تفریحات تابستانی در شهرستان خوش آب و هوای نور

0

بهترین تفریحات تابستانی با سفر به شهر نور

شهر نور، یکی از شهرهای استان مازندران است. این شهر مرکز بخش مرکزی شهرستان نور است . نام قدیم نور، سولده بوده‌است و این نام هنوز در میان اهالی نور رایج است. شهر نور یکی از مقصد های تفریحی خوب هست که هم به تهران نزدیک است و اینکه آب وهوای خوب و دلپذیری دارد با ما همراه باشید تا تعدادی از جاذبه های دیدنی و بکر این مکان گردشگری را به شما معرفی کنیم .

پوشش گیاهی شهرستان نور، شامل دو قسمت جنگل و مرتع میباشد؛ که قسمت جنگلی آن، به خصوص در فصول بهار و پاییز بسیار زیبا و جذاب میباشد. اکنون شهرستان نور، دارای ۲۳۲ نقطه روستایی و پنج نقطه شهری، شامل شهرهای: نور، رویان، چمستان، بلده، ایزدشهر و شهرکهای مسکونی گوناگون می باشد.

پارک جنگلی نور

پارک جنگلی نور

پارک جنگلی نور در استان مازندران به عنوان بزرگ‌ترین پارک جنگلی خاورمیانه با ۳۶۰۰ هکتار وسعت از جاذبه‌های طبیعی و بکر این سرزمین محسوب می‌شود. این پارک به علت قرار گرفتن در بین جاده کناره و ساحل دریای خزر دارای موقعیتی بسیار ممتاز و استثنایی است و به دليل جذابیت‌های گردشگری و ارزش‌های طبيعی، از جمله داشتن ذخیره‌گاه ۲۷۰ هکتاری درخت سفيد پلت که بومی ايران است، از بوستان‌های شاخص محسوب می‌شود. در ابتدای ورودی غربی پارک که از جاده اصلی نور – محمودآباد جدا می‌شود، سردر زيبای سنگی با ویژگی‌های معماری و پوشش چوبی ساخته شده که ديدنی است.

جهت اجاره ویلا در شمال کلیک کنید.

دریاچه الیمالات

دریاچه الیمالات

دریاچه سد الیمالات در ۸ کیلومتری نور در مسیر جاده نور ـ چمستان قرار دارد و فاصله آن از جاده اصلی نور به چمستان حدود ۳ کیلومتر است. به عبارتی دریاچه الیمالات در مسیر جاده ارتباطی نور به چمستان قرار دارد و در قسمت جنوبی دوراهی روستای کارگرکلا جای گرفته است. فاصله آن از جاده اصلی نور به چمستان حدود سه کیلومتر برآورد می شود.

آبشار آب پری

آبشار آب پری

آبشار آب پري نور در استان مازندران واقع است. این آبشار در فاصله ۵ کیلومتری شهر نور، نزدیکی شهر رویان واقع شده‌است. در آب پری درختان با فاصله کم از یکدیگر قرار دارند و بیشتر مناطق بکر و دست نخورده مانده‌است. این ناحیه همسایه کجور و یوش می‌باشد. آبشار آب پری در کناره جاده قرار گرفته‌است. این آبشار، شباهت چندانی به آبشار ندارد زیرا قسمتی از سنگ‌های کوه در اثر رانش زمین در شیب تند کوه جمع شده‌اند و آب کمی از لابه‌لای این سنگ‌ها در جریان است. با این حال گردشگران پرشماری در روزهای تعطیل و تعطیلات آخر هفته به این محل می‌آیند. اختلاف درجه حرارت این ناحیه با هوای شهر رویان تقریبا ۱۰ درجه سانتی‌گراد است. درختان جنگلی در مناطق کم ارتفاع‌تر و درختان کاج در نقاط بلندتر دیده می‌ شوند.

پارک جنگلی کشپل

پارک جنگلی کشپل

در حوزه استان مازندران شهرستان نور شهر چمستان درمسیر ییلاقی لاویج ودر حد فاصل ۲/۵ کیلومتری از چمستان با موقعیت جغرافیایی از شمال به جاده نور-چمستان واز جنوب به کوه لاویج و آب گرم لاویج وشرق به جنگلهای چمستان واز غرب به لاویج رود و شهرک صنعتی چمستان واقع شده‌است این عرصه بمساحت ۷/۲۱ هکتارمی‌باشد واز نظر پوشش نیز دارای شش تیپ جنگلی توسکا- لرک وتوسکا- توسکاوبلوط- افرا، بلوط – ممرز – انجیلی و ممرز – انجیل است نظر به اینکه از این محدوه بعنوان تفرجگاه در گذشته مورد استفاده واقع می‌گردید(و همچنین بخاطر وجود سنگ آهن در رودخانه این مسیر قدیما دارای کوره‌های ساچمه سازی بوده‌است که هنوز هم بقایای آن موجود می‌باشد)و در واقع وجود چشمه‌های با دبی خوب این امکان را برای استفاده فراهم نموده واز طرف شهرداری چمستان تاسیسات وتسهیلات پراکنده بدون طرح از قبیل چشمه اب معدنی، آ لاچیغ، حصارنرده‌ای، پله سنگی، فروشگاه مواد غذایی و کته کبابی، پارک بازی برای بچه‌ها وزمین بازی فوتبال و والیبال و سرویس بهداشتی صورت گرفته بود که در طی موافقت اداره کل منابع طبیعی منطقه ساری و سازمان جنگلها در واگذاری اجرای طرح مدیریت بهره وری به شهرداری چمستان اقدام به تهیه طرح هادی شده‌است که در زون متمرکز انواع امکانات و تسهیلات مجاز در تفرجگاه و در زون بازسازی نیز برای بهره گیری در آینده اقدام به نهالکاری با استفاده ازگونه‌های بومی خواهد شد لازم به ذکر است منابع مالی این طرح از طریق شهرداری چمستان تامین خواهدشد

اجاره ویلا در نور

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب