مراقبت از پول و اشیای با ارزش در سفر

0

مراقبت از پول و وسایل در سفر برای بالابردن آرامش

ما به سفر میرویم تا به اطمینان و آرامش خاطر برسیم.
اگر آن فکرهای لذت بخشی که تا پیش از سفر در ذهن خود داشته باشیم، تحقق پیدا نکند خوشی مان زایل می شود و تمام پیش بینی هایمان غلط از آب در می آید. سرقت از اموالمان در سفر می تواند یکی از ناراحت کننده ترین موضوعاتی باشد که در سفر اتفاق می افتد. بخصوص در شهر یا کشوری غریب این ناامیدی و ناراحتی بیش از پیش بر ما مستولی می شود. سارقان نیز از موضوع ناآشنایی شما با محیط اطرافمان به نفع خود بیشترین استفاده را می برند. به همین دلیل است که این نوع سرقت ها بیشتر در سفر برای شما اتفاق می افتد.

در این مطلب به شما مواردی را گوشزد می کنیم تا بتوانید با به کار بستن آن از شر دزدان در سفر در امان بمانید.

استفاده از کارت های اعتباری به صورت منطقی

تا جایی که امکان دارد از کارت اعتباری در سفر استفاده نکنید زیرا اگر به سرقت برود و همه پولی که برای شما است در کارت اعتباری تان باشد، دیگر پولی برای شما نمی ماند که بخواهید از آن استفاده کنید. چرا که بانک مدت زمانی طول می کشد که این اطمینان را حاصل کند که مسوول این اتفاق نیستید و شما در این مدت زمان مجبور هستید با بی پولی آن هم در جای غریب سر کنید. پیش از این که سفر خود را شروع کنید به این موضوعات کمی فکر کنید.

به گفته کسانی که در زمینه ی سرقت در سفر تحقیقاتی انجام می دهند در کشورهای کم تر توسعه یافته و فقیر تر بهتر است در اماکن پر رفت و آمد از کارت های اعتباری استفاده نکنید زیرا هم احتمال به سرقت رفتن بالا است و هم آشکار شدن رمز کارت شما.

البته استفاده از کارت های اعتباری دارای مزیت هایی نیز است. به عنوان نمونه کارت شما دزدیده شود بسیار بهتر است تا پول نقد همراه شما. سارق در صورت آگاهی نداشتن از رمز کارت شما نمی تواند به پول های داخل کارت دسترسی داشته باشد و سرمایه شما در امان خواهد بود.

اگر روزی از شما سرقت شد و کارت اعتباری خود را از دست دادید هرچه سریع تر به بانک خود مراجعه کرده و کارت را بسوزانید.

پول خودتان را پنهان کنید

خوب گوش کنید، ما می دانیم که در سفر همه به همراه خود پول کافی حمل می کنند تا در صورت نیاز آن را خرج کنند ولی بیایید سعی کنیم تا جایی که امکان دارد این موضوع را مخفی نگاه داریم. هرچه بیشتر در اماکن شلوغ جلب توجه کنید و نشان دهید که پول زیادی به همراه خود دارید مطمئن باشید خطر بیشتری شما را تهدید می کند و سارقان را به خود جذب خواهید کرد.

یکی از افرادی که در کشور مکزیک به مدت ۵ سال است زندگی می کند، در این باره می گوید، در سال های گذشته حتی یک بار هم از من سرقت نشده است. چرا که من هیچ وقت پول خود را به طور کامل از جیب و یا کیف پولم خارج نمی کنم و همیشه مخفی نگاهشان می دارم و به همین دلیل توجه سارقان به من جلب نمی شود. برخی زمانی که می خواهند پولی را پرداخت کنند تمام پول را از کیف در می آورند و این یک اشتباه بزرگ است. بهتر است از قبل مقدار پولی که قرار است خرج کنید را مشخص کرده و آماده کنید تا به هنگام نیاز تنها آن را از کیف پول خود خارج کنید.

پیشنهاد دیگری برای شما داریم. اگر از بانک پول گرفته اید و یا در زمان خرید پول شما خرد شده است بهتر است وارد یک بانک شوید و سپس شروع به شمارش پول هایتان کنید، زیرا این گونه به لطف وجود نگهبانان بانک از امنیت بیشتری برخوردار هستید.

استفاده از یک کیف پول ساختگی

یکی از روش های جالب برای حقه زدن به سارقان احتمالی در اطرفتان و در سفر استفاده از کیف پول های ساختگی می باشد. از این راه شما باید کیف پول را در معرض دید آن ها بگذارید به نوعی که دزدان را به خود جلب کند و با اطمینان خاطر به کار خود ادامه دهید. این گونه احتمال این که به کیف پول اصلی شما توجه شود کمتر می شود و خیالتان کمی آسوده خواهد بود.

کیف هایی نیز هستند که با بند به شما وصل می شوند و در صورت کشیده شدنشان به هیچ عنوان از شما جدا نمی شوند. البته بهتر است کیف پول خود را در جیب های جلوی شلوار خود قرار دهید.

مقداری پول نقد را در لباس خود مخفی کنید

بهتر است همیشه جدا از پولی که در کیف پول و یا جیب خود دارید مقداری نیز در لباس خود پنهان کنید. مانند جیب های داخلی، جوراب، کفش و … اگر این کار را کنید بعد از سرقت احتمالی مقداری پول دارید که به هتل و یا ایستگاه پلیس برسید.

در بسیاری از مواقع این اتفاق افتاده است که سارقان تنها به کیف پول و یا اشیای مهمی که به همراه دارید توجه می کنند پس دغدغه پول ذخیره کرده خود را نداشته باشید.

یک کوله پشتی کوچک جداگانه برای اشیای با ارزش به همراه داشته باشید

یکی از دلایل مهمی که سرقت از مسافران در سفر صورت می گیرد این است که لوازم مهم و گران قیمت خود را در یک چمدان قرار می دهند و سارق به خوبی از این اتفاق مطلع است و از توجه زیاد مسافر نسبت به چمدان خود این موضوع را می فهمد. در فرصت مناسب مثلا اگر چمدان در جایی جا بماند و یا حواس مسافر به آن نباشد سارق کار خود را در نهایت دقت انجام می دهد و فرار می کند.

بهتر است از یک کیف کوچکتر برای قرار دادن لوازم مهم و گران خود استفاده کنید و جلوی چشمان تان باشد.

به این نکته توجه کنید که فریب افرادی که در اطراف شما هستند را نخورید و از آنان کمک نگیرید، زیرا هر کسی می تواند در موقعیت خاص از شما دزدی کند.

حواستان را به خوبی جمع کنید

مطمئن باشید اگر به محیط اطراف دقت داشته باشید اتفاقی برای شما نمی افتد. تلاش کنید به مکان هایی که پلیس در آن نیست، نروید، از خیابان های تاریک دوری کنید و هیچ وقت به همراه کسی که او را نمی شناسید، جایی نروید. اگر در رستورانی ناشناس به همراه شخص رفته اید حواستان به غذاهایی که می خورید باشد چون ممکن است شما را مسموم کنند و سپس مورد سرقت قرار بگیرید.

در ساعات شلوغ نیز حواس خود را به جیب و کیف پولتان جمع کنید.

احتیاط در استفاده از تاکسی ها

در برخی از موارد و کشورهای خاص تاکسی ها و راننده های آن ها می توانند خطر مهمی به حساب آیند. قبل از این که سوار تاکسی شوید شماره پلاک آن را بردارید تا در صورت نیاز از آن استفاده کنید. مثلا اگر چیزی را در اتومبیل جا گذاشتید به راحتی بتوانید آن تاکسی را پیدا کنید. اگر چمدان های خود را در صندوق عقب قرار داده اید و به مقصد رسیده اید تا وقتی که راننده از اتومبیل پیاده نشده خارج نشوید زیرا ممکن است راننده شما را جا بگذارد و چمدان هایتان را بدزدد..

اگر برای انجام کاری از تاکسی پیاده شده اید لوازم خود را به همراه خود ببرید، ممکن است راننده  تاکسی فرار کرده و لوازم شما را با خود ببرد. در هر کشور و شهری از تاکسی هایی استفاده کنید که رسمی هستند، این گونه خطرات کمتری شما را تهدید می کنند.

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب