان گفت سبک سفرشان است. در مقابل بعضی‌ها هم هستند با این که دلشان می‌خواهد تنها سفر کنند ولی به دلایل مختلفی از جمله مخالفت‌ها و نگرانی‌های خانواده، بی تجربگی و مهم‌تر از همه ترس‌های خودشان عطای تنها سفر کردن را به لقایش می‌بخشند. در این مقاله با هم تعدادی از مزایای تنها سفر کردن را مرور می‌کنیم تا انگیزه شما بیشتر شود، ترس‌هایتان بریزد و هر چه زودتر برای سفر انفرادی برنامه ریزی کنید.

 

blogpost-40

 

راهی برای غلبه بر ترس‌ها:

ترس‌ها همیشه بزرگ‌ترین موانع برای رسیدن افراد به خواسته‌ها و آرزوهایشان هستند. راه مقابله با انواع ترس‌هایی که همه ما کم و بیش در زندگی داریم فقط یک چیز است، مواجه شدن با آن‌ها. برای مقابله با ترس‌هایتان باید با آن‌ها مواجه شوید و تجربه‌شان کنید. یک بار که تنها سفر کردن را تجربه کنید برای همیشه ترستان می‌ریزد. در ضمن در طی سفر انفرادی خودتان را بیشتر و بهتر می‌شناسید و یاد می‌گیرید چطور در موقعیت‌های سخت برخورد کنید.

آسان‌تر شدن برنامه‌ریزی برای مسافرت:

لابد خیلی وقت‌ها پیش آمده روزها و حتی ماه‌ها برای رفتن به شهر یا کشوری رویا پردازی کردید و حسابی نقشه کشیدید. ولی هر چه کردید نتوانستید با خانواده یا دوستان خود هماهنگ شوید، همسفری پیدا نکردید و به همین خاطر به اجبار از سفر منصرف شدید. سفر انفرادی این مزیت را دارد که قبل از سفر و طی سفر، اولویت خودتان هستید و چیزی نمی‌تواند محدودتان کند. به همین خاطر فاصله بین تصمیم گیری و راهی سفر شدن کوتاه می‌شود. ضمن این که طبق علایق و اولویت‌های خودتان سفر می‌کنید.

داشتن آزادی عمل بیشتر:

وقتی با جمع به مسافرت می‌روید موظفید که در کنار خواسته‌های خودتان به خواسته‌های دیگران نیز اهمیت بدهید و به برنامه سفر جمعی پایبند باشید. اما تنها سفر کردن این محدودیت را برایتان ندارد، آزادی عمل بیشتری دارید و می‌توانید کارهایی که دلتان می‌خواهد را انجام بدهید، هر چه دوست دارید را تجربه کنید و از سفرتان لذت ببرید. شاید دلتان بخواهد یک روز از سفر را فقط در ویلا بمانید و کتاب بخوانید، شاید ترجیح بدهید یک روز کامل را فقط کنار ساحل باشید یا فقط در شهر بگردید و غذاهای محلی را امتحان کنید، نه کسی شما را سرزنش می‌کند نه مانعتان می‌شود.

blogpost-39

رسیدن به استقلال بیشتر:

بعضی از ما از تجربه کردن خیلی از کارها به صورت انفرادی و تنهایی هراس داریم. از تنها غذا خوردن در رستوران و سینما رفتن گرفته تا تنها سفر کردن. سفر انفرادی به خوبی به شما کمک می‌کند که مستقل شوید. در ضمن یاد می‌گیرید چطور از تنهایی خود به بهترین شکل استفاده کنید و برای لذت بردن و خوش گذرانی لزوما منتظر دیگران نباشید.

مسئولیت پذیری و افزایش اعتماد به نفس:

در مسافرت‌های جمعی همه چیز تقسیم می‌شود؛ تصمیم گیری، انجام کارها و… ولی وقتی تنها سفر کردن را انتخاب می‌کنید فقط خودتان را برای تکیه کردن دارید و همه مسئولیت‌ها با خودتان است. به این طریق مسئولیت پذیری را یاد می‌گیرید و وقتی از پس تنهایی انجام دادن کارها و مقابله با چالش‌ها برآیید اعتماد به نفستان به میزان قابل توجهی بالا می‌رود. سفر انفرادی از یک جنبه دیگر نیز اعتماد به نفس را افزایش می‌دهد، آن هم این است که چون بیشتر از هر وقتی خود واقعی‌تان هستید به راحتی و بدون دخالت کسی می‌توانید کارهایی که دوست دارید را انجام بدهید و به تفریحات مورد علاقه‌تان برسید.

پیدا کردن دوستانی جدید در مسافرت(گسترش دایره ارتباطات):

تنها سفر کردن لزوما به این معنا نیست که قرار است تمام طول سفر را تنها باشید. یکی از مزایای سفر انفرادی این است که شانس شما برای پیدا کردن دوستانی از فرهنگ‌های مختلف بسیار افزایش می‌یابد. در سفرهای جمعی معمولا معاشرت شما محدود به دوستان و همسفران خودتان می‌شود ولی وقتی تنها باشید راحت‌تر می‌توانید با سایر گردشگران و مسافران ارتباط برقرار کنید. برای مثال می‌توانید برای گشتن در شهر با سایر مسافران و توریست‌ها همراه شوید بدون این که نیاز به هماهنگی با کسی داشته باشید، می‌توانیم با افراد محلی هم صحبت شوید و… خیلی‌ها هم وقتی مسافری را تنها ببینند راحت‌تر به سراغش می‌آیند و با او دوست می‌شوند.

اهمیت دادن و وقت گذاشتن برای خود:

همه ما هر چقدر هم که اطرافیانمان را دوست داشته باشیم و دلمان بخواهد با آن‌ها وقت بگذرانیم باز نیاز داریم زمانی را با خودمان خلوت کنیم و تنها باشیم. تنها سفر کردن به شما یاد می‌دهد بیش از هر وقت دیگری به خودتان اهمیت بدهید و برای حال خوب خودتان وقت بگذارید.

blogpost-38

شناخت بهتر خود:

تنها سفر کردن و وقت گذاشتن برای خود فرصتی است تا از طریق آن بتوانید بیشتر خودتان را بشناسید. در این سفر وقت دارید بیشتر به خودتان فکر کنید تا بفهمید چه از این دنیا می‌خواهید، به چه چیزهایی علاقه دارید و برای چه پا به این دنیا گذاشته‌اید. سفر انفرادی شما را از روتین‌های زندگیتان جدا می‌کند و به این طریق به شناخت بهتری از خود می‌رسید.

 

حرف آخر این که اگر رویای تنها سفر کردن و گشتن دور دنیا را در سر دارید امروز و فردا نکنید و هر چه زودتر با ترس‌هایتان مقابله کنید. نباید اجازه بدهید چیزی مانعتان شود، دل به جاده بسپارید که لذت بخش‌ترین تجربه‌ها منتظر شما هستند. تنها سفر کردن تمرین خوبی برای شناخت بهتر خودتان و دنیای شگفت انگیز اطرافتان است.

جای خوابتان را آنلاین رزرو کنید و تا می توانید در سفر انفرادی هیچهاک کنید

2 پاسخ
  1. […] سفر انفرادی ( بی من سفر برو ) ، با مزایای سفر به تنهایی &#82… […]

  2. ertebatat.ratablog.com نظر داده:

    سلام.خواستم بابت وبسایت خوبتون ازتون تشکر کنم و امیدوارم باعث ایجاد انگیزه براتون بشه

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب