جاهای دیدنی بابلسر؛ شهر ساحلی زیبا در شرق مازندران

2

وقتی صحبت از شمال می‌شود، تعداد زیادی از ما تنها به مازندران فکر می‌کنیم. اما در سفر به شمال کشور، بیش از ۵۰ شهر مختلف را می‌توانید به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنید. شهرهای شمالی از غرب و گیلان شروع می‌شوند و در نهایت به شرق و گلستان می‌رسند. در این میان اما مازندران بیشترین تعداد مسافران را در مناسبت‌ها و تعطیلات مختلف دارد و به دلیل بافت خاص ساحلی-جنگلی و جنگل‌های هیرکانی، از بهترین تفریحات در شمال است. این بار اما در سفر مجازی خود، قصد دیدن جاهای دیدنی بابلسر را داریم و می‌خواهیم راجع به این شهر ساحلی خاص و زیبا در شرق مازندران صحبت کنیم. با ما در بلاگ شب همراه این سفر کوتاه باشید.

تاریخچه بابلسر

بابلسر قدیم

بابلسر یکی از شهرهای باستانی مازندران است که در گذشته‌های بسیار دور،‌ یکی از بنادر اصلی مازندران بوده است. این شهر به شهری میان دو رود، یعنی رود بابلرود و چالوس معروف بوده است. نام قبلی بابلسر مشهد سر بوده و برخی دلیل این نام‌گذاری را، حضور امامزاده ابراهیم (ع) می‌دانند.

بابلسر تا زمانی که انزلی به بندر تجاری اصلی ایران و روسیه تبدیل شد بندر پررونقی بود، اما بعد از آن از رونق آن کم شد. اما مجددا با افتتاح و بهره‌برداری از جاده هراز، بابلسر به یکی از شهرهای پر رفت‌وآمد مازندران تبدیل شد. بابلسر حالا یکی از شهرهای ساحلی معروف مازندران است که در شمال بابل قرار دارد و بسیاری از مسافران به دلیل فاصله کم این شهر تا ساحل و مراکز خرید و البته جاهای دیدنی بابلسر به این شهر زیبا سفر می‌کنند.

جاهای دیدنی بابلسر

در ادامه می‌خواهیم باهم سری به جاذبه‌های دیدنی بابلسر بزنیم.

امامزاده ابراهیم (ع)

امامزاده ابراهیم بابلسر

بقعه امامزاده ابراهیم (ع) یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی بابلسر است که حتی قبل از تبدیل شدن این شهر به بندر و راه ارتباطی وجود داشته است. به گفته منابع تاریخی، امامزاده ابراهیم از فرزندان اما موسی (ع) هستند. در کنار بقعه امامزاده ابراهیم، بقعه بی بی رقیه قرار دارد که خادم امامزاده ابراهیم بوده است.

پل معلق بابلسر

پل معلق بابلسر

یکی از چندین پل معلق ایران، پل معلق بابلسر است که در گروه خاص‌ترین جاهای دیدنی بابلسر قرار می‌گیرد. این پل معلق در زمان پهلوی در سال ۱۳۱۳ بر روی رودخانه بابلرود ساخته شد و اولین پل ماشین‌رو ایران است. این پل همچنین راه ارتباطی بابلسر، محمودآباد و فریدون کنار است و چند سال پیش بعد از آسیب‌های جزئی ترمیم و مرمت شد.

جهت اجاره ویلا در محمودآباد کلیک کنید.

باغ وحش بابلسر

باغ وحش بابلسر

باغ وحش یا پارک وحش بابلسر از جاذبه‌های دیدنی بابلسر و باغ وحش‌های بزرگ کشور است که در شمال شهر بابلسر و در خیابان دریا قرار دارد. در این باغ وحش گونه‌های مختلفی از پرندگان، گربه‌سانان و گونه‌های اهلی و وحشی مانند گرگ، فلامینگو، میمون و …. وجود دارد که می‌تواند برای گردش با خانواده مناسب باشد.

رودخانه بابلرود و اسکله‌های قایق رانی

رودخانه بابلرود

مازندران از استان‌هایی است که رودخانه‌های زیادی دارد و یکی از معروف‌ترین آن‌ها در بابلسر قرار دارد. رودخانه بابلرود یکی از جاهای دیدنی بابلسر است که با داشتن اسکله‌های قایقرانی و تفریحات ساحلی یکی از تفرجگاه‌های محبوب این شهر بین ساکنین و مسافران است. رودخانه بابلرود شهر را به دو قسمت تبدیل کرده است و پل معلق بابلسر روی همین رودخانه بنا شده است.

برج قدیمی ساعت؛ نماد بابلسر

برج ساعت بابلسر

شاید بتوانیم بگوییم نماد اصلی بابلسر، برج ساعت قدیمی این شهر است. این برج ساعت، از جاهای دیدنی بابلسر است که حالا به نماد اصلی این شهر تبدیل شده است. برج ساعت بابلسر در مجموعه کاخ بابلسر قرار دارد و در زمان پهلوی، به‌عنوان منبع ذخیره آب طراحی شده بود. این برج در سال‌های اخیر دچار آسیب‌هایی شده است که نیاز به مرمت دارند اما همچنان می‌توانید از آن دیدن کنید.

منطقه ساحلی میرود بابلسر

منطقه ساحلی میرود

بهتر است بدانید تنها بابلسر نیست که زیبایی‌های خیره‌کننده دارد. بهمنیر یکی از روستاها و مناطق اطراف بابلسر است که دارای طبیعتی بکر و زیبا است. منطقه ساحلی میرود، یکی از جاهای دیدنی بابلسر است که در بهمنیر قرار دارد. این تفرجگاه با داشتن امکانات رفاهی مختلف، مناظر چشم‌گیر، طبیعت بکر و قرار گرفتن در ساحل خزر در منطقه کهنه محله، از مناطقی است که بین خانواده‌ها برای پیک نیک و گشت‌وگذار بسیار معروف است.

منطقه‌ توریستی کرفون؛ از جاهای دیدنی بابلسر

کرفون بابلسر

منطقه توریستی کرفون یکی از مناطق تفریحی ساحل دریای خزر است که بین بابلسر، ساری و بهمنیر قرار دارد. این منطقه توریستی دارای امکاناتی مانند آلاچیق، سرویس بهداشتی، فضای سبز و … است و اگر به دنبال رسیدن به آرامش هستید، اینجا را به شما پیشنهاد می‌کنیم. حتی تصور صدای امواج دریا هم آرامش بخش است، مگر نه؟

شهرک ساحلی خزرشهر در منطقه بابل‌سر

شهرک ساحلی خزرشهر

یکی از جاهای دیدنی بابلسر که بین همه ایرانیان مشهور است، شهرک ساحلی خزرشهر است. این شهرک ساحلی با داشتن امکانات اقامتی، تفریحی و پلاژهای ساحلی مختلف، یکی از شهرک‌های اقامتی-تفریحی محبوب شرق مازندران است و می‌توانید در کنار تفریحات، یک اقامت خوب را نیز در این شهرک تجربه کنید.

روستای گالشکلا

روستای گالشکلا

روستای گالشکلا (گالش کَلا) یکی از روستاهای بهمنیر است که در نزدیکی سد لفور قرار دارد. این روستا نسبت به سایر مناطق اطراف خود مرتفع‌تر است و همین موضوع آن را به یک منطقه مناسب برای دامداری تبدیل کرده است. طبیعت زیبا و صد البته مردمان مهمان‌نواز این روستا، آن را به یکی از جاهای دیدنی بابلسر که بین مسافران محبوب است تبدیل کرده است.

سد لاستیکی عرب خیل

سد لاستیکی عرب خیل

یکی از تفرجگاه‌های منطقه بابلسر، تفرجگاه و فضایی است که در نزدیکی سد لاستیکی عرب خیل قرار دارد. این سد لاستیکی ۵۰ متر طول و ۳ متر ارتفاع دارد و یک سد قابل تنظیم است. تفرجگاه اطراف این سد دارای فضایی سبز و زیبا است که برای دورهمی‌های خانوادگی و صرف غذا یک انتخاب بی‌نظیر است.

سقانفارها

سقانفار آرمیج کلا

سقانفار که به اسامی سقانپار و سقاتالار هم معروف است، یکی از نمادهای دینی-مذهبی مهم مازندران است. سقانفارها ساختمان‌ها دوطبقه با معماری خاص به شکل آلونک چوبی هستند که برای مراسم و سوگواری در ماه محرم و مراسم عزاداری مذهبی از آن‌ها استفاده می‌شود. قدمت سقانفارها به دوره قاجار یا حتی پیش از آن برمی‌گردد و در بابلسر نیز، چندین سقانفار معروف وجود دارد.

سقانفارهای شرمه کلا، آرمیج کلا، اسپی کریم کلا و … از معروف‌ترین سقانفارهای بابلسر هستند.

مدرسه تاریخی نرجس

یکی دیگر از جاهای دیدنی بابلسر، مدرسه‌ای است که قدمت آن به دوره اول پهلوی برمی‌گردد. مدرسه نرجس که در گذشته احمدیه نام داشته است، از مدارس تاریخی بابلسر است که با داشتن معماری خاص دوره پهلوی، امروزه به یک مکان دیدنی تبدیل شده است. این بنا به صورت احداث روی نیم طبقه و مدیریت در مرکز ساختمان است و نشان از سبک معماری مخصوص دوره پهلوی دارد.

بهترین زمان سفر به بابلسر

بهترین زمان سفر به بابلسر

از آنجایی که بابلسر شهری ساحلی است، هوای معتدل و شرجی دارد و شاید بهترین زمان سفر به این شهر زیبا، فصل‌های بهار و پاییز باشد. البته برای اینکه بتوانید تمام جاهای دیدنی بابلسر را ببینید، باید چند روزی در این شهر اقامت داشته باشید. نگران اقامت خود هم نباشید، سایت شب با داشتن انواع ویلا، سوئیت و آپارتمان می‌تواند تجربه متفاوتی از اجاره ویلا و سوئیت در بابلسر را برای شما رقم بزند.

سوالات متداول

فاصله بابلسر از تهران چقدر است؟

از تهران تا بابلسر در حدود ۵ ساعت فاصله است.

برای رسیدن به بابلسر از کدام جاده برویم؟

بابلسر در انتهای جاده هراز قرار دارد و این جاده مناسب‌ترین جاده برای رسیدن از شهرهای جنوبی به بابلسر است.

جاهای دیدنی بابلسر کدامند؟

برج ساعت، سقانفارها، روستای گالشکلا و … از بهترین جاهای دیدنی بابلسر هستند.

بهترین فصل سفر به بابلسر چه فصلی است؟

فصول پاییز و بهار بهترین فصل‌ها برای سفر به بابلسر هستند.

2 پاسخ
  1. مریم نظر داده:

    بابلسر خیییلییی خوووووبه… خیلی رودخانه بابلسر قشنگه.. مخصوصا شب ها گروههای موسیقی هم میان اجرا می کنن. اخرین باری که رفته بودیم کلی خوش گذشت

  2. پنل اس ام اس نظر داده:

    ممنون

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب