عطر بوی غذای محلی در سفر به استان مازندران

1

بهترین غذاهای محلی مازندران

استان مازندران به دلیل پوشش های گیاهی گسترده و متنوعف سبزیجات معطر و مختلفی دارد به همین علت از تنوع غذایی بالایی برخورداراست. در این بخش از مطالب چند غذای محلی این استان را به شما معرفی می کنیم تا در سفر به استان مازندران از طعم غذای های لذیذ آن لذت ببرید

مرغ ترش

مرغ ترش

مرغ ترش به شیوه های مختلفی پخته می شود اما مرغ ترش اصیل مازندرانی  با سبزیجات محلی پخته می‌شود و می‌توان گفت تفاوت آن با روش‌های دیگر در همین نکته باشد. مرغ ترش دارای سبزی های محلی مانند اناریجه، خلیی واش، زولنگ و سبزی‌های دیگری مثل شنبلیله، جعفری، گشنیز و پونه است. از دیگر مواد این غذای لذیذ  پیازداغ، انار،گوشت مرغ، رب انار، آلوچه شمالی است.

ترشه کباب

ترشه کباب

مرغ را با اندازه‌های دلخواه تکه کرده و با پیاز و نمک و زردچوبه می‌گذاریم به خوبی پخته شود. مرغ‌ها را جداگانه سرخ می‌کنیم. سیب‌زمینی و بادمجان و گوجه‌فرنگی را هم جدا سرخ می‌کنیم. مرغ سرخ‌شده را در ظرف آب مرغ برمی‌گردانیم و مقداری آبغوره، رب گوجه، فلفل، زعفران و دارچین به آن اضافه می‌کنیم و می‌گذاریم تا جا بیفتد. سیب‌زمینی، بادمجان و گوجه را در ظرفی در کنار خورشت مرغ قرار می‌دهیم. این غذا را می‌توان با کته میل کرد.

مالابیج

مالابیج

مالابیج یکی از غذاهای محلی استان‌های گیلان و مازندران است. این غذا به نام مالاتا هم شناخته می‌شود. مغزگردو را با سبزی چرخ می‌کنیم، مغزگردو و سبزی را با رب انار و گلپر و نمک و فلفل مخلوط می‌کنیم. آنگاه روی سطح ماهی کمی کارد می‌کشیم. سپس داخل شکم ماهی را از مایه مغزگردو و سبزی که حاضر کرده‌ایم پر می‌کنیم. سپس سر و دم ماهی را بهم می‌آوریم و ماهی را گرد کرده در یک قابلمه مناسب قرار می‌دهیم و زیر و روی آن آتش زغال ریخته و ماهی را در حرارت ملایم می‌پزیم.

اسپناساک

اسپناساک
اسپناساک

مواد اولیه‌ی این خوراک مازندرانی از گوشت گوسفند یا گاو، اسفناج تازه، سبزیجات معطر، برگ سیر ونعناع، پیاز، هویج، آب و ادویه‌جات تشکیل شده است. خورشت اسفناج مازندرانی‌ها با بو و طعم مطبوع روی دیگر اسفناج را به شما نشان خواهد .

بیج بیج مازندرانی

بیج بیج مازندرانی
بیج بیج مازندرانی

این غذای لذیذ مازندرانی از گوشت چرخ شده ، پیاز گوجه ، سیب زمینی و کره حیوانی تهیه شده است. پیازها را درون كره يا روغن حيواني خوب تفت میدهیم وبعد گوشت را اضافه میکنیم وبا ادویه سرخ می کنیم. و بعد گوجه فرنگي خرد شده را با مواد مخلوط میکنیم ودرب ظرف را میگذاریم تا با حرارت ملایم به روغن بیفتد وبعد ازجا افتادن خورشتمان کمی آب لیمو اضافه میکنیم و سيب زميني هاي را به مواد مي افزاييم بعد از 5 دقيقه غذا آماده برای نوش جان کردن است.

آش کدو

آش کدو
آش کدو

کدو، پیاز  داغ، عدس، برنج، آب لیمو ترش، شکر و کمی نمک مواد اولیه برای تهیه‌ی یک پیش غذای خوشمزه به سبک مازندرانی هستند. آش کدو از آش‌های لذیذ مازندران است که مثل اغلب آش‌ها با نعناع داغ تزئین می‌شود. می‌توانید به این آش کوفته ریزه هم اضافه کنید.

خورشت سیر انار

خورشت سیر انار
خورشت سیر انار

باز هم انار! مواد اولیه برای تهیه‌ی خورشت پرطرفدار و لذیذ مازندرانی پودر موسیر، پودر سیر، نمک، انار، سیر، رب انار، مرغ، پیاز، روغن کنجد و زعفران است. برای جا افتادن این خورشت ۵۰ دقیقه وقت لازم است. اگر طعم مرغ را دوست ندارید می‌توانید گوشت بلدرچین را جایگزین کنید.

در پایان اگر می‌خواهید یک شکم گردی لذت بخش را تجربه کنید ما به شما شهر های شمالی را پیشنهاد می‌دهیم. با اجاره ویلا در شمال از سایت شب می‎‌توانید خیالتان را از محل اقامتتان آسوده کنید و سفری ایمن و لذت بخش را تجربه کنید.

1 پاسخ
  1. FastMeata نظر داده:

    واقع دلپذیر و عالی هست. متشکرم

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب