در فرودگاه چه غذایی بخوریم؟

0

با ما همراه باشید تا در این مطلب لیستی از غذاهای مناسب و نامناسب در فرودگاه را از زبان یک گردشگر حرفه ای معرفی کنیم.

لقمه‌ های دارچینی

این غذا یک گزینه تمام ‌عیار از غذا های مرسوم در فرودگاه ‌ها به ‌حساب می ‌آید و البته بوی آن برای مسافرانی که چند ساعت را بدون خوردن چیزی در فرودگاه سپری کرده‌ اند، بسیار وسوسه‌ برانگیز است. درصورتی ‌که از مصرف کالری‌ های فراوان ترس دارید، بهتر است به سراغ این غذا نروید زیرا بر اساس اعلام وب ‌سایت این رستوران، این وعده غذایی در خود ۸۸۰ کالری و ۳۶ گرم چربی دارد.

پیتزای ماهیتابه ‌ای با خمیر شکم پر

هنگامی‌که هوس پیتزا به سر کسی می ‌زند، انتخاب یک پیتزا با خمیر شکم پر را می ‌توان یکی از بدترین گزینه‌ ها دانست؛ زیرا موجب می‌ شود که میزان سوسیس و بیکن موجود در پیتزای شما کمتر شود. یک برش از پیتزای ماهیتابه ‌ای با خمیر شکم پر، ۳۱۰ کالری، ۱۳ گرم چربی و ۷۴۰ میلی‌ گرم سدیم دارد. برای مقایسه این گزینه با پیتزاهایی که خمیر شکم پر ندارند (خمیرهای آن‌ ها با پنیر پر نشده است) باید گفت که هر برش گزینه دوم تنها ۲۴۰ کالری دارد.

ساندویچ‌ های لقمه ‌ای ماهی تن جنوب غربی

معمولا من ساندویچ ‌های ماهی تن را در رده غذاهای سبک قرار می ‌دهم ولی در این میان استثناهایی نیز وجود دارند؛ برای نمونه ساندویچ ‌های لقمه ‌ای ماهی تن جنوب غربی در رستوران Au Bon Pain با سس مایونز، پنیر پیتزا و سس تند پرشده‌ اند که حجم بالایی از کالری را به آن می ‌افزایند. اگر می خواهید که یک غذا با ۷۱۰ کالری، ۱۱۷۰ میلی‌گرم سدیم و ۴۰ گرم چربی مصرف کنید، این ساندویچ گزینه ‌ای عالی برای شما خواهد بود. اگر هم این حجم برای شما غیر قابل ‌قبول است ولی برای خوردن این ساندویچ وسوسه شده ‌اید می ‌توانید گزینه نصفه آن را سفارش بدهید.

ساندویچ ‌های یک‌ چهارم پوندی دوبل (Double Quarter Pounder) با پنیر در مک‌ دونالد

در منوی مک‌دونالد، تعدادی غذا وجود دارند که ازنظر ارزش غذایی، یک بمب تمام‌ عیار به‌ حساب می ‌آیند.  (تقریبا هر گزینه‌ ای که پسوند هایی مانند دوبل، دولوکس و یا ترد را یدک می ‌کشد) و این غذاها یکی از بدترین گزینه‌ های موجود در این زمینه است. این همبرگر دارای ۷۵۰ کالری، ۱۲۸۰ میلی‌گرم سدیم، ۴۳ گرم چربی (به‌علاوه ۹۶ درصد از میزان چربی مجاز برای یک روز) است. برای مصرف همین میزان کالری می ‌توانید تقریبا دو و نیم وعده از سالاد ویژه بیکن با مرغ کبابی را بخورید و البته در آن شرایط، باز هم چربی کمتری مصرف کرده ‌اید.

وعده‌ های جوی دوسر کامل استارباکس

این غذا تقریبا یکی از سالم‌ ترین گزینه‌ های قابل‌ دسترسی در فرودگاه‌ ها است. این وعده غذایی ۱۵۰ کالری داشته و ۵ گرم پروتئین را در خود جای‌ داده است. همچنین در آن سدیم وجود ندارد و تنها ۲.۵ گرم چربی در این غذا یافت می‌شود. علاوه بر این نیز در وعده‌ های کامل جوی دو سر استارباکس، کلسیم و آهن نیز وجود دارند و همچنین لیست مواد تشکیل دهنده این غذا نیز بسیار ساده و کوتاه هستند. همچنین می ‌توانید با درخواست مواد افزودنی بر روی وعده کامل جوی دو سر خود، طعم آن را متفاوت کنید؛ به ‌شخصه با سراغ استفاده از میوه‌ های خشک (با ۱۰۰ کالری) و مغز خشکبار (با ۱۰۰ کالری) رفتم.

سالاد ویژه بیکن با مرغ کبابی در مک‌دونالد

مک ‌دونالد تعدادی سالاد بسیار خوب را ارائه می‌ کند که می‌ توان آن ‌ها را با گوشت و یا بدون گوشت سفارش داد. سالاد ویژه بیکن با مرغ کبابی تنها ۲۳۰ کالری دارد (بدون محاسبه گزینه‌ های اضافه برای تزئین آن). در این غذا می ‌توان ۳۰ گرم پروتئین و ۳۵ درصد از کل میزان ویتامین ث مورد نیاز بدون در یک روز را یافت. با این ‌وجود دقت داشته باشید که نوارهای مرغ موجود در این سالاد، نمک زیادی دارند و در خود ۴۰۰ میلی‌گرم سدیم دارند. اگر باید درزمینه مصرف نمک احتیاط کنید، بهتر است که این سالاد را بدون مرغ سفارش بدهید.

سوپ سبزیجات گیاهی رستوران Au Bon Pain

یک وعده سایز متوسط این سوپ که با هویج، فلفل دلمه‌ای، کدو، کلم بروکلی و ذرت پخته شده است، در خود میزان ۸۰ کالری و ۳ گرم پروتئین و ۳ گرم فیبر دارد. این غذا ۵۰ درصد میزان ویتامین آ پیشنهادی پزشکان برای یک روز و همچنین ۳۵ درصد همین میزان برای ویتامین ث را نیز در خود دارد. درست مانند بیشتر سوپ‌ هایی که در رستوران ‌ها می‌ خورید، این سوپ نیز حجم بالایی از نمک را در خود جای‌ داده است (در این سوپ میزان ۱۱۲۰ میلی‌گرم سدیم وجود دارد) بنابراین اگر می ‌خواهید مصرف نمک خود را کنترل کنید، بهتر است که سایز کوچک آن را سفارش بدهید.

بیگل (نان شیرین حلقه‌ ای) با آرد چند غله‌ در استارباکس

منوی استارباکس معمولا بر اساس مناطق مختلف، بسیار متفاوت خواهد بود ولی این میان وعده مناسب و سریع را تقریبا می ‌توان در تمامی شعبه ‌های آن ‌ها یافت. بیگل (نان شیرین حلقه‌ای) با آرد چند غله‌ ای در این کافه زنجیره ‌ای، تنها ۲۹۰ کالری دارد و در آن ۱۴ گرم پروتئین یافت می ‌شود. همچنین این غذا ۶ گرم فیبر در خود جای ‌داده است (این آمار مربوط به گزینه‌ هایی است که در آن‌ ها خامه یا پنیر به کار نرفته است).

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب