معرفی و آشنایی با شهر زیبای محمود آباد

0

کشور عزیزمان ایران از نظر موقعیت جغرافیای  و جاذبه های گردشگری یکی از توریست پذیرترین کشورهای جهان می‌باشد. محمود آباد در قلب طبیعت بکر ایران و شمالی‌ترین نقطه کشور عزیز ما است که سالانه گردشگران بیشماری را پذیرا است. در این مقاله سعی شده که برخی از جاذبه‌های گردشگری  این شهر زیبا معرفی گردد.

شهر محمود آباد

شهر محمود آباد در نزدیکی دریای خزر قرار دارد. این شهر دارای طبیعت بکر و مرکز شهرستان آن محمود آباد می باشد. مردم این شهر از طریق گردشگری، ماهیگیری و کشاورزی امرار معاش می‌کنند. محمود آباد یکی از توریستی‌ ترین شهرهای استان مازندران می‌باشد که جزو شهرهای بندری نیز به شمار می آید. شهرستان محمود آباد دارای دو شهر به نام‌ های شهر محمود آباد و شهر سرخ‌ رود است. همچنین محمود آباد دارای پارک های ساحلی متنوع و جاذبه های دینی بیشماری و  می باشد. مسافران زیادی هر سال در ویلاهای اجاره ای محمودآباد اقامت می کنند.

جاذبه های گردشگری محمود آباد

مهمترین جاذبه های گردشگری محمود آباد

با توجه به موقعیت جغرافیایی و منطقه‌ای که شهر محمود آباد در آن واقع‌ شده است، پتانسیل خواصی در آن یافت می‌شود. آب‌ و هوای مطبوع، شرایط اقلیمی خاص، نزدیکی به دریا، طبیعت بکر و جاذبه های دینی که مجموع این عوامل باعث شده دولت و مردم به‌ویژه آنهایی که علاقه به گردشگری و طبیعت‌ گردی دارند در آنجا گردهم‌ آیند و محیطی سرشار از آرامش و خوشی برای خود فراهم کنند. به طوری که سالانه بر جمعیت این شهر زیبا افزوده می‌شود و این شهر جایگاه و پایگاه خاص خود را پیدا کرده است. از جاذبه های دیدنی این شهر می توان به روستا و آبگرم لاویج، پارک‌های ساحلی شهر محمود آباد، پارک های ساحلی از جمله پارک لاله و پارک ساحلی  ملت اشاره کرد. جاذبه های دینی  از جمله امامزاده‌ها و مراکز دینی، مراکز دانشگاهی، هتل‌های شیک و لوکس، آب گرم، طبیعت بکر و سرشار از آرامش که همگی افراد زیادی را از سراسر ایران به سوی خود می کشاند.

جاذبه گردشگری لاویج

 از بهترین و زیباترین مکان‌های تفریحی و دیدنی محمود آباد لاویج می‌باشد. این منطقه واقع در  ییلاق است و با طبیعت بکر و سرسبز، دارای آب‌ و هوای بسیار خوبی است که بسیار مفرح نیز می‌باشد. لذا می توان با حضور در این منطقه، از زیبایی‌ها و چشم‌اندازهای بی‌نظیر آن بهره مند شد. این ناحیه به آب گرم خود که از خواص درمانی برخوردار می‌باشد و بیماران پادرد و کمردرد به امید بهبود به آنجا می‌روند نیز شناخته می شود. در همین راستا بعد از اندکی پیاده‌ روی می‌توانید از فیل سنگی که از مکان‌های دیدنی این شهر می‌باشد. دیدن کنید و بیش از پیش از جاذبه های شهر محمود آباد لذت ببرید.

پارک های ساحلی محمود آباد

پارک ساحلی شهرداری

پارک ساحلی شهرداری محمود آباد یکی از مراکز تفریحی این شهر ساحلی می‌باشد. که فضای سرسبز مناسبی دارد و استراحتگاه مناسبی می باشد. این پارک علاوه بر محیط طبیعی زیبا دارای شهربازی و مکان مناسب برای شنا می باشد که توسط مراکز ذیربط برای آب تنی گردشگران و مسافران مهیا شده است.

پارک ساحلی ملت

پارک ساحلی ملت در شهر محمود آباد واقع در بلوار اصلی شهر (بلوار آزادی) مکان مناسبی برای تفریح‌ های ساحلی همچون قایق‌ سواری و شنا در محدوده حفاظت‌ شده محسوب می‌شود. این پارک علاوه بر موارد مذکور دارای محیط طبیعی آرام و لذت بخشی می باشد که بر دیدنی های این پارک زیبا افزوده است.

پارک ساحلی لاله

پارک لاله محمود آباد: یکی دیگر از پارک های ساحلی شهر محمود آباد پارک ساحلی لاله می باشد که دارای طبیعت بکر با جاذبه گردشگری بالا است. این پارک نیز مانند سایر پارک های شهر محمود آباد از مهمترین مکان های تلاقی خشکی با دریا است ، که این امر موجب شده بر زیبایی های این شهر افزوده شود.

شهر زیبای محمود آباد با توجه به محیط جغرافیایی خاصی که دارد پارک های ساحلی و تفریحی بیشماری دارد که سالانه باعث جذب هزاران گردشگر می شود. از مهمترین سیاست های مسئولان ذیربط در شهرستان محمود آباد ایجاد پارک های ساحلی زیبا و مفرح می باشد چرا که این امر باعث رونق اقتصادی و افزایش درآمد اهالی می شود و افزایش سفر مسافران و اقامت در محمود آباد می شود. حتما مطلب راهنمای اجاره ویلا در محمود آباد را مطالعه فرمایید.

جاذبه های دیدنی و مذهبی محمود آباد

جاذبه های دیدنی و مذهبی

علاوه بر  وجود مکان های زیبای طبیعی و تاریخی که سالانه هزاران گردشگر را به خود جلب می کند این شهر مکان های مذهبی و دینی فراوانی دارد که بر زیبایی هر چه بیشتر این شهر افزوده است،  لذا از مهمترین مکان های دینی و مذهبی این شهر می توان به موارد ذیل اشاره کرد. 

– امامزاده فضل محمود آباد: محمود آباد، جاده نور، روستای خشت سر،

– امامزاده قاسم: واقع در جنب شهرداری در مرکز شهر محمود آباد قرار دارد.

– امامزاده هفتاد و دو تن: واقع در دهستان کلوده جاده آمل

– امامزاده قاسم: واقع در حیاط دبستان انقلاب مرکز شهر

-امامزاده فضل؛ در ابتدای روستای خشت در جاده آمل

– امامزاده محمد عبدالله؛ در روستای شورستان،

– امامزاده آقا سید رضا؛ که در یک کیلومتری روستای حربده قرار دارد

-امامزاده زکریا، که در یک کیلومتری جاده‌ی سیاه کلا است

نوار ساحلی محمود آباد

خلاصه بحث: از خوانندگان این مقاله به خصوص آنهایی که علاقه وافر به گردشگری و ایران‌گردی دارند دعوت می‌شود حتما به شهر زیبای محمود آباد نیز مسافرت کنند و از طبیعت بکر آنجا و فضای آرامش بخشی که دارد بهره ببرند. محمود آباد محل تلاقی خشکی با دریا است و از این حیث جزو مکان های کم نظیر کشور عزیزمان می باشد.

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب