کیش یا قشم؟

0

اگر قصد سفر به جزایر جنوبی کشور را دارید و بین انتخاب سفر به جزیره قشم و کیش مردد هستید ما در این مطلب سعی کرده‌ایم که اطلاعاتی مختصر و مفید درباره این دو جزیره زیبای جنوبی در اختیارتان قرار دهیم تا شما را در انتخابتان یاری کنیم. با ما همراه باشید.

جزیره قشم:

جزیره قشم را می‌توان بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس دانست. این جزیره بزرگ و غیر مستقل از 22 کشور جهان نیز بزرگ‌تر می‌باشد. جزیره زیبای قشم دارای جاذبه‌های زیادی از جمله سواحل، کوه‌ها، دشت‌ها و دره‌های می‌باشد. پوشش گیاهی و حیات وحش جزیره تماشایی قشم نیز بسیار متفاوت و دیدنی می‌باشد. شما در جزیره قشم می‌توانید از امکانات رفاهی و تفریحی این جزیره استفاده کرده و اوقات خوشی را برای خود و عزیزانتان بسازید. در هنگام سفر به جزیره خارق العاده قشم حتماً از جنگل حرا، جزایر ناز، دره ستاره‌ها، دره تندیس، بزرگ‌ترین غار نمکی، تنگه چاه کوه و همچنین ساحل شیب دراز که مکانی بسیار زیبا بوده و محلی برای تخم گذاری لاک پشت‌های پوزه دراز است دیدن کنید. در جزیره قشم شما می‌توانید از مراکز خریدی که در این جزیره وجود دارد خرید کرده و برای عزیزانتان سوغات تهیه کنید. و به این نکته توجه داشته باشید که تمامی کالاهای موجود در جزیره قشم قیمتی مناسب دارند.

جزیره قشم

جزیره کیش:

کیش نیز از دیگر جزایر مهم خلیج فارس می‌باشد که در سال‌های اخیر به مرکزی توریستی تفریحی تبدیل شده است. اگر به کیش سفر می‌کنید شک نداشته باشید که با سفر به جزیره زیبای کیش سفری لاکچری و رؤیایی را تجربه خواهید کرد. در این جزیره شما می‌توانید از امکانات و خدمات رفاهی که در سطح بسیار بالا و مطلوبی ارائه می‌شود استفاده کرده و از ورزش‌های آبی بسیار مهیج در این جزیره نیز لذت ببرید. در جزیره کیش مراکز خرید لوکس و زیبایی نیز قرار دارد که شما می‌توانید تمامی مایحتاج خود را به صورت اصل و اورجینال از این مراکز تهیه کنید. در جزیره کیش شما می‌توانید از بزرگ‌ترین پارک آبی خاورمیانه دیدن کرده و از تفریحات جذابی مانند اسکوتر غواصی، فلای جت، فلای برد و شاتل لذت ببرید. سفر به جزایر کیش می‌تواند خاطره‌ای خوش را برای شما و عزیزانتان بسازد.

از جاذبه های گردشگری کیش رستورانهای بی نظیر آن است. در ضمن وقتی در کیش هستید تفریحات آبی آن را از دست ندهید.

جزیره کیش

راه‌های سفر به قشم و کیش:

شما به سه روش می‌توانید به جزیره قشم و کیش سفر داشته باشید.

  1. سفر هوایی مستقیم به هر دو جزیره
  2. اگر مبدأ سفر شما تهران باشد می‌توانید از طریق مسیر ریلی به بندرعباس رفته و سپس از طریق مسیر دریایی که چیزی حدود 50 دقیقه زمان می‌برد به قشم سفر کنید. و برای رفتن به کیش نیز بعد از رسیدن به بندر عباس می‌توانید از طریق سفر دریایی به کیش سفر کنید.
  3. مسیر جاده‌ای به قشم به این صورت است که شما باید از تهران مسافتی حدود 1303 کیلومتر را طی کنید تا به بندرعباس رسیده و سپس با استفاده از مسیر دریایی به قشم سفر کنید.

مسیر زمینی برای سفر به جزیره کیش نیز بدین صورت بوده و شما از تهران مسیری حدود 1600 کیلومتر را باید طی کنید تا به بندر لنگه برسید.

مقایسه کیش با قشم

قشم یا کیش؟

هر دو جزیره زیبای جنوبی کشور می‌توانند مقصدی برای گردشگری و گذران اوقاتی خوش برای شما باشند اما باید قبل از انتخاب مقصد خود هدف از سفرتان را مشخص کنید تا انتخابی درست داشته باشید و از سفر خود لذت ببرید. اگر هدف از سفر به جزایر جنوبی گذراندن اوقاتی خوش و گشت و گذار در سواحل این جزیره بوده و بخواهید از ورزش‌ها و تفریحات دریایی نهایت لذت را ببرید سفر به جزیره کیش می‌تواند انتخابی مناسب برای شما باشد.

در صورتی که بیشترین هدف شما از سفر خرید با قیمت‌های مناسب باشد سفر به جزیره قشم را به شما پیشنهاد می‌کنیم. با سفر به قشم شما می‌توانید تمامی لوازم مورد نیاز خود را با قیمتی مناسب‌تر نسبت به جزیره کیش تهیه کنید.

کیش یا قشم؟

مقایسه جزیره قشم و کیش

آب و هوا

شرایط آب و هوایی هر دو جزیره یکسان بوده و تفاوتی با یکدیگر ندارند.

امکانات تفریحی و رفاهی

جزیره کیش از لحاظ امکانات تفریحی و خدمات رفاهی رتبه بالاتری نسبت به جزیره قشم داشته و شما می‌توانید از تمامی خدمات در سطح بسیار بالا بهره ببرید. امکانات هتل‌ها، مراکز تفریحی و خرید در جزیره کیش بسیار بالا بوده و جوابگوی نیاز تمامی افراد با سلایق متفاوت می‌باشد.

جاذبه‌های تاریخی و طبیعی

جزیره قشم از لحاظ جاذبه‌های تاریخی و طبیعی در رتبه بالاتری نسبت به جزیره کیش قرار دارد و شما با گشت و گذار در این جزیره می‌توانید تمامی دیدنی‌های بی نظیر این جزیره را مشاهده کنید. در صورتی که جزیره کیش بیشتر جزیره‌ای لوکس و تفریحی توریستی می‌باشد.

هزینه اقامت

هزینه اقامت در جزیره کیش به دلیل وجود هتل‌های لوکس و چند ستاره و سوئیت‌های لاکچری و بسیار زیبا بالاتر از جزیره قشم می‌باشد. اقامت گاه‌هایی که در جزیره کیش قرار دارند از لحاظ تعداد و خدمات رفاهی دارای رتبه بالاتری می‌باشند.

امکانات گردشگری

جزیره کیش به دلیل پیشرفت و رونقی که در سال‌های اخیر داشته دارای امکانات گردشگری زیاد و متنوعی می‌باشد که هر شخصی با علاقه و سلیقه‌ای خاص می‌تواند سرگرمی مورد پسند خود را در این جزیره پیدا کند. جزیره کیش در واقع جزیره‌ای توریستی بوده که امکانات گردشگری فوق العاده ای دارد.

کیش بهتر است یا قشم؟

مقایسه هزینه سفر به قشم و کیش ، کدام کمتر است؟

یکی از بیشترین هزینه‌هایی که برای سفر به این مناطق باید در نظر گرفت شیوه سفر شما می‌باشد به طبع اگر گزینه سفر هوایی را انتخاب کنید. هزینه سفر شما بالاتر خواهد رفت. از دیگر عوامل تعیین کننده هزینه سفر به این جزایر محل اقامت و خورد و خوراک می‌باشد. در صورت اقامت در جزیره کیش به دلیل توریستی بودن این جزیره شما باید هزینه بیشتری را برای خورد و خوراک و اقامتتان پرداخت کنید. هزینه استفاده از امکانات تفریحی و جاذبه های حیرت آور این جزیره نیز بالا می‌باشد. در کل هزینه اقامت در کیش به دلیل امکانات فراوانش بیشتر می‌باشد. اما به منظور کاهش هزینه ها میتوانید برای اقامت در قشم و کیش به وبسایت شب سر بزنید و یکی  از ویلاها و آپارتمان های این سایت را اجاره کنید.

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب