بندر ترکمن مقصد شماست

0

در غرب استان زیبا و بکر گلستان بندرگاهی قدیمی با اسکله ای که ۹۰ سالی عمر کرده و هر روز از طلوع خورشید تا غروب ماه تنش را به آب می‌زند وجود دارد .

بندر ترکمن  یا همان بندر شاه که در اوایل دوره پهلوی بنیان گذاری شد. جاییکه که اولین بار خط ریل مرکزی  که از جنوب می‌آمد به شمال رسید و همین امر رونق بسیاری به این جزیره ی زیبا از استان گلستان داد.

blogpost-352

 بندر ترکمن جایی شبیه بهشت

پیشه مردم بندر ترکمن صیادی  و کشاورزی بود. البته بواسطه اسکله‌ی آن تجارت هم رونق آن دوران را داشت . اما با بالا آمدن کف دریای خزر و کم شدن عمق آب بندرگاه این روزها دیگر خبری از کشتی های باری نیست و جز مختصری رفت و آمد آبی که آن هم برای جابجایی محصولات نفتی ست  در بندر‌ترکمن کشتی آمد و شد نمی‌کند. که دیدن همان بندر متروک و کم  رفت و آمد برای کسانی که به عکاسی مستند علاقه مندند می‌تواند دلیل قانع کننده‌ای برای سفر به بندرترکمن باشد.

 

بندر ترکمن منطقه نمونه گردشگری

پس از کم شدن رونق تجارت دریایی در بندرترکمن مردم این بندر زیبا به فکر افتادند تا کسب و کاری جدید به راه بیاندازند و با توجه به پتانسیل بسیار بالایی که این منطقه دارد چه گزینه‌ای بهتر از جذب گردشگر که می‌تواند رونق بسیار خوبی به اقتصاد مردمانی که اجتماعی از اقوام رنگانگ ایرانی  هستند بدهد.

blogpost-353

بندر ترکمن رنگینکمان اقوام ایرانی

بندر ترکمن محلی بسیار مناسب  برای اقوام ایرانی بود که بنا به دلایل مختلف تصمیم به هجرت گرفته‌اند  و به همین سبب شما در بندر ترکمن از بلوچ و خراسانی گرفته تا کرد و آذری و مازنی و قزاق و کتولی می‌توانید ببینید . و این خود دلیل بسیار محکمی بر درست بودن جامعه‌ی بندرترکمن می‌باشد چراکه با وجود اینکه این بندر تبدیل به کلان شهری شلوغ نشده ولی اقوام ایرانی می‌توانند با هر آیین و مذهبی براحتی و با صلح و دوستی کنار هم زیست کنند و حتی به رونق سفره‌ی هم کمک کنند. پس شما نیز با سفر به بندرترکمن کمکی به این سفره ی زیبا و رنگارنگ کنید تا همه با هم از  اقامت در بندرترکمن لذت ببریم .

blogpost-354

خاویار ایرانی کجاست؟

کرانه های دریای خزر زیستگاه بسیار مناسبی برای رشد ماهی های مثل فیل ماهی – تاس ماهی روسی – قره برون – ماهی شیب و اوزون‌برون که همگی جز دسته‌ی ماهی‌های خواویاری ‌می‌باشند و تقریبا بخش زیادی از این ماهی‌ماهی‌ها در سواحل بندرترکمن زیست می‌کنند که همین امر سبب شده که صیادان زیادی مشغول به کار باشند و زندگی‌شان از روزی دریا تامین شود .

 

 قره قاشلی کجاست؟

روستایی در ۱۰ کیلومتری شرق بندر ترکمن هر سال به تعداد گردشگرانی که برای دیدن مسابقات اسب سورای به آنجا می‌روند بیشتر و بیشتر می‌شود که همین امر موج سفر به بندرترکمن را بسیار گسترش داده و اقامت در بندر ترکمن را تبدیل به سفری بسیار جذاب کرده‌است.

blogpost-356

 

سواحل چهارفصل خلیج گرگان

خلیجی بسیار وسیع که بدلیل منفک شدن از دریا فصل یخبندان ندارد و همین اعتدالی که در آب‌وهوا‌ی این خلیج وجود دارد باعث شده که هم گردشگران زیادی به اینجا سفر کنند و هم محل امنی برای پرنده‌های مهاجری شود که بعداز کیلومترها پرواز از سرمای سیبری به نقطه‌ای امن با هوایی مناسب باشد.

شما با رزرو و اجاره‌ آنلاین اقامتگاه می‌توانید با خیالی آسوده به بندر ترکمن سفر کنید .

 

منطقه شکار ممنوع صوفیکم

تالاب شکارممنوع صوفیکم بندر ترکمن از جاده آق قلا به مرز اینچه برون و در شمال استان گلستان می‌باشد. این تالاب زیستگاه برخی گونه ‌های نادر جهان وحش از جمله روباه ترکمن و کوچکترین پستاندار ایران یعنی حشره خوار کوتوله است.

و همچینین زیستگاه های اطراف این منطقه‌ی شکار ممنوع محلی بسیار مناسب برای زمستان گذرانی پرندگان مهاجری‌ست که هر سال از ۶ مسیر مهاجرت جهانی به این تالاب می‌آیند .

شما با اقامت در بندر ترکمن می‌توانید از دیدن اینهمه زیبایی خاطره‌ای تکرارنشدنی برای خود بسازید.

 

و اما آشوراده جزیرهای که شبیه هیچکجا نیست

در غرب بندر ترکمن جزیره‌ای در دریای خزر است که در شبه‌جزیره میانکاله واقع شده . این جزیره‌ی زیبا که امروز بدلیل حفظ پوشش گیاهی و جانوری اش خالی از سکنه شده و در اختیار منابع طبیعی می‌باشد یکی از بکر‌ترین جاذبه ‌های طبیعی بندرترکمن می‌باشد .

جاییکه شما با سفر به بندر ترکمن می‌توانید لحظات بسیار آرامش بخشی باری خود در آن تجربه کنید. و با اقامت در بندر ترکمن به حفظ و آبادانی این منطقه کمک بسزایی کنید.

 

اقامت در بندر ترکمن

شما می‌توانید با رزرو و اجاره آنلاین اقامتگاه خود را قبل از سفر به بندر ترکمن انتخاب کرده و با این روش دیگر نگران محل اقامت در شهرهای ایران نباشید

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب