زیباترین دیدنی های بکر شهرکرد

0

شهرکرد یکی از شهرهای زیبا و دیدنی استان چهار محال بختیاری است که در سراسر ایران به سرزمینی مرتفع، کوهستانی و مملو از چشم انداز های بکر و وصف ناپذیر شناخته شده است. طبق تاریخچه این شهر و پژوهش های انجام شده توسط باستان شناسان، این شهر دارای پیشینه ای مربوط به دوران حکومت ساسانیان و اشکانیان برخوردار بوده و یکی از مناطق کهن تمدن بشری محسوب می شود.

مناطق گردشگری شهرکرد

مسجد جامع شهرکرد

این مسجد یکی از قدیمی ترین مساجد این شهر است که با قدمتی متعلق به اواخر قرن 13 هجری قمری از جمله عمارت های تاریخی و مذهبی در این شهرستان است . این مسجد دارای سه ورودی در جهات شمال، شرق و غرب است و تزئینات و کاشی کاری های هفت رنگ و زیبا، از جمله نکات قابل توجه در آن است که توجه هر بازدید کننده ای را به خود جلب می کند.

حمام خان شهرکرد

این اثر تاریخی متعلق به سال 1270هجری قمری می باشد که در جنوب غربی مسجد جامع شهر کرد واقع شده است. این بنای تاریخی توسط حاج محمدرضا خان احداث شده است که معماری زیبای آن از جمله ویژگی های منحصر به فرد این مجموعه است .

پارک ملی تنگه صیاد

تنوع گونه‌های گیاهی منطقه، وجود چشم‌اندازها و مناظر متنوع و بدیع که حاصل وجود اکوسیستم کوهستان است، تفریحات فیزیکی پرتحرک مانند کوه‌نوردی، صخره‌نوردی، همچنین چشمه‌های دائمی، تماشای حیات‌وحش، دسترسی آسان به جاده آسفالته، نزدیکی به مرکز استان چهارمحال و بختیاری و استان اصفهان از قابلیت‌های این منطقه از نظر گردشگری می‌باشند.

پارک ملی و منطقه حفاظت شده تنگ صیاد توسط پاسگاه‌های محیط‌بانی ثابت فرخشهر، ایرانچه، بستان شیر، آب شرشر، بیدخل و کورچی تحت حفاظت قرار دارد.

خانه قدیمی ستوده چالشتری

خانه ستوده چالشتری مثل دیگر خانه‌های قدیمی ایرانی، ما را با خود به گذشته‌ها می‌برد، خانه‌‌ایی پر از رنگ و نقش و گچ‌بری که در سالیانی دور محل سکونت یکی از خان‌های چهارمحال و بختیاری و خاندانش بوده است. چالشتر در ۸ کیلومتری بخش شمال غرب شهرکرد و در مسیر شهرهای سامان و بن قرار گرفته است و از روستاهای معروف تاریخی چهارمحال و بختیاری محسوب می‌شود. این مجموعه تاریخی در زمینی تقریبا به وسعت ۱۲۰۰۰ متر مربع ساخته شده است. بنای شمالی تا دهه هفتاد هجری شمسی مورد استفاده قرار می‌گرفته، در حالی که بخش زیادی از بنای جنوبی ویران شده و به تدریج ترمیم شده است.

قلعه شمس آباد

قلعه شمس آباد در 15 کيلومتري شهرکرد در روستاي شمس آباد واقع است. اين قلعه در حدود 120 سال پيش به‌ دست يوسف خان امير مجاهد از خوانين بختياري اواخر دوران قاجاريه و اوايل دوران پهلوي بنا شد.اين بناي قديمي داراي يک ساختمان مرکزي است که از 2 طبقه تشکيل شده است،طبقه اول اين بنا داراي 2 ايوان ستون دار در جهت شرق و غرب است که از طريق پلکان سنگي به حياط مرتبط مي شوند .چند اتاق با کاربري هاي مختلف در طرفين قلعه قرار گرفته که ‌تزئينات خاصي ندارد از جمله زيبائي هاي اين قلعه ستونهاي به کار رفته در ايوان غربي است که مکعبي و مزين به نقوش گياهي و انساني است که مرداني مسلح با لباس محلي برروي آنها حجاري شده است .پيرامون ساختمان مرکزي را فضاي باغيپوشانده که سايه ساران خنکي را در فصل تابستان بر حياط قلعه حاکم مي کند.اکنون از اين قلعه به عنوان يکي از اردوگاه هاي دانش آموزي استان استفاده مي شود.

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب