مسافرت به رامسر (شهری معروف به عروس شهرهای شمال)

0

از دیرباز، رامسر را عروس شهرهای شمال، نام­یده‌اند. در مسافرت به رامسر علاوه بر امکان دیدن زیبایی­‌های طبیعی در مجاورت دریا و جنگل، فرصتی برای چشیدن طعم مرکبات، چای و برنج خوش طعم منطقه نیز فراهم است. عروس شهرهای شمال ایران، در گذشته‌های دور «سخت سر» نامیده می‌شد. شهر رامسر به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسب نسبت به دیگر شهرهای شمال، از آب و هوای بسیار مناسبی در طول سال برخوردار است؛ به طوریکه هم در تابستان و هم در زمستان، گرما و سرمای شدیدی، اهالی منطقه و مسافران را آزار نمی‌دهد.

مسلماً در انتخاب مقصد هر سفر، داشتن شناخت کافی از مکان‌های دیدنی و مهم آن منطقه، موثر است؛ در همین راستا، در این مقاله سعی شده که مهم‌ترین مناطق گردشگری رامسر و اطراف آن معرفی شود. همچنین اگر به دلیل مسایل اقامتی در سفر دچار شک و تردید هستید؛ می‌توانید به کمک وبسایت شب هر نوع ویلا، سوئیت و واحد آپارتمانی را با مشخصات دلخواه و متناسب با بودجه‌ی خود و همراهانتان، اجاره کنید.

معروف ترین جاذبه های گردشگری رامسر

سفر به رامسر - تله‌کابین رامسر

تله‌کابین

برای لذت بردن از طبیعت بکر و جنگل­‌های فوق العاده زیبای شهر رامسر، تله‌کابین همواره به عنوان وسیله‌ای جذاب و کاربردی از سوی گردشگران، در نظر گرفته می‌­شود. تله‌کابین 2 کیلومتری رامسر، عنوان تنها تله­‌کابین متصل کننده‌ی ارتفاعات جنگلی به دریا در خاورمیانه را به دوش می‌کشد‌ که از کنار دریای خزر تا ارتفاعات جنگلی رامسر ادامه دارد. این تله­‌کابین دارای چهل کابین و ظرفیت جابه‌جایی 450 نفر در ساعت است. امکانات تفریحی متنوع و به ­روزی در انتهای ساحلی تله­‌کابین وجود دارد که شامل پیست کارتینگ، پینت بال، کلوپ دریایی، اسکی روی آب، قایق سواری و باگی است. همچنین در قسمت جنگلی تله­‌کابین، سوئیت­‌های وی‌آی‌پی و کلبه‌­های جنگلی جهت استراحت و تفریح گردشگران در نظر گرفته شده است.

سفر به رامسر - کاخ مرمر

کاخ مرمر

از دیگر جذابیت­‌های مسافرت به رامسر، می‌­توان به کاخ مرمر اشاره نمود. کاخ مرمر در سال 1316 به سبک اروپایی بنا شده است. آن را درون باغی به مساحت 60 هزار متر مربع و با زیر بنای 600 متر مربعی، ساخته‌اند. تنوع گونه­‌های گیاهی و نایاب بودن برخی از این گونه‌ها، ویژگی اصلی فضای سبز این باغ است؛ همچنین درختان مرکبات اصلاح نژاد شده، در باغ کاخ مرمر کاشته شده‌اند. سقف­‌های پر نقش و نگار، انبوهی از مجسمه‌های برنزی و سنگی، فرش­‌های گران قیمت و نفیس، بسیاری از منبت کاری‌­های اصیل ایرانی، گچ‌بری‌­های زیبا، تابلوهای نقاشی ویژه و وجود چهار ستون سنگی با تراش‌­های ویژه و ببر سنگی، از اصلی‌­ترین شاخص‌های زیبایی‌ شناختی این عمارت به شمار می‌­آیند. وجود درخت کاج 23 متری در کاخ مرمر، که مشهور به «چهار شاخ» است، نظر بسیاری از گردشگران طبیعت‌گرد را به خود جلب می‌کند.

دیگر مکان های دیدنی رامسر

استفاده از چشمه‌­های آب گرم در سادات محله‌ی رامسر، به طور ویژه جهت خواص درمانی از جمله رفع موانع روماتیسم، دردهای عضلانی و برخی از بیماری‌­های پوستی، مورد توجه گردشگران قرار می­‌گیرد. این چشمه‌های آب گرم در نزدیکی دریا و ساحل قرار گرفته‌اند.

امکانات رفاهی در مسافرت به رامسر از دیرباز به صورت بسیار مناسب در دسترس گردشگران قرار گرفته است؛ به طوری که هتل‌های بسیاری در این منطقه بنا شده است. اگر به دنبال هتل، ویلا، سوئیت، واحد آپارتمانی جهت اقامت در رامسر هستید؛ می‌توانید به سادگی با یک کلیک از طریق وبسایت شب به این مراکز دسترسی پیدا کنید.

جذابیت ­های سفر به اطراف رامسر

هنگام مسافرت به رامسر زیبا، می­‌توان از جذابیت­‌های اطراف آن نیز بهره برد. شرق رامسر مشرف به تنکابن است. شهر تنکابن خود با داشتن جذابیت‌­های ویژه‌ی جغرافیایی و طبیعی، مقصد مناسبی در مسافرت به رامسر، به شمار می‌آید. همچنین غرب رامسر نیز چابکسر و دروازه‌ی ورود به استان گیلان قرار دارد. بنابراین در حرکت به سوی غرب، درگاهی برای دیدن جاذبه‌های گوناگون و همچنین بستری مناسب برای تفریحات متنوع، فراهم شده است. در سفر خود میتوانی اقامت در تنکابن و اقامت در چابکسر را هم تجربه کنید.

سفر به رامسر - روستای جواهرده

روستای جواهرده

روستای جواهرده به عنوان یکی از معروف­‌ترین روستاهای توریستی ایران و شهرستان رامسر، به شمار می‌­آید. روستای جواهرده واقع در 26 کیلومتری رامسر، به واسطه‌ی دارا بودن مسجد آدینه با قدمت بیش از 700 سال و همچنین گورهای گبری، مقصد بسیاری از تاریخ دوستان است.

بوستان جنگلی صفارود

بوستان جنگلی صفارود، در فاصله 9 کیلومتری مسیر روستای جواهر ده، از دیگر جاذبه‌های زیبای اطراف شهر رامسر است که «آب معدن» نیز شهرت دارد. از ویژگی­‌های این بوستان خانوادگی، قرار گرفتن در یک دره‌ی زیبا و کنار رودخانه‌ی صفارود است. چشمه­‌های آب معدنی و آلاچیق­‌های مخصوص برای بازدید کنندگان این بوستان فراهم شده است.

سفر به رامسر - روستای گرسماسر

روستای گرسماسر

منطقه‌ی ییلاقی گَرسماسَر با قدمتی بالغ بر 10 قرن، یکی دیگر از مقاصد گردشگری اطراف رامسر است. روستای گرسماسر در ارتفاع دو هزار متری از سطح دریا و 40 کیلومتری غرب رامسر، واقع شده است. اقلیم کوهستانی این منطقه، فضا را برای استراحت تابستانی و بهره­ گیری از هوای معتدل و پاک،  به ارمغان می‌آورد. از دیگر جاذبه­‌های روستای گرسماسر وجود خانه‌­های قدیمی روستایی به صورت پیچ در پیچ است. گفتنی است که نام این روستا از «قلعه‌ی گزمان سر»، بنای مربوط به دوره‌ی حسن صباح، گرفته شده است. معنای تحت الفظی این عنوان، «مکانی در بالای بهشت» عنوان شده است. قله‌ی سماموس در منطقه گرسماسر، با ارتفاع 3600 متر، همواره مقصد بسیاری از کوهنوردان از سراسر ایران بوده است.

سفر به رامسر - جنگل دالخانی

جنگل دالخانی

مسافران رامسر، جنگل دالخانی یا دالان بهشت را مکانی آشنا و محبوب به شمار می­‌آورند. در مسافرت به رامسر و فاصله‌ی 30 کیلومتری از سمت جنوب شرق، این جنگل زیبا نمایان می‌­شود. منطقه‌ی نیمه کوهستانی جنگل دالخانی و ارتفاع 800 متری منطقه از سطح دریا، فضا را برای طبیعت نوردان بسیار مناسب کرده است. وجود گاه به گاه مه غلیظ در منطقه از ویژگی‌های این جنگل است که در مسافرت به رامسر به یاد ماندنی می‌­شود.

غارهای دیدنی

برای دیدن یکی دیگر از زیبایی­‌های اطراف شهر رامسر، می‌­توان از غار «یاغی لوکا» در شمال غربی رامسر بازدید نمود. این غار، بیشتر شبیه چاهی با دهانه‌ای سه متری است که روی کوه ایلمیلی قرار گرفته است. یاغی لوکا، محلی امن برای فرار اهالی «دژ ایلمیلی» به سمت دریا و پناهگاه دزدان و غارتگران وقت بوده است! همچنین غار «گرگر لوکا» نیز در این منطقه قرار دارد که در مسیر دسترسی به خود، دارای شیبی بسیار تند و مسیر گذری سخت در بعضی از قسمت­‌هاست.

منطقه‌ ی مارکوه

منطقه‌ی مارکوه با داشتن قله‌­ای زیبا و همچنین قلعه­‌ای شگفت انگیز، فضایی دوست داشتنی برای بازدید هر گردشگر منطقه‌ی رامسر فراهم آورده است. از اطلاعات ساخت قلعه‌ی مارکوه اطلاعات دقیقی در دست نیست؛ اما در قرون سوم تا ششم و همچنین در قرن هشتم هجری، به عنوان دژ نظامی مورد استفاده قرار می­‌گرفته است. مانند دیگر قلعه‌­های این منطقه، مصالح اصلی در ساخت این بنا، سنگ و ساروج بوده است. در حال حاضر، از آن قلعه‌ی پر عظمت تنها چهار حصار جانبی قلعه و همچنین برج‌­های نگهبانی، به یادگار مانده است. از چشم ­اندازهای زیبای قله‌ی مارکوه می‌­توان به مزارع برنج، چای و همچنین باغ‌های زیبای مرکبات اشاره نمود. انواع درختچه­‌های ازگیل، درختان بلوط و بوته‌های شمشاد نیز به عنوان پوشش گیاهی منطقه‌ی مارکوه به شمار می­‌آیند.

سفر به رامسر - سد میجران

سد میجران

به گردشگرانی که در سفر به دنبال بناها و جاذبه‌­های صنعتی شهرها هستند؛ پیشنهاد می‌شود که بازدید از سد میجران را در برنامه‌ی مسافرت به رامسر، حتما بگنجانند. در 5 کیلومتری بخش جنوبی قله‌ی مارکوه و در فاصله‌ی 20 کیلومتری از شهر رامسر، سد میجران روی رودخانه‌ی نسارود قرار گرفته است. سد میجران از نوع سدهای سنگ­ریزه‌­ای و با استفاده از هسته‌ی بتن آسفالت، ساخته شده است. تاج سد میجران طول 190 متری دارد؛ همچنین ارتفاع آن از سطح رودخانه در حدود 5 متر است.

سفر به رامسر - روستای جنت رودبار

روستای جنت رودبار

یکی از پر تکرارترین برنامه‌های گردشگری در مسافرت به رامسر، بازدید از ییلاقات دهستان جنت رودبار است. جنت رودبار در فاصله‌ی 60 کیلومتری شهر رامسر است که به معدن «گل گاو زبان» شهرت دارد. وجود انبوهی از ییلاقات مانند ایزکی، نمک دره، جیرود، چاک، اکراسر و چرته؛ فضای دلچسبی را برای هر گردشگری در هنگام مسافرت به رامسر، فراهم می­‌آورد. پوشش جنگلی انبوه و زیبا و وجود آبشارهای گوناگون مانند آبشار خشکا، ریش بزار، آزارک وچاردر، بر جذابیت­‌های گردشگری منطقه می­‌افزاید.

سفر به رامسر - موزه ی مردم شناسی

مردم شناسی در مسافرت به رامسر

موزه‌ی مردم­شناسی رامسر، فرصت بی نظیری برای شناخت بیشتر از فرهنگ و آداب و رسوم مردم استان مازندران، در هنگام مسافرت به رامسر فراهم می‌­آورد. این موزه‌ی غیر دولتی، به صورت خصوصی اداره می‌شود. در موزه‌ی رامسر، بیش از 700 قطعه از دیدنی‌های فرهنگی و اشیای مختص به مردم مازندران در معرض نمایش گذاشته شده است. افتتاح این موزه در سال 1389 با مجوز سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و با همت سی ساله‌ی آقای عیسی خاتمی انجام گردید. یکی دیگر از جذابیت‌های موزه‌ی مردم­شناسی رامسر، وجود یک قسمت سنتی مازندرانی، با طراحی بسیار کهن و تحسین برانگیز است. از وسایل سنتی موجود در این خانه‌ی سنتی می‌­توان به ماهی ­شور، کوره‌­­ی آهنگری، قابلمه‌ی گلی، دستگاه چادر شب ­بافی و گمچ اشاره نمود. اگر قصد سفر به رامسر را دارید قبل از هر چیزی باید به فکر اقامتگاه باشید و تجربه ای بی نظیر را برای خود رقم بزنید برای مشاهده و اجاره ویلا رامسر کلیک کنید.

سخن پایانی

مشخصا اگر قصد سفر دارید و در اهداف خود به دنبال یک منطقه‌ی خوش آب و هوا با مناظری حیرت‌آور از طبیعت می‌گردید؛ پیشنهاد می‌شود که مسافرت به رامسر را یک بار بررسی کنید. مطمئنا با وجود جاذبه‌های دیدنی و گردشگری زیادی که در منطقه وجود دارد؛ سفری به یاد ماندنی را تجربه خواهید کرد. امید است که این نوشتار نظر شما را به دیدنی‌های رامسر جلب کرده باشد.

مشخصا هر مسافری قصد دارد که مکانی جهت اقامت، متناسب با بودجه‌ی شخصی، بیابد؛ وبسایت شب این امکان را برای شما فراهم آورده است که به صورت آنلاین به رزرو هتل، ویلا، سوئیت و واحدهای آپارتمانی بپردازید.

اجاره آپارتمان و سوئیت پیشنهادی در کرج

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب