پیست اسکی دیزین ، فرصتی برای خوش‌گذرانی در فصل سرما

0

با آمدن فصل سرما و سپیدپوش شدن زمین، بازار تفریحات زمستانی هم حسابی داغ می‌شود. آن‌هایی که یک سال تمام دلشان را برای تفریح و خوش‌گذرانی در برف صابون زده‌اند، از شهرهای دور و نزدیک خودشان را به پیست‌های اسکی می‌رسانند تا از انواع ورزش‌های زمستانی به خصوص اسکی لذت ببرند. پیست اسکی دیزین با امکانات تفریحی و رفاهی مناسب، یکی از محبوب‌ترین و بهترین پیست‌های اسکی ایران است و می‌تواند مقصد شما برای خلق تعطیلاتی هیجان انگیز کنار عزیزانتان باشد. در این مطلب بیشتر با این پیست آشنا می‌شوید و می‌توانید برای تفریحی خاص و متفاوت در این روزهای سال برنامه ریزی کنید.

پیست اسکی دیزین
پیست اسکی دیزین

پیست اسکی دیزین

پیست اسکی دیزین به عنوان یکی از مهم‌ترین پیست‌های اسکی ایران و خاورمیانه، به خاطر آب و هوای مطبوع در هر چهار فصل سال و امکانات ورزشی و رفاهی مناسب مقصدی محبوب نزد گردشگران است. البته سهولت دسترسی و نزدیکی این پیست به پایتخت هم در این محبوبیت تاثیر چشمگیری دارد.

پیست اسکی دیزین در شهرستان کرج در استان البرز قرار دارد و اولین پیست در ایران است که با تاییدیه فدراسیون جهانی اسکی برای برگزاری مسابقات رسمی، عنوان بین المللی را از آن خود کرده است. این پیست در فاصله ۱۲۳ کیلومتری از مسیر جاده چالوس و ۷۱ کیلومتری از مسیر شمشک قرار دارد و در کنار ورزش اسکی امکان لذت بردن از انواع تفریحات را برای همه سنین و سلیقه‌ها فراهم می‌آورد.

پیست اسکی دیزین
پیست اسکی دیزین

امکانات تفریحی و ورزشی در پیست دیزین

برای خوش گذراندن در پیست اسکی دیزین نیازی نیست حتما ورزشکار یا اسکی باز حرفه‌ای باشید، چرا که انتخاب‌های متنوع و متعددی برای تفریح پیش روی شما قرار می‌گیرد. اسکی و اسنوبرد دو ورزش محبوبی هستند که سالانه افراد زیادی را برای تجربه‌ کردن تفریحی سراسر هیجان به دیزین می‌کشانند. کسانی که تمام سال را منتظر می‌مانند تا فصل سرما برسد و در مسیری ۷.۵ کیلومتری سُر بخورند و غرق در لذت شوند.

با این حال تفریحات دیزین فقط محدود به اسکی نمی‌شود و تیوپ سواری روی برف، برف بازی و ساخت مجسمه‌های برفی و سوار شدن بر اسنومبیل و سرعت گرفتن روی برف فرصت‌هایی دیگر برای رقم زدن خاطراتی خوش هستند.

امکانات تفریحی و ورزشی در پیست دیزین
امکانات تفریحی و ورزشی در پیست دیزین

تیوپ سواری روی برف: فقط ورزشکاران و اسکی بازان نیستند که می‌توانند از تفریحات دیزین استفاده کنند و لذت ببرند. پیست اسکی دیزین قسمتی دارد به نام فان پارک که خانواده‌ها هم می‌توانند انواع تفریحات زمستانی را آن‌جا انجام دهند. این‌جا می‌توانید سوار بر سفینه، نه ببخشید تیوپ خود شوید و روی برف‌ها سُر بخورید و تا جایی که می‌توانید جیغ بزنید و به هیچکس و هیچ چیز هم فکر نکنید. اصلا می‌شود خانوادگی یا دوستانه با تیوپ‌هایتان مسابقه هم بدهید! مسابقات فرمول یک تیوپ سواری!

تجربه سرعت و هیجان با اسنومبیل: اسنومبیل همان طور که از اسمش پیداست ماشینی است برای ویراژ دادن شما در برف. وسط اتوبان برفی که نمی‌توانید سرعت بگیرید، از جانتان که سیر نشده‌اید، اما وسط پیست اسکی دیزین چرا که نه! هیچ خطری هم ندارد. سوار شدن بر این اسنومبیل‌ها شور و هیجان بی اندازه‌ای نصیبتان می‌کند و تجربه‌ای خاص و متفاوت را برایتان رقم می‌زند.

۴ تله کابین، ۲ تله سیژ، ۷ تله اسکی بشقابی و ۱ تله اسکی چکشی از دیگر امکانات تفریحی پیست اسکی دیزین هستند.

ساخت آدم برفی: فرقی نمی‌کند چه سن و سالی داشته باشید. بچه، پیر یا جوان با دیدن دانه‌های برف و زمین سپیدپوش حتما فکر درست کردن آدم برفی به سرتان می‌زند. برای این کار کجا بهتر از پیست اسکی دیزین که تا چشم کار می‌کند برف هست، آن هم برف سفید و تمیز! پس زمستان که شد شال و کلاه کنید و زودتر خودتان را به دیزین برسانید فقط هویج و دکمه و سایر ملزومات آدم برفی یادتان نرود!

پیست اسکی دیزین

فصل اسکی در پیست دیزین

در پیست اسکی دیزین اسکی بازان بیشتر از هر پیست دیگری در کشورمان فرصت دارند تا از اسکی روی برف لذت ببرند. فصل اسکی در این پیست از اوایل آذر ماه تا اواخر اردیبهشت است که نسبت به سایر پیست‌ها زمان طولانی‌تری محسوب می‌شود.

تفریحات تابستانی در دیزین

شاید تصور کنید تفریح در پیست اسکی دیزین فقط به فصل برف و سرما محدود می‌شود. می‌خواهیم این خبر خوش را به شما بدهیم که در طول تابستان هم اسکی روی چمن نیز در این پیست برقرار است تا گردشگران در هر چهار فصل سال امکان تفریح و خوش گذرانی در این مجموعه را داشته باشند. در سال ۷۲ پیست اسکی روی چمن دیزین با ۶۵۰ متر طول احداث شد و سال‌هاست که در این پیست مسابقات جهانی برگزار می‌شود. در ضمن در سایر مناطق دیزین و همین پیست چمن نیز، امکان انجام تفریحات و فعالیت‌هایی مانند تیراندازی با کمان، کایت سواری، دوچرخه سواری کوهستان و بازدید از باغ گل و گیاه وجود دارد.

تفریحات تابستانی در دیزین
تفریحات تابستانی در دیزین

شب را کجا بمانیم؟

اگر دلتان خواست شب را در این منطقه بمانید، می‌توانید از بین ۲ هتل و ۱۹ کلبه‌ای که در مجموعه پیست اسکی دیزین وجود دارد با توجه به بودجه خود اقامتگاه مورد نظرتان را انتخاب کنید. همچنین این امکان هم برای شما وجود دارد که برای اقامت به شهرهای اطراف مانند تهران و کرج بروید. برای داشتن اقامتی امن و آسوده در تهران و کرج می‌توانید به سایت شب مراجعه کنید و از میان گزینه‌های متنوع برای اجاره ویلا، سوئیت و آپارتمان شخصی اقامتگاهی مناسب را رزرو کنید.

امکانات رفاهی مجموعه

در پیست اسکی دیزین امکانات رفاهی مناسبی برای گردشگران تعبیه شده است تا بتوانند اوقاتی خوش و خاطره انگیز را در این مجموعه برای خود بسازند. ۵ رستوران، فروشگاه فروش و اجاره ملزومات اسکی و مدرسه اسکی بخشی از این امکانات هستند.

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب