لیستی از بهترین جاهای دیدنی رامسر

4

رامسر، با قاطعیت بهشت شمال ایران است

کشور ایران پر است از شهرهای زیبا که هرکدام ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند. شهر رامسر یا همان عروس شهرهای شمال نیز از این قاعده مستثنی نیست. رامسر غربی‌ترین شهر استان مازندران است. اگر به رامسر سفر کرده باشید، احتمالا قبول دارید که رامسر از زیبایی هیچ چیزی کم ندارد و حتی می‌توان گفت مانند بهشتی میان شهرهای شمالی است. رامسر به‌دلیل احاطه شدن با دریا و جنگل و کوهستان، یکی از مقاصد اصلی سفر در هر فصلی از سال است. یکی از مهم‌ترین نکات هنگام سفر، شناخت جاهای دیدنی رامسر و هر مقصد دیگری است که قصد سفر به آن را داریم.

این شهر زیبا شاید هزاران مکان دیدنی مختلف داشته باشد اما در این مقاله ما سعی می‌کنیم تعداد محدودی از مکان‌های دیدنی رامسر را به شما معرفی کنیم تا بتوانید برای سفر بعدی خود برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشید. پس با ما همراه باشید!

 

مکان‌ها و جاهای گردشگری دیدنی رامسر

همانطور که گفتیم رامسر شهری است که در تقابل جنگل و دریا شکل گرفته است و به همین خاطر، یکی از زیباترین شهرها چه از نظر جاذبه‌های طبیعی و چه از نظر جاذبه‌های تاریخی است. به پیشنهاد ما اگر قصد سفر به رامسر و دیدن جاذبه‌های گردشگری این شهر را دارید، حداقل یک هفته وقت بگذارید تا بتوانید حداکثر استفاده را از این حجم از زیبایی و آرامش ببرید. در ادامه تعدادی از بهترین مکان‌های دیدنی رامسر را به شما معرفی می‌کنیم.

جواهر ده در رامسر – صدرنشین زیباترین روستاهای ایران

جواهر ده رامسر یکی از مکان‌های دیدنی رامسر

رامسر به‌خودی خود شهری زیبا است؛ بی‌دلیل که نام عروس شهرهای شمال را ندارد! حالا فکر کنید در دل جنگل‌های رامسر، روستایی مانند جواهر قرار گرفته باشد. اصلا دلیل نام‌گذاری جواهرده هم همین بوده است. جواهرده که به نگین رامسر نیز معروف است، روستایی است در دل جنگل‌های رامسر، با طبیعتی بکر و بی‌نظیر که دل هر بیننده‌ای را میبرد.

جواهرده در جنوب رامسر قرار دارد، فاصله جواهرده از رامسر در حدود ۳۰ دقیقه است و با خودرو شخصی به راحتی می‌توانید به این روستای زیبا سر بزنید. علاوه بر این تاکسی و حمل‌ونقل عمومی نیز برای رسیدن به جواهرده وجود دارد.

پارک جنگلی و آبشار صفارود

پارک جنگلی و آبشار صفا رود یکی از جاذبه های گردشگری رامسر

بوستان جنگلی صفارود نیز یکی از مکان‌های دیدنی رامسر است که در مسیر رامسر به جواهرده قرار دارد. این پارک جنگلی پوشش گیاهی انبوهی دارد و داشتن آبشار و رودخانه نیز به زیبایی آن اضافه کرده است. معمولا هم به‌دلیل جاری بودن آب و درختان بلند، این منطقه هوای خنک‌تری نسبت به داخل شهر رامسر دارد و بهتر است از قبل لباس مناسب تدارک ببینید، به‌خصوص اگر قصد آب‌تنی دارید.

علاوه بر این در بوستان جنگلی و آبشار صفارود مسیرهایی تعبیه شده است که می‌توانید به نقاط بکرتری از جنگل دست پیدا کنید. البته بهتر است در این سفر یک همراه راه بلد داشته باشید تا مسیرهای ناشناخته جنگلی را با هم طی کنید. برای رسیدن به صفارود همانطور که گفتیم باید مسیر جواهرده را پیش بگیرید و با کمک راهنماهای موجود، در بخشی از مسیر باید از مسیر اصلی جدا شده و به سمت پارک جنگلی صفارود حرکت کنید.

غار یاغی لوکا

غار یاغی لوکا که به فارسی غار دهانه راهزنان ترجمه و معنی می‌شود، یکی از مرموزترین و پرداستان‌ترین غارهای ایران است. لوکا در زبان مازنی به معنای سوراخ و دهانه است و روایت‌های مختلفی از این غار و یاغیانی و راهزنانی که در آن پناه گرفته‌اند وجود دارد. دهانه غار لوکا ۳ متر ارتفاع دارد و در حال حاضر تقریبا دور از دسترسی عمومی قرار دارد.

برای رسیدن به این غار که در شمال غربی رامسر است باید از افراد محلی کمک بخواهید تا بهترین مسیر را به شما نشان دهند چراکه هیچ مسیر رسمی برای رسیدن به این غار موجود نیست.

غار گرگر لوکا

غار گرگر لوکا یکی دیگر از غارهای رامسر است که در ارتفاعات کوه ایلمیلی قرار دارد. مسیر رسیدن به غار از آخوند محله رامسر است و باید پس از رسیدن به پای کوه، شیب تندی را طی کنید تا به دهانه غار برسید. غار گرگر لوکا به دلیل دیواره‌های آهکی و خاص خود معروف است.

آب گرم سادات محله

آب گرم سادات محله در رامسر

آب گرم سادات محله یک آب گرم از چشمه‌های طبیعی کوه‌های رامسر است که در سادات محله رامسر قرار دارد و یکی از پربازدید‌ترین مکان‌های دیدنی رامسر است. سادات محله در فاصله ۵ کیلومتری مرکز شهر رامسر و نزدیک به روستای اربکله و کتالم قرار گرفته است. مسیر دسترسی به این چشمه آب گرم هموار است و می‌توانید به راحتی با خودرو به این مجموعه برسید.

یکی از عناصر طبیعی این چشمه آب گرم، گوگرد است که می‌تواند در درمان مشکلات مختلفی به شما کمک کند. البته بهتر است در صورت داشتن مشکلاتی جسمانی، قبل از مراجعه به مراکز آب گرم درمانی با پزشک مشورت کنید.

قلعه مارکوه رامسر

قلعه مارکوه رامسر یکی از جاذبه‌های دیدنی رامسر است که در ارتفاعات کتالم با دسترسی از مسیر تلارسر واقع شده است. کتالم در فاصله ۵ کیلومتری رامسر و در بخش مرکزی این شهر قرار دارد. اگر در سفر خود به قلعه مارکوه سر زدید، حتما چند دقیقه‌ای آن‌جا استراحت کنید و از منظره شهر که زیر پایتان قرار دارد لذت ببرید. برای رسیدن به قلعه می‌توانید بخشی از مسیر را با خودرو و سپس با پیاده‌روی طی کنید.

تاریخ و دوره دقیق ساخت قلعه مارکوه مشخص نیست اما طبق تخمین و برآورد تاریخی، ساخت قلعه به تاریخ پس از اسلام برمیگردد. روایت‌های مختلفی از این قلعه و تاریخ آن وجود دارد و حتی برخی روایت‌ها می‌گویند که زیر این قلعه گنجی بزرگ پنهان شده است. البته بهتر است خیلی درگیر این روایت‌ها نشویم و فقط از زیبایی منحصر به فرد قلعه و منظره آن لذت ببریم.

باغ ایرانی رامسر

باغ ایرانی رامسر

باغ ایرانی رامسر که یکی از چندین باغ ایرانی موجود در کشور است، در مقابل هتل قدیم رامسر و انتهای بلوار معلم (کازینو سابق) قرار دارد. این باغ زیبا که در زمان پهلوی ساخته شده است، زیبایی سازه هتل قدیمی و بلوار را دو چندان می‌کند و یکی از مناسب‌ترین محل‌ها برای گذران وقت و قدم زدن در رامسر است.

در انتهای بلوار معلم و قبل از رسیدن به هتل قدیمی، محوطه‌ای گل‌کاری‌شده و با انواع پوشش گیاهی وجود دارد که همان باغ ایرانی رامسر است.

جهت اجاره ویلا در رامسر کلیک کنید

هتل قدیم رامسر

هتل قدیمی رامسر که البته امروز بیشتر از کاربری هتل، به یک جاذبه تاریخی تبدیل شده است، یکی از ساختمان‌های مهم این شهر است. معماری خاص ساختمان، قرار گرفتن آن در انتهای مسیر پیاده‌روی بلوار معلم، پله‌های سلطنتی و معماری داخلی که به همان شکل قدیمی  وکلاسیک حفظ شده است، همه از دلایلی هستند که این هتل زیبا همچنان مسافران زیادی را به خود جذب می‌کند؛ البته این بار نه به‌عنوان میزبان بلکه به‌عنوان محلی تاریخی که حس نوستالژی خاصی دارد.لازمه که بگیم هتل‌های رامسر همگی دارای معماری زیبا و جذاب هستند و می‌توانید اقامت شما را جذاب‌تر و هیجان‌انگیز تری داشته باشید.

تله کابین رامسر

تله کابین رامسر

اگر به همراه خانواده و با کودک خود سفر می‌کنید یا قصد رقم زدن یک تجربه مفرح با دوستان خود را دارید، مجموعه شهربازی و تله کابین رامسر یک انتخاب بسیار مناسب است. این مجموعه که از ساحل رامسر شروع می‌شود و با یک زیرگذر به سمت دیگر جاده ساحلی وصل می‌شود، انواع مختلفی از تفریحات ساحلی و هیجان‌انگیز را در خود جای داده است. انواع وسایل بازی مخصوص کودکان و بزرگسالان، تله کابین که مسیر آن از ساحل شروع می‌شود و به ارتفاع ۷۰۰ متری رامسر می‌رسد و مراکز خرید مختلف تنها نمونه‌ای از امکانات مجموعه تفریحی تله کابین رامسر هستند.

برای رسیدن به تله‌کابین رامسر باید جاده ساحلی را به سمت چابکسر دنبال کنید تا به مجموعه تفریحی برسید.

برای اجاره ویلا در چابکسر کلیک کنید.

دهستان جنت رودبار رامسر

دهستان جنت رودبار رامسر از جاهای دیدنی رامسر

جنت رودبار یکی از دهستان‌های جنوبی شهر رامسر است که بخش وسیعی از این شهر را در بر می‌گیرد و به یکی از اصلی‌ترین مکان‌های دیدنی رامسر تبدیل می‌شود. این دهستان جنگلی و کوهستانی به دلیل داشتن آب‌وهوای معتدل رو به خنک و طبیعت بکر مقصد بسیاری از مسافرانی است که به دنبال استراحت و دوری از شلوغی شهر هستند.

آبشار سیاسرت رامسر

آبشار سیاسرت رامسر در مسیر دهستان جنت رودبار و با فاصله ۳۵ کیلومتر از شهر رامسر قرار دارد. برای رسیدن به این آبشار باید پس از عبور از جنگل دالخانی وارد مسیر فرعی شوید و پس از گذر از رودخانه می‌توانید به آبشار برسید.

آبشار ایج رامسر

آبشار ایج رامسر از جاهای دیدنی رامسر

آبشار ایج، آبشار میج یا آبشار ده قلو، یکی از مکان‌های دیدنی رامسر است که در اثر تغییرات طبیعی محیط ایجاد شده است. این آبشار در فاصله کمی از ده ایج قرار گرفته است.

دلیل نام‌گذاری این آبشار با عنوان آبشار ده قلو، تقسیم شدن شاخه اصلی آن به ده شاخه کوچک‌تر هنگام ریزش است.

جنگل دالخانی، زیباترین جنگل خطه شمال

جنگل دالخانی، زیباترین جنگل شمال ایران از جاهای دیدنی رامسر

یکی از جنگل‌های مهم و بکر کشور که در شهر رامسر و دهستان جنت رودبار قرار دارد، جنگل دالخانی یا دالیخانی است. دالخانی که به دالان بهشت رامسر نیز معروف است، تا ارتفاع ۸۰۰ متری گسترده و جزو جنگل‌های مرتفع ایران است. این جنگل دارای گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری است و تقریبا در سالیان گذشته دچار تغییرات زیادی نشده است؛ بنابراین مهم است در سفر و بازدید از این جنگل مراقب محیط‌ زیست و البته گونه‌های جانوری خطرناک باشید!

سد میجران – چشم اندازی بکر از بهشت مازندران

سد میجران از جاهای دیدنی رامسر

در مسیر رسیدن به جنگل‌های بکر دالخانی، بعد از اربه کله و سرگوسرا، به دریاچه حاصل از یک سد می‌رسید به نام میجران. طبیعت اطراف دریاچه و وسعت آن به قدری زیباست که نمی‌توانید به‌راحتی از آن بگذرید و البته که پیشنهاد ما هم این است که کمی کنار دریاچه توقف کنید و از این زیبایی بهره ببرید.

سازه سد میجران هم در این مسیر مشخص است که تلفیق سازه انسانی با طبیعت را به خوبی نشان می‌دهد و یکی از مکان‌های دیدنی خاص رامسر به حساب می‌آید.

منطقه ییلاقی گرسماسر

روستای ییلاقی گرسماسر در ارتفاعات اطراف رامسر قرار دارد. این روستای زیبا در بخش جنوب غربی رامسر و بعد از دالان بهشت قرار گرفته است. به دلیل موقعیت خاص و ییلاقی گرسماسر، معمولا در فصول مختلف سال دمای هوای این منطقه پایین‌تر از سایر مناطق است و حتی در گرم‌ترین روزهای تابستان نیز این منطقه هوایی بهاری دارد؛ پس بهتر است اگر به این منطقه رفتید حتما لباس مناسب به همراه داشته باشید.

منطقه ییلاقی گرسماسر از جاهای دیدنی رامسر

موزه مردم شناسی رامسر

اگر به تاریخ و تمدن علاقه‌ داشته باشید، موزه‌ها برای شما به انتخاب اول جاذبه‌های گردشگری برای بازدید تبدیل می‌شوند. موزه مردم شناسی رامسر که در نزدیکی هتل قدیم رامسر و بلوار معلم قرار گرفته است، یک نمونه از موزه‌های رامسر است که در آن می‌توانید تاریخ مردمی رامسر و نیاکان ما را ببینید.

برای رسیدن به این موزه باید به سمت هتل قدیمی رامسر حرکت کنید تا موزه مردم شناسی را ببینید.

موزه تاریخ طبیعی رامسر

یکی دیگر از چندین موزه این شهر، موزه تاریخ طبیعی رامسر است. همانطور که از اسم این موزه مشخص است، تاریخ زیستی و طبیعی در این موزه بررسی و آثار طبیعی مختلف مانند گونه‌های نادر زیستی، پرندگان تاکسیدرمی شده، انواع سنگ‌ها و کانی‌ها و …. در این موزه نگهداری می‌شود.

این موزه در بلوار شهید باهنر، خیابان ساحل ۹ قرار دارد.

کاخ مرمر رامسر

کاخ مرمر رامسر از جاهای دیدنی رامسر

کاخ مرمر رامسر، کاخ سلطنتی رامسر یا همان کاخ موزه رامسر مجموعه‌ای از موزه‌ها و سازه‌های تاریخی است که در خیابان رجایی و پشت هتل قدیمی رامسر قرار دارد. این مجموعه دارای چندین ساختمان و کاخ قدیمی (مربوط به زمان پهلوی) است که حالا تبدیل به موزه شده‌اند. علاوه بر این سازه تمام مرمر، محوطه و فضاسازی و گونه‌های گیاهی موجود در کاخ نیز، این مجموعه را به یکی از پرطرفدارترین مقاصد سفر رامسر تبدیل کرده است.

موزه عاج رامسر

موزه عاج رامسر یکی از مکان‌های دیدنی رامسر است که در مجموعه کاخ مرمر قرار دارد. این موزه همانطور که از اسم آن مشخص است شامل انواع مجسمه‌ها و سازه از جنس عاج طبیعی فیل است که از اقصی نقاط جهان به این موزه آورده شده‌اند.

دریاچه قو رامسر

دریاچه قو رامسر از جاهای دیدنی رامسر

دریاچه قو در نزدیکی روستان زیبای جواهرده و در بخش سلمل قرار دارد. این دریاچه طبیعی با کوه و جنگل احاطه شده است و برای رسیدن به آن باید بخش نهایی مسیر را پیاده طی کنید. در مسیر رامسر به جواهرده بعد از رسیدن به روستا سلمل تابلوهای راهنما را دنبال کنید تا به این دریاچه زیبا برسید.

رزرو اقامتگاه در رامسر با سایت شب

حالا که با این تعاریف عزمتان را برای سفر به رامسر جزم کردید، بهتر است بدانید که در سایت شب می‌توانید اقدام به اجاره ویلا در شمال و رامسر کنید و می‌توانید با توجه به نیاز خود، اقامتگاه مناسب را انتخاب کنید و از جاهای دیدنی رامسر لذت ببرید.

در رامسر انواع ویلا، آپارتمان و اقامتگاه بوم‌گردی وجود دارد که با مراجعه به سایت شب می‌توانید این اقامتگاه‌ها را ببینید و رزرو کنید. اگر قصد اقامت بلند مدت و دیدن تمام این جاذبه‌های زیبا را دارید، پیشنهاد ما رزرو اقامتگاه شخصی است تا سفر اقتصادی‌تری را تجربه کنید.

پاسخ به سوالات متداول:

چرا رامسر به عروس شهرهای شمال معروف است؟

رامسر به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص که با جنگل و دریا احاطه شده است، در کنار جاهای دیدنی طبیعی و خاص خود، به عروس شهرهای شمال معروف شده است.

فاصله رامسر از تهران چقدر است؟

اگر از تهران و از جاده چالوس به سمت رامسر حرکت کنید، در حدود ۶ ساعت مسیر باید طی کنید تا به مقصد برسید.

بهترین جاهای دیدنی رامسر کدامند؟

جواهرده رامسر، کاخ مرمر، هتل قدیمی رامسر،‌بازارچه سنتی، جنگل دالخانی و تله کابین رامسر از بهترین جاهای دیدنی این شهر هستند.

ویلا و خانه‌های پیشنهادی در رامسر:

ویلایی | 2خوابه | مازندران،رامسر​
ویلایی | 3خوابه | مازندران،رامسر​
4 پاسخ
  1. مهسا نظر داده:

    رامسر فوق العادست. ممنون از مقاله عالیتون

  2. BEHESHTE نظر داده:

    رامسر واقعا شهر قشنگیه این مقاله خیلی به من کمک کرد مرسی ازتون

  3. emad نظر داده:

    مرسی از مقاله خوبتون کاش جاهای دیدنی بابلسر هم معرفی میکردید

    1. امین اسلامی نظر داده:

      سلام ممنون از شما. جاهای دیدنی بابلسر هم لینک زیر کامل معرفی شده https://www.shab.ir/s/ZfDaALz

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب