ساختمان پلاسکو تهران صبح امروز دچار سانحه آتشسوزی شد

0

بنا بر اعلام رسانه ها، آتشسوزی از طبقه نهم این ساختمان 15 طبقه که قدمتی 53 ساله دارد شروغ شد و ساعاتی قبل کل این ساختمان بر زمین فرو ریخت. گفته شده 30 نفر از قهرمانان آتش نشانی در این حادثه به شهادت رسیده اند اما این خبر و امار آن هنوز قطعی نمیباشد.

بیش از 200 آتش نشان به محل ساختمان اعزام شده بودند.

شنیده شده در هنگام فرو ریزی این ساختمان 30 آتش نشان در داخل مجتمع پلاسکو حضور داشتند.

علاوه بر آتش نشان ها ، تعدادی افراد و مالکان واحدها نیز در ساختمان پلاسکو زیر آوار بافی مانده اند.

از مردم خواسته شده برای آتش نشانان حاضر در محل دعا کنند.

شنیده می‌شود که تعداد کشته‌ها به بیش از ۵۰ نفر خواهد رسید. گفته می‌شود حداقل ۴ نفر از خبرنگاران و عکاسان در محل فروریختن ساختمان بوده‌اند اما از سرنوشتشان خبری نیست.

برخی کانال های خبری اعلام کرده اند که احتمال 300 نفر در هنگام ریزش پلاسکو در داخل مجتمع میبوده است.

بیمارستان‌های اطراف محل حادثه در حالت آماده‌باش هستند.

پلیس راهور در محدوده خیابان جمهوری، چهار راه استانبول و خیابان سعدی محدودیت ترافیکی خاص اعمال کرده.

سخنگوی سازمان امداد و نجات کشور از اعزام دو تیم از سگ‌های زنده یاب برای جستجوی مصدومین حادثه در زیر آوار نیز خبر داد.

تاکنون هیچ جنازه ای از داخل ساختمان پلاسکو خارج نشده و تمام مصدومان اعلام شده آتش نشان هستند همچنین عملیات آوار برداری توسط آتش نشانی ادامه دارد.

یکی از کسبه پلاسکو حاضر در صحنه به خبرنگارها گفته که تعدادی از کسبه که برای قرائت زیارت هفتگی عاشورا صبح امروز در طبقه نهم بودند اعلام کردند حریق در ابتدا با انفجار یک گاز پیکنیک آغاز شد.

احتمال نشتی گاز در منطقه باعث قطع گاز منطقه شده است و به دلیل احتمال وقوع حادثه‌ای دیگر تلاش برای متفرق کردن مردم  همچنان ادامه دارد.

در حال حاضر بر اساس آخرین گزارش‌ها 20 تیم امدادی به همراه هشت تیم آواربردار به محل حادثه ساختمان پلاسکو اعزام شده اند. هشت وانت کمک دار و 10 دستگاه آمبولانس به همراه 100 برانکار در محل حادثه برای امدادرسانی حضور دارند.

به گفته سرپرست اورژانس کشور، با قرارگاه ثارالله و سازمان مدیریت بحران هماهنگی شده است تا در صورت نیاز به منظور انتقال مصدومان، اجازه پرواز بالگردهای امدادی داده شود.

ازدحام جمعیت در حوالی ساختمان پلاسکو، بعضی از کسبه و خانواده های آنها با چشمانی گریان در حوالی ساختمان فرو ریخته پلاسکو حضور دارند. ازدحام و تجمع جمعیت موجب کند شدن خدمات رسانی امداد رسانان و آتش نشانان به مصدومان شده.

دانشجویان دانشکده افسری هم برای کنترل امنیت منطقه به محل حادثه آمدند.

حلقه امنیتی مأموران ناجا در اطراف سفارت‌های نزدیک به محل حادثه پلاسکو شکل گرفته است.

محمدباقر قالیباف شهردار تهران برای هدایت امدادرسانی به حادثه دیدگان آتش سوزی ساختمان پلاسکو در این محل حضور یافت.

یگان های ارتش در کنار نیروهای امدادی در محل حادثه حضور یافته اند.

با تعامل سردار ساجدی نیا خبرنگاران به داخل محل حادثه رفتند و مشاهده کردند که تعداد زیادی از دستگاه‌های هیدرولیکی به محل اعزام شده‌اند و در تلاش برای گشایش معبری برای ورود به ساختمان هستند.

سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران نیز اعلام کرد با توجه به حادثه اتش سوزی و فروپاشی ساختمان پلاسکو و ضرورت تسهیل عبور و مرور نیروهای امدادی ضمن دعوت از عموم مردم به عدم تردد در محور های منتهی به خیابان جمهوری و چهارراه استانبول اعلام می دارد طرح ترافیک امروز پنجشنبه ۹۵/۱۰/۳۰ تا ساعت ۱۷ تمدید می باشد.

در پی آتش سوزی و قبل از اینکه ساختمان پلاسکو فرو بریزد، از سفارتخانه های آلمان، انگلیس و ترکیه در نزدیکی محل حادثه میباشند خواسته شده بود که ساختمان‌هایشان را تخلیه کنند و این سفارتخانه ها خالی شده بود.

تیم شب از مردم تقاضا دارد مسیرها را تخلیه کنند تا امکان کمک رسانی فراهم شود.اکنون زمان خوبی برای تهیه فیلم و عکس با گوشی های تلفن همراه نیست، این کار می تواند برای امداد رسانان ایجاد مشکل کند و تاخیر در امدادرسانی به مرگ هموطنانمان بیانجامد.

ساختمان پلاسکو،‌ در ضلع شرقی چهارراهی است که به آن استانبول می‌گویند؛ منطقه‌ای که در دهه‌های چهل و پنجاه قلب تجارت و دیپلماسی و البته خوش‌گذرانی و تفریح در تهران بوده است به گفته برخی نماد مدرنیته در ایران. برج پانزده طبقه‌ای که اولین ساختمان با اسکلت فلزی در تهران بود و دومین ساختمان بلندی که در آن آسانسور وجود داشت.

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب