13 تا از جاهای دیدنی لاهیجان؛ عروس گیلان

0

در هر بخشی از گیلان که قدم بزنید، زیبایی و سرسبزی است که چشمان شما را پر می‌کند. اما بین همه این زیبایی‌ها، یک نقطه خاص دلرباتر از بقیه است؛ تا حدی که نام آن را عروس گیلان گذاشته‌اند. شهر زیبای لاهیجان، عروس دلبر گیلان است که در بخش شرقی این استان قرار دارد. جاهای دیدنی لاهیجان به قدری زیبا هستند که در هر فصلی به این شهر سر بزنید، تعداد زیادی از گردشگران را می‌بینید که از اقصی نقاط کشور به این شهر سفر کرده‌اند. در این مقاله از بلاگ شب می‌خواهیم در سفر به گیلان،‌باهم نگاهی به جاذبه های گردشگری لاهیجان بیاندازیم و در این شهر بگردیم. با ما همسفر باشید.

جاهای دیدنی لاهیجان عروس گیلان

جاهای دیدنی لاهیجان عروس گیلان

بیاید سفر خود را در لاهیجان زیبا، از معروف‌ترین جاهای دیدنی این شهر شروع کنیم. سپس کم کم به اطراف شهر می‌رویم و تمام جاذبه‌های این عروس زیبا را می‌بینیم. اگر قصد سفر به عروس گیلان و سر زدن به جاهای دیدنی لاهیجان را دارید، بهتر است حداقل ۳ روز زمان را به این گردش اختصاص بدهید. در ادامه باهم جاهای دیدنی لاهیجان را مرور می‌کنیم.

شیطان کوه

شیطان کوه لاهیجان

معروف‌ترین جاذبه دیدنی لاهیجان، شیطان کوه است. این کوه سرسبز، در بخش شرقی شهر لاهیجان و نزدیک به ورودی شرقی شهر قرار دارد. شیطان کوه با داشتن جاذبه‌هایی مانند مسیر کوهپیمایی و پیاده‌روی، آبشار مصنوعی، ویوی بی‌نظیر از شهر و استخر لاهیجان، زیپ لاین و بام سبز، از پربازدیدترین جاهای دیدنی لاهیجان است.

مسیر پیاده روی شیطان کوه، شما را از دل جنگل روی این کوه، به بلندای بام سبز لاهیجان می‌رساند. این مسیر از کنار آبشار مصنوعی می‌گذرد. در میانه این مسیر نیز می‌توانید توقف و استراحت کوتاهی داشته باشید و شهر را نظاره کنید. بازدید از شیطان کوه هزینه‌ای ندارد و بهتر است اگر قصد کوهنوردی حرفه‌ای دارید، پیش از ظهر پیمایش مسیر خود را شروع کنید.

بام سبز و تله کابین احرار لاهیجان

بام سبز و تله کابین لاهیجان

بعد از رسیدن به بالای شیطان کوه، می‌توانید بام سبز و مجموعه تفریحی احرار لاهیجان را ببینید. بام سبز لاهیجان از بلندترین نقاط شهر است که از آن‌جا می‌توانید تمام شهر را زیر پای خود ببینید. همچنین اگر ترس از ارتفاع نداشته باشید، می‌توانید از بلندای بام سبز با زیپ لاین به استخر لاهیجان برسید!

در کنار بام سبز نیز، تله کابین احرار لاهیجان قرار دارد که دارای دو ایستگاه است. یک ایستگاه بام سبز و دیگری تاج خروس که در ارتفاعات شیطان کوه است. مجموعه تله کابین احرار از معروف‌ترین جاهای دیدنی لاهیجان است که از ساعت ۸ صبح الی ۸ شب فعال می‌کند. بلیط این مجموعه در سال ۱۴۰۱ برای رفت و برگشت، در حدود نفری ۱۰۰ هزار تومان است.

جهت اجاره ویلا لاهیجان کلیک کنید.

مقبره شیخ زاهد گیلانی

مقبره شیخ زاهد گیلانی

یکی از جاهای دیدنی لاهیجان که از اهمیت به‌سزایی بین مردم منطقه برخوردار است، مقبره شیخ زاهد گیلانی است. این بقعه متبرک، منسوب به شیخ زاهد، از افراد مذهبی و سرشناس این منطقه است که در زمان صفویه می‌زیست. بسیاری از افراد معتقدند که توصل به بقعه شیخ زاهد مشکلات آن‌ها را حل کرده است و از همین جهت این بقعه را بسیار مهم و متبرک می‌شمارند.

طبق بعضی از روایات، شیخ زاهد جد مادری تعدادی از پادشاهان و بزرگان دوره صفویه بود و به‌همین خاطر محله شیخانبر، که مقبره نیز در همین محله قرار دارد محل مهمی در آن دوران بود. طبق بعضی از روایات نیز این بقعه مدفن اصلی شیخ زاهد نیست و مدفن اصلی در نزدیکی سیاه رود قرار دارد. بقعه شیخ زاهد در بخش شرقی لاهیجان و در کوهپایه شیطان کوه قرار دارد. برای رسیدن به این مقبره از خیابان شیخ زاهد و یا از جاده لاهیجان-لنگرود (لیالستان) دسترسی وجود دارد.

استخر لاهیجان

استخر لاهیجان

یکی از جاذبه‌های اصلی لاهیجان که هر مسافری حتما به آن سر زده است، استخر لاهیجان است. این استخر بزرگ در بخش شرقی شهر، در نزدیکی شیطان کوه قرار دارد. استخر لاهیجان نزدیک به ۱۷ هکتار وسعت و حدود ۴ متر عمق دارد. اگر به استخر لاهیجان بروید، می‌توانید در اطراف استخر دوچرخه سواری کنید، قدم بزنید، موسیقی محلی بشنوید و از بازارچه اطراف آن خرید کنید. برای رسیدن به این استخر کافیست از سمت آستانه اشرفیه وارد کمربندی لاهیجان شوید و پس از رسیدن به میدان شیخ زاهد و ورود به شهر، به فاصله کمی استخر برای شما نمایان می‌شود.

موزه چای (آرامگاه کاشف السلطنه)

مقبره کاشف و موزه چای لاهیجان

چای امروز به عضو جدانشدنی زندگی ایرانی‌ها تبدیل شده است؛ اما باید بدانید که ما این نوشیدنی خوشمزه را، مدیون مردی هستیم که در لاهیجان آرمیده است. محمد میرزا قوانلو، ملقب به کاشف السطنه، دیپلمات و سفیر ایرانی در زمان قاجار بود که گیاه چای را از چین به ایران آورد. مقبره کاشف السلطنه یکی از جاهای دیدنی لاهیجان، در میدان کاشف قرار دارد و موزه چای نیز در ساختمانی دو طبقه در کنار مقبره کاشف قرار گرفته است.

تالاب سوستان؛ از جاهای دیدنی لاهیجان

تالاب سوستان

اگر به طبیعت علاقه داشته باشید، تالاب‌ها حتما برای شما جذاب خواهند بود. از جذاب‌ترین و خاص‌ترین جاهای دیدنی لاهیجان، تالاب سوستان است که در بخش جنوبی شهر لاهیجان در بخش سوستان قرار دارد. این تالاب زیبا در اواخر فصل بهار و ماه تیر، سرشار از گل‌های نیلوفر آبی می‌شود و به‌همین خاطر شاید این فصل بهترین فصل سفر به این تالاب و عکاسی در محیط آن باشد.

برای رسیدن به تالاب سوستان باید به سمت جنوب شهر لاهیجان بروید. سپس در میدان تربیت وارد جاده سوستان شوید. سپس می‌توانید از روستای سوستان یا جاده انحرافی قبل از آن به تالاب سوستان برسید.

پارک جنگلی میرصفا

پارک جنگلی میرصفا

یکی از جاهای دیدنی لاهیجان که نشان از قدمت زیاد این شهر دارد، پارک جنگلی میرصفا در مرکز شهر است. این پارک جنگلی بازمانده جنگلی قدیمی است که به مرور در دل شهر قرار گرفت و در سال ۱۳۹۵، پس از چندین سال رها شدن بدون استفاده، این جنگل به پارک جنگلی با امکانات مختلف تبدیل شد. پارک جنگلی مصفا در خیابان خرمشهر قرار دارد.

جنگل تاریک لاهیجان

جنگل تاریک لاهیجان

در ارتفاعات شیطان کوه، بخشی از جنگل وجود دارد که درختان سر به فلک کشیده آن حتی اجازه رسیدن نور به زمین را نمی‌دهند. بله درست است، این بخش از جنگل به جنگل تاریک لاهیجان معروف است که یکی از مکان‌های خاص ایران است. این جنگل یکی از جاهای دیدنی لاهیجان است که برای دوست‌داران مکان‌های ترسناک یک انتخاب بی‌نظیر برای سفر و تجربه‌ای خاص است.

حمام گلشن لاهیجان

حمام گلشن لاهیجان

حمام گلشن لاهیجان، از جاهای دیدنی لاهیجان و بازمانده‌ای از زمان قاجار است. این حمام قدیمی در محله میدان، میدان وحدت قرار دارد. متاسفانه این حمام تاریخی که از اولین حمام‌های ثبت شده در ایران است، در اثر بی‌توجهی مسئولین تخریب و به محلی برای تجمع ضایعات و مسکنی برای افراد کارتن‌خواب تبدیل شده است.

پل خشتی لاهیجان

پل خشتی

در بخش غربی عروس گیلان، یکی از خاص‌ترین جاهای دیدنی لاهیجان قرار دارد. پل خشتی لاهیجان که قدمت آن به دوره کیاییان و صفویه برمی‌گردد،‌ از خاص‌ترین پل‌های خشتی ایران است که خوشبختانه هنوز پابرجاست. این پل خشتی با ساخت خاص خود، یکی از راه‌های اصلی عبور و مرور در زمان صفویه و آل کیا بوده است.

پل خشتی لاهیجان در محله پردسر، خیابان مطهری قرار دارد. برای رسیدن به این پل می‌توانید از میدان انتظام به سمت مرکز شهر حرکت کنید یا از خیابان کاشف غربی به سمت بلوار انصاری و میدان انتظام حرکت کنید و در خیابان مطهری می‌توانید پل خشتی را ببینید.

بازار سنتی لاهیجان

بازار سنتی لاهیجان

در بافت مرکزی و سنتی شهر لاهیجان، می‌توانید یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی این شهر را پیدا کنید. بازار سنتی لاهیجان که در محله میدان و در نزدیکی مسجد چهارپادشاهان و حمام گلشن قرار دارد، جزو قدیمی‌ترین بازارهای شهر لاهیجان با بافت سنتی است. اگر در این بازار قدم بزنید، می‌توانید جریان زندگی را به شکلی دیگر حس کنید و تازگی سراسر وجود شما را پر می‌کند. همچنین می‌توانید در این بازار انواع میوه، سبزیجات و ماهی روز را تهیه کنید و وعده‌‌ای خوشمزه را در سفر خود تدارک ببینید.

محله شیخانبر؛ گذرگاه شاهان صفوی و از جاهای دیدنی لاهیجان

محله شیخانبر لاهیجان

محله شیخانبر که در بخش شرقی لاهیجان قرار دارد، از جاهای دیدنی لاهیجان است که از دیرباز مورد توجه بوده است. این منطقه که بقعه تاریخی شیخ زاهد نیز در آن قرار دارد، میان پادشاهان و بزرگان دوره صفویه به‌شدت معروف بوده است و بسیاری از پادشاهان برای زیارت بقعه شیخ زاهد به این منطقه سفر می‌کردند.

در این منطقه سنگ‌ها و آثاری از دوران قدیم بجا مانده که دلالت بر اهمیت خاص این منطقه در آن دوران دارد. سرسبزی این منطقه نیز در کنار آثار تاریخی بجا مانده از گذشته، این محله را به یکی از مقاصد اصلی مسافران تبدیل کرده است.

روستای چی‌چی‌نی کوتی

یکی از روستاهای بکر اطراف لاهیجان که در بخش لشت نشا قرار دارد، روستای چی‌چی‌نی کوتی است. این روستای بکر و کوچک که معنی اسم آن لانه گنجشک است، به دلیل کمتر شناخته شدن هنوز بکر و دست‌نخورده مانده و به همین خاطر نیز، پناهگاه بسیاری از گونه‌های جانوری بومی ایران است.

اگر به دنبال تجربه یک تعریف جدید از آرامش هستید، روستای چی‌چی‌نی کوتی می‌تواند مقصد مناسبی برای سفر بعدی شما باشد.

اجاره ویلا و سوئیت با شب

اجاره ویلا در لاهیجان

حالا که باهم جاهای دیدنی لاهیجان را بررسی کردیم، می‌دانیم که یک روز برای دیدن این همه جاذبه کافی نیست. برای همین می‌توانید برای اقامت و اجاره ویلا، روی سایت شب حساب کنید. برای رزرو و اجاره ویلا در لاهیجان، کافیست وارد سایت شب شوید و شهر لاهیجان را جستجو کنید. برای نمایش دقیق‌تر نتایج می‌توانید تاریخ ورود و خروج و تعداد نفرات را نیز وارد کنید تا تمام اقامتگاه‌های موجود در آن تاریخ را ببینید.

 

سوالات متداول

  1. فاصله تهران تا لاهیجان چقدر است؟

از تهران تا لاهیجان در حدود ۵ ساعت مسیر است.

  1. آیا لاهیجان ساحلی است؟

خیر، اما نزدیک به ۲۰ دقیقه از ساحل چمخاله و لنگرود فاصله دارد.

  1. لاهیجان به چه چیزی معروف است؟

لاهیجان به چای و کلوچه معروف است.

  1. بهترین جاهای دیدنی لاهیجان کدامند؟

شیطان کوه و بام سبز، استخر، مقبره شیخ زاهد و … از بهترین جاذبه‌های لاهیجان هستند.

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب