چرا جذابترین مقاصد ایران کاشان است؟

1

بسیاری از مسافران چه داخلی و چه خارجی کاشان را برای گشت زدن در سفرهای خود بین تهران، اصفهان و یزد و یا حتی مجزی انتخاب میکنند. اما این شهرستان لذتبخش و مامن چسبیده به دشت کویر یکی از جذابترین مقصدهای ایران است. این شهر نه تنها دارای مجموعه ای از شگفتی های معماری، بازار سرپوشیده جوی و باغ یونسکو است که حتی برای ارائه برخی از بهترین هتل های سنتی مرکزی ایران نیز به رسمیت شناخته شده است. در کتار این برای اقامتی ارزان تر در این شهر مردم خونگرم این خطه از ایران در خانه های خود نیز میزبانان خوبی میباشند که پیشنهاد شب به شما کرایه شبانه خانه، ویلا ،آپارتمان، سوییت، اتاق و اقامتگاه های شخصی در کاشان/محلیست که در سایت شب برای راحتی شما یکجا جمع آوری شده. شما به راحتی با دیدن عکس ها و مطابقت آن با بودجه شخصی و رزرو اینترنتی عزم سفر میکنید و این مرحله از سفر را نیز با خاطره خوش پشت سر خواهید گذاشت. بعد از رسیدن به مقصد و کمی استراحت هم میتونید برید سراغ گشت وگذار تو دل تاریخ.

چرا جذابترین مقاصد ایران کاشان است؟
چرا جذابترین مقاصد ایران کاشان است؟

 

در طول دوره سلجوقی (1051-1220 م) کاشان برای منسوجات آن، سفال و کاشی و رسیدن به سطح بالایی از موفقیت در هر یک از این صنایع روستایی  مشهور شد. در حال حاضر صنعتگران نساجی محلی هنوز با بهره گیری شمه ای از هنردوران رنسانس در کار خود پیش میروند، اما مکانیزه شدن تا حد زیادی دارد به مرگ این هنر و صنعت باستانی منجر میشود. امروزه این شهر بیشتر به عنوان یک مرکز مهم برای تولید آب گل رز، که در سراسر مکان های جاذبه توریستی اصلی شهر به فروش می رسد و در فروشگاه های اختصاصی در بازار نیز شناخته شده است.

کاشان مقصدی جذاب
کاشان مقصدی جذاب

 

تپه های تاریخی و مناظر در داخل و اطراف کاشان نشان دهنده ماهیت تاریخ قدیمی از سکنی گزیدن در این بخش از ایران از دوران باستان میباشد. روستای فین که زمانب خارج از کاشان محسوب میشده است در حال حاضر به این شهرستان متصل است. برخی از جاذبه های گردشگری کاشان یا در فین و یا بین این روستا و خود کاشان هستند.

کاشان شهری زیبا

نام این شهر و شماری از مکان های دیدنی و جاهایی که در این شهر باید رفت و دید در سایت بین المللی TripAdvisor نیز برده شده است که از جمله آنها:

    • خانه طباطبایی ها
    • باغ فین کاشان
    • حمام سنتی سلطان امیر احمد
    • خانه بروجردی ها
    • مسجد آقا بزرگ
    • صحرای مرنجاب و کمپینگ
    • بازار کاشان
    • شهرزیرزمینی نوش آباد
    • شاهزاده ابراهیم
    • موزه عروسک و اسباب بازی های قدیمی
    • و…و…بسیاری دیگر میباشد.
    • این تعطیلات، سفر در ایران را فراموش نکنیم.
1 پاسخ
  1. حسین عبدالهی نصرآبادی ازتهران نظر داده:

    معرفی میراث و مفاخر سفیدشهر (نصرآبادکویر) نزدیک کاشان وآران وبیدگل انجمن توسعه سفیدشهر(نصرآباد کویر )نصرآبادیهای مقیم تهران باسلام-قابل توجه گردشگران ازآثارتاریخی و باستانی شهر دارالفضل سفیدشهر(نصرآبادکویر) در۱۷کیلومتری شمال کاشان وآران وبیدگل بازدید نمائید و لذت ببرید. مسیر ورودی ازتهران وقم واستانهای شمالی به سفیدشهر ازطریق مشکات کیلومتر ۳۰ اتوبان قم به کاشان مسیر ورودی ازشهر کاشان- مدخل شهر -جاده سفیدشهر(۱۷کیلومتر) ۱-آستانه مقدسه بی بی سکینه خاتون (س )واقع درمحله زیارت سفیدشهر ۲-آستان مقدس شاهزاده ابراهیم (ع) واقع در دشتهای سرسبز جاده سفیدشهر به مشکات ۳- آب انبار تاریخی سفیدشهر ۴-قلعه های تاریخی سفید -ملک اباد -رضاآباد-قاسم ابادو وزیر ۵-چاله غم تاریخی درشمال سفیدشهر محل اولیه سکونت مردم سفیدشهر ۶-پار ک زیبای زنده یادباقری ورودی شهر سفیدشهر ۷-خانه های تاریخی آقاسیدمحمد-وکیل و ملامحمد و کدخدافرج اله ۸-شهرزیرزمینی طسمیجان وچهارطاقی سفیدشهردرمحله زیارت ۹-مهرکده تاریخی نرسه کلیسای سفیدشهر درمحله قدمگاه ۱۰-قدمگاه علی (ع) سفیدشهر درمحله قدمگاه سفیدشهر ۱۱-دشتهای وسیع وزیبای پنبه و طالبی و باغهای پسته سفیدشهر ۱۲-دشتهای وسیع وزیبای کشت گل محمدی درسفیدشهر ۱۳-کمپ جنگلبانی شهیددستغیب (درختان دست کاشت کویری )درشمال سفیدشهر ۱۴-ساختمان تاریخی چهل دختران زیارت بی بی سکینه خاتون( س ) ۱۵-مسجد تاریخی زیارت بی بی سکینه خاتون (س) سفیدشهر ۱۶-دکان حلوایی تاریخی سفیدشهر درمحله زیارت ۱۷-قلعه وروستای کویری تقی آباد سفیدشهر ۱۸-قهوه سنتی طسمیجان سفیدشهردر خیابان شهدای گمنام ۱۹-دشت زیبای کویر(بندریگ)سفیدشهر (منطقه ای آرام ودلنواز) جهت تفریح خانواده ها و گردشگران داخلی وخارجی ۲۰-موزه آثار تاریخی سفیدشهر درمحل سابق حمام جهاد درخیابان شهید مطهری سفیدشهر ۲۱-موزه شهداء سفیدشهر درمنزل و خیابان شهیدان باقری ۲۲-تپه های تاریخی بانو در کویر شمال سفیدشهر ۲۳-مقبره ملامحمد نصرآبادی و حاج آقا مهدوی و ملافضلعلی نصرآبادی شاعر نامی جنب گلزار شهدای سفیدشهر ۲۴-گلزار شهدای سرافراز ۸سال دفاع مقدس و شهدای گمنام سفیدشهر باتشکر-مهندس حسین عبدالهی نصرآبادی ازتهران انجمن توسعه سفیدشهر (نصرآبادیهای مقیم تهران)

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب