راهنمای سفر به مازندران در نوروز و معرفی دیدنی‌ترین مناطق آن

0

مازندران یکی از محبوب‌ترین استان‌های ایران است . طبیعتی زیبا و تماشایی و قدمتی طولانی در مازندران گوهر ایران انتظار گردشگران را می‌کشد.  ساری، بابل، آمل، تنکابن، بابلسر، رامسر و نوشهر از شهرهای مهم این استان هستند. هر کدام از شهرهای استان مازندران جاذبه‌های منحصر به فرد بسیاری را در خود جای داده‌اند. با ما در سفر و شناخت مناطق بکر مازندران همراه شوید.
شلوغی مازندران در ایام تعطیل بسیاری از افراد را برای سفر به این استان دچار تردید می‌کند. به همین خاطر تلاشمان معرفی مناطق بکرتر و کمتر شناخته شده است . باشد که  سفر به مازندران و روستاهای ییلاقی آن، نگین سبز ایران در امتداد خزر را به گونه ای متفاوت تجربه کنید.

در مورد روستای لاویج چه می دانید؟

روستای ییلاقی لاویج بهشتی زمینی در شهرستان نور مازندران
مازندران روستاهای سرسبز و خوش آب و هوای بسیاری دارد. هر کدامشان بهشتی زمینی به حساب می‌آیند. یکی از زیباترین آن‌ها روستای لاویج از توابع نور است. گشت و گذار در جنگل‌های سرسبز لاویج سفری رویایی را برای شما رقم می‌زند . اما جاذبه‌های این روستا تنها به جنگل‌های آن محدود نمی‌شود. آبگرم لاویج، آبشار حرام او، خانه نیما یوشیج و کلیسای آنتوان مقدس از دیگر جاهای دیدنی روستای لاویج و اطراف آن هستند. برای اقامت در لاویج علاوه بر کمپینگ در طبیعت، می‌توانید در خانه‌های روستایی و ویلاهای اجاره‌ای نیز بمانید.

جهت مشاهده و اجاره ویلا در شمال کلیک کنید.

کندلوس، روستایی به قدمت تاریخ

کندلوس یکی از منحصر به فردترین و شگفت‌انگیزترین روستاهای ایران است که پیشنهاد می‌کنیم در سفر به مازندران حتما به آن سر بزنید. روستای کندلوس در کنار طبیعت بی‌نظیر ارزش تاریخی بسیاری هم دارد و به همین خاطر نزد گردشگران محبوب است. این روستا که ۴۰۰۰ سال قدمت دارد، اولین موزه روستایی جهان را در خود جای داده و در آن آثاری از هزاره دوم قبل از میلاد تا دوران قاجاریه به چشم می‌خورد. قدم زدن در کوچه‌های باصفا و پر پیچ و خم روستای کندلوس که یکی از پاک‌ترین روستاهای کشورمان است لذتی وصف ناپذیر دارد. همچنین موزه گیاهان دارویی، آبشار کندلوس، دیو چشمه و امامزاده فضل و فاضل تعدادی از جاذبه‌های گردشگری کندلوس هستند.

روستای تاریخی کندلوس در مازندران

کندلوس کجاست ؟

از آن‌جایی که کندلوس در فاصله ۷۵ کیلومتری نوشهر واقع شده می‌توانید از صبح به روستاگردی مشغول شوید و شب برای اقامت به نوشهر بروید. در این صورت بهتر است قبل از سفر به مازندران با اجاره ویلا نوشهر از طریق سایت شب  خیال خود را از بابت اقامتگاه راحت کنید.

دالخانی، جنگل سرسبز رامسر

جنگل دالخانی معروف به دالان بهشت  را می‌توان یکی از بکرترین جنگل‌های مازندران به شمار آورد.  این جنگل در ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی رامسر واقع شده و آب و هوایی بسیار مطلوب دارد. بهترین زمان سفر به جنگل دالخانی به خصوص اگر قصد کمپ زدن در طبیعت را داشته باشید، بهار و تابستان است.

جنگل دالخانی در نزدیک رامسر و تنکابن

برای دور شدن از هیاهوی شهر و اقامتی خاطره‌انگیز در دل جنگل، به شما اطمینان می‌دهیم که دالخانی یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن است. همچنین با توجه به نزدیکی این جنگل به رامسر و تنکابن گزینه دیگر این است که برای اقامت شبانه به این دو شهر بروید. خیالتان راحت باشد که در سفر به مازندران برای اجاره ویلا رامسر و نوشهر و سایر شهرها، می‌توانید روی سایت شب حساب باز کنید.

دشت دریاسر دشت بابونه مازندران

دشت بابونه مازندران :

دشت دریاسر در جنوب تنکابن واقع شده و یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی ایران است. این دشت در بهار مملو از گل‌های زرد بابونه است. در سفر به مازندران حتما به دشت دریاسر بروید تا زیبایی وصف ناپذیر این دشت را از نزدیک تماشا کنید. فقط این که برای رسیدن به دشت باید حدود یک ساعت تا یک ساعت و نیم پیاده روی و کوهپیمایی کنید، پس یادتان باشد حتما کفش مناسب راهپیمایی بپوشید.

دریاچه الیمالات دریاچه ای در قلب نور

دریاچه‌ای در قلب نور:

دریاچه الیمالات در شهر نور در قلب جنگل واقع شده است . برای اقامت اگر قصد اجاره ویلا داشته باشید به جز چمستان می‌توانید به شهرهای اطراف مانند نور هم بروید. و در شهر زیبای اجاره ویلا نور کنید. اگر وسایل لازم برای کمپینگ را همراه خود ببرید، با چادر زدن در محوطه اطراف دریاچه نیز اقامتی فراموش نشدنی خواهید داشت.

گلوگاه تمیزترین ساحل شمال :

سفر به مازندران بدون رفتن به دریا، آبتنی و قدم زدن کنار ساحل انگار که چیزی کم دارد. در سفر به مازندران اگر به دنبال ساحلی زیبا و دل‌انگیز هستید باید به شهر گلوگاه بروید. این شهر علاوه بر دریای زیبا طبیعت سرسبز و چشم نوازی هم دارد. توسکا چشمه نیز یکی از مهم‌ترین جاذبه‌هایی است که گردشگران به خاطرش به این منطقه سفر می‌کنند. به جز کمپینگ می‌توانید به اجاره ویلا در بهشهر هم فکر کنید. راستی اگر تا گلوگاه رفتید یادتان نرود حتما در شعبه اصلی اکبر جوجه که در این شهر است غذایی لذیذ نوش جان کنید. در ضمن یادتان نرود که حتما طعم غذاهای محلی استان مازندران را بچشید.

سوغاتی مازندران

سوغات مازندران:

از هر چه بگذریم سخن سوغاتی خوش‌تر است. شیرینی برنجک، پشت زیک، آغوزنون، انواع کلوچه و کوکی، نان برنجی، کماج مازندرانی، انواع مربا و ترشیجات، زیتون، ماهی، چای و لبنیات محلی از معروف‌ترین سوغاتی‌های خوشمزه‌ای هستند که در سفر به مازندران می‌توانید برای خود یا عزیزانتان بخرید. از صنایع دستی این استان هم می‌توان به حصیربافی، گلیم بافی، جاجیم بافی و سفالگری اشاره کرد.

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب