هر آن چه که لازم است برای سفر زمینی به کیش بدانید

0

سفر زمینی به کیش

کیش جزیره‌ای توریستی و یکی از محبوب‌ترین و جذاب‌ترین مقاصد گردشگری ایران است. شما در هر فصلی از سال به کیش سفر کنید، مسافران زیادی را می‌بینید که از داخل و خارج کشور برای خوش گذرانی و تفریح به این جزیره آمده‌اند. هر آن چه که لازم است برای سفر زمینی به کیش بدانید در این مقاله نوشته شده است.

حتی در فصل تابستان که هوا بسیار گرم و اغلب رطوبت هوا بالاست باز هم مسافران زیادی راهی کیش می‌شوند. با این حال بهترین زمان سفر به کیش را می‌توان از اواخر پاییز تا اواسط اردیبهشت دانست؛ چرا که در این بازه زمانی جزیره از آب و هوای بهاری و مطبوعی برخوردار است.

اما اگر به جز شرایط آب و هوایی هزینه‌های سفر هم برایتان مهم است، بهتر است اسفند ماه را برای این سفر به خصوص سفر زمینی به کیش انتخاب کنید. چرا که در این ماه به نسبت جزیره خلوت‌تر است و در نتیجه هزینه‌های سفر (برای مثال قیمت اجاره ویلا در کیش) هم تا حدودی کاهش پیدا می‌کند.

پارک دلفین کیش
انتخاب وسیله نقلیه برای سفر

در نهایت هر زمانی که بخواهید عازم کیش شوید یکی از دغدغه‌های اصلی شما انتخاب وسیله نقلیه برای سفر خواهد بود. خیلی‌ها انتخابشان سفر هوایی به کیش است که در سریع‌ترین زمان ممکن به جزیره برسند که البته گران‌ترین گزینه هم هست.

از طرفی تعداد آن‌هایی که سفر زمینی به کیش را انتخاب می‌کنند هم کم نیست. این افراد طولانی بودن مسیر و سختی‌هایی که کم و بیش با آن مواجه می‌شوند را با جان و دل می‌پذیرند تا مسیری تماشایی پیش روی‌شان قرار بگیرد و سفری ماجراجویانه را تجربه کنند.
شما هم می‌توانید با سفر زمینی به کیش، نگین خلیج فارس، خاطراتی خوش و به یادماندنی خلق کنید و هزینه سفرتان را هم بدون گرفتن تور کیش تا حدودی کاهش دهید. وسیله نقلیه انتخابی شما برای سفر زمینی به کیش می‌تواند خودروی شخصی، قطار یا اتوبوس باشد. در ادامه همه این موارد را توضیح می‌دهیم تا مسیرهای زمینی را بهتر بشناسید و راحت‌تر تصمیم بگیرید.

سفر به کیش با خودروی شخصی

قبل از هر چیزی باید بگوییم برای سفر زمینی به کیش، با هر وسیله‌ای که باشید و مبدا شما هر شهری باشد، باید در نهایت به یکی از اسکله‌ها بروید و بخشی از مسیر را به شکل سفر دریایی طی کنید.

اگر تا قبل از این همیشه با هواپیما به کیش رفته‌اید، این بار با خودروی شخصی و به شکلی متفاوت این سفر را تجربه کنید. از هر شهری که راهی شوید باید خودتان را به بندرعباس و از آن‌جا به بندر چارک یا آفتاب برسانید تا شناورها شما را به جزیره کیش ببرند. خوبی سفر زمینی به کیش آن هم با خودروی شخصی این است که علاوه بر پایین آمدن هزینه سفر، می‌توانید از زیبایی‌های مسیر و جاده لذت ببرید.

سفر به کیش با خودروی شخصیفاصله زمینی تهران تا کیش

مثلا فرض می‌کنیم قرار است از تهران راهی بندرعباس شوید. فاصله بین تهران تا بندرعباس تقریبا ۱۳۰۰ کیلومتر است و این یعنی حدود ۱۴ الی ۱۸ ساعت در راه خواهید بود. مسیر طولانی است اما معمولا کسی بدون توقف این مسیر را طی نمی‌کند.

یکی دیگر از مزیت‌های سفر زمینی به کیش با خودروی شخصی همین است که هر جا دلتان خواست می‌توانید توقف و استراحت کرده و از شهرهای بین راه نیز دیدن کنید. دو مسیر برای رسیدن به بندرعباس معمول است که یکی از شهرهایی مانند یزد و سیرجان می‌گذرد و در مسیر بعدی شهرهایی مثل کاشان، اصفهان، شیراز و لار را پشت سر خواهید گذاشت و  در این شهر ها نیز اقامت داشته باشید و در طول سفر خود از جاذبه های گردشگری این شهرها هم دیدن فرمائید.

در هر کدام از این شهرها که دلتان خواست می‌توانید برای صرف ناهار یا شام توقف کنید یا یک شب را برای خواب در شهری بین راه بمانید و فردا صبح مسیر را ادامه دهید.
در نهایت به بندرعباس که رسیدید، حدود ۲۸۰ کیلومتر که طی کنید به بندر چارک می‌رسید. در بندر چارک شناورهای مسافری و باری وجود دارند تا شما و ماشین‌تان را با دریافت مبلغی و طی حدودا ۳۲ کیلومتر سفر دریایی به کیش برسانند.

به این ترتیب می‌توانید با ماشین خود به تماشای نقاط دیدنی جزیره بروید و سفر زمینی به کیش را با لذت بیش‌تری تجربه کنید. فقط حواستان حسابی به رانندگی کردن‌تان باشد که در کیش قوانین سفت و سخت‌تری در این زمینه وجود دارد و جریمه‌ها نیز سنگین‌تر است.

در ضمن از طریق شناورهای بندر آفتاب هم می‌توان به کیش رفت اما بهترین گزینه همان بندر چارک است. چرا که در بندر چارک حجم مسافران زیاد است و بیش‌ترین تردد کشتی‌ها نیز از این مسیر انجام می‌شود. راستی یادتان باشد حتما اصل و کپی کارت خودرو، برگه معاینه فنی و گواهینامه‌تان را همراه خود ببرید.

برای اینکه سفری فارغ از مشکلات و دغدغه های ذهنی را با خودرو به کیش تجربه کنید، نیاز است که نکاتی را حتما درباره ماشین بررسی نمایید.

1. حتما قبل از سفر، ماشین خود را نزد یک مکانیک مطمئن ببرید و از سلامت موتور و قطعات دیگر اطمینان حاصل کنید.

2. داشتن بیمه برای ماشین از ضروری ترین موارد می باشد؛ شما برای اینکه بتوانید در سطح جاده و خیابان با ماشین تردد داشته باشید، بیمه شخص ثالث به صورت قطع برای شما نیاز است اما بهتر است با خرید بیمه بدنه خیال خودتان را راحت کنید تا سفری با خیال آسوده به همراه ماشین خود را تجربه کنید.

سفر به کیش با قطار

سفر به کیش با قطار
راه دیگری که برای سفر زمینی به کیش پیش روی شماست سفر با قطار است. از شهرهای مختلفی به مقصد بندرعباس خط راه آهن وجود دارد و می‌توان بلیت قطار تهیه کرد. اگر بخواهید از تهران راهی بندرعباس شوید حدود ۱۸ الی ۲۱ ساعت در قطار خواهید بود.

مسیر طولانی است اما تماشای مناظر اطراف حسابی سر ذوقتان می‌آورد و جایی برای خستگی باقی نمی‌گذارد. سفر با قطار به خصوص به صورت جمعی و به همراه خانواده یا دوستان، می‌تواند حسابی مفرح باشد و مسیر را به یکی از هیجان انگیزترین بخش‌های مسافرت تبدیل کند. بعد از رسیدن به بندرعباس هم باید با وسایل حمل و نقل عمومی به بنادر چارک یا آفتاب بروید و از آن‌جا با شناورهای دریایی راهی کیش شوید.

سفر به کیش با اتوبوس

برخی از افراد برای سفر زمینی به کیش اتوبوس را انتخاب می‌کنند و از ترمینال‌های شهرشان راهی بندرعباس می‌شوند. البته تعداد افرادی که این روش را انتخاب می‌کنند به نسبت کم‌تر است و اغلب ترجیح می‌دهند سفر زمینی به کیش را با خودروی شخصی یا قطار تجربه کنند.

اما سفر با اتوبوس هم مزیت‌های خاص خودش را دارد. مثلا این که بلیت اتوبوس ارزان است و یا این که در طی مسیر می‌توانید از تماشای مناظر و طبیعت اطراف لذت ببرید. از جاده غافل نشوید که موقعیت‌های زیادی برای غافلگیر کردن دارد و به هر سمتش که سر بچرخانید با جلوه‌ای بی‌نظیر از طبیعت مواجه می‌شوید.

همان‌طور که بالاتر هم توضیح دادیم از بندرعباس باید به بندر چارک یا آفتاب بروید و با شناورها به سمت کیش حرکت کنید.

اسکله کیش
در نهایت به هر روشی که سفر کنید (سفر با خودروی شخصی، قطار یا اتوبوس) انواع تفریحات دریایی و طبیعت شگفت‌انگیز جزیره در انتظار شماست و سفر زمینی به کیش سفری فراموش نشدنی برایتان خواهد بود. همچنین از آن‌جایی برای رفتن به کیش باید به هر حال خودتان را به بندرعباس برسانید پیشنهاد ما این است که اگر فرصت دارید حداقل یک روز را به گشت در این شهر اختصاص دهید.

بندرعباس طبیعت زیبا و جاذبه‌های گردشگری منحصر به فردی دارد و وقت گذراندن در این شهر می‌تواند لذت سفر را برایتان چندین برابر کند.

آپارتمان و سوئیت پیشنهادی در کیش

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب