راهنمای سفر به بندرعباس، دیار مردمان مهربان

1

فصل زمستان و تعطیلات نوروزی، زمانی است که سفر به شهرهای جنوبی بیش از هر وقت دیگری رونق می‌گیرد. خیلی‌ها خودشان را به اسکله شهید حقانی بندرعباس می‌رسانند و از آن‌جا راهی جزایری مانند کیش، قشم و هرمز می‌شوند. اگر شما هم تا به حال جزو این افراد بودید، این بار بندرعباس، مرکز استان هرمزگان را نه به عنوان محل گذر که به عنوان مقصد انتخاب کنید. با سفر به بندرعباس آن هم در این روزهایی که آب و هوای بهاری دارد و به نسبت جزیره‌های کیش و قشم خلوت‌تر است، خاطراتی فراموش نشدنی برای خود بسازید. از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی کم نظیرش دیدن کنید، در کنار ساحل قدم بزنید و از همه مهم‌تر مهمان مردم مهربان و خونگرمی باشید که محبت و گرمای وجود خود را از شما دریغ نمی‌کنند، درست مانند شهرشان. در سفر به بندرعباس نه تنها آب‌های خلیج فارس و سواحل زیبا، بلکه جاذبه‌های تاریخی و طبیعی منحصر به فردی انتظار گردشگران را می‌کشند که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

در سفر به بندرعباس از کجا دیدن کنیم؟

گشت و گذار در بازارهای بندرعباس:

قطعا یکی از هیجان انگیزترین تجربه‌های شما از سفر به بندرعباس گشتن در بازارهای سنتی و مدرن این شهر خواهد بود.

بازار سنتی بندر عباس هرمزگان
بازار سنتی بندر عباس هرمزگان


چرخیدن در بازار ماهی فروش‌های بندرعباس (بزرگ‌ترین بازار ماهی کشور) با وجود بویی که احتمالا چند دقیقه اول کمی اذیتتان می‌کند، تجربه بسیار جالبی خواهد بود. ضمن این که موقعیت‌های خوبی برای عکاسی برایتان فراهم می‌شود. کمی بالاتر از بازار هم رستوران‌هایی هستند که تازه‌ترین و لذیذترین ماهی و میگو را برای مشتریان سرو می‌کنند. در سفر به بندرعباس نباید از غذاهای دریایی غافل شوید.بازار سنتی بندرعباس به فاصله کمی از بازار ماهی فروش‌ها قرار دارد و از بازارهای قدیمی این شهر است. در بازار سنتی می‌توانید انواع خوراکی‌های بومی، صنایع دستی و سایر اجناس را به عنوان سوغات با قیمتی مناسب خریداری کنید. همچنین تماشای رنگ‌ها در این بازار و زنانی که با لباس‌های سنتی، شاد و رنگارنگ در حال رفت و آمد هستند می‌تواند حسابی شما را سر ذوق بیاورد. بازار اوزی‌ها و بازار لاری‌ها نیز با حدود ۳۰۰ سال قدمت از دیدنی‌ترین بازارهای بندرعباس هستند.
میدان هفده شهریور بندرعباس یا همان شهربانی به عنوان مرکز شهر، مراکز خرید بسیاری را در خود جای داده است. اغلب مراکز خرید مدرن شهر یا در این میدان و یا در نزدیکی آن واقع شده‌اند. مجتمع تجاری ستاره جنوب و ستاره شهر دو مرکز خریدی هستند که امکاناتی از قبیل رستوران و سالن سینما هم دارند. سیتی سنتر نیز یکی از بزرگ‌ترین پاساژهای شهر است که انواع پوشاک، لوازم آرایشی و لوازم خانگی در آن پیدا می‌شود. در سفر به بندرعباس اگر قصد خرید داشته باشید دست خالی برنمی‌گردید.

معبد هندوها:

معبد هندوها از جاذبه های گردشگری بندرعباس
معبد هندوها از جاذبه های گردشگری بندرعباس

معبد هندوها یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری بندرعباس است که ظاهر متفاوت آن نظر هر بازدید کننده‌ای را به خود جلب می‌کند. معماری این بنای تاریخی که به پرستشگاه بت گوران نیز معروف است شباهت بسیاری به معماری معابد و پرستشگاه‌های هندی دارد. این معبد در گذشته محلی برای عبادت هندوهایی بوده که برای کار و تجارت به این شهر آمده بودند. در سفر به بندرعباس بازدید از این جاذبه تاریخی را از دست ندهید.

موزه آب:

یکی دیگر از جاهایی که در سفر به بندرعباس می‌تواند در لیست بازدید شما قرار بگیرد موزه آب این شهر است که قدمت آن به دوران صفویه برمی‌گردد. در این موزه انواع کوزه، خمره و عکس‌هایی مربوط به ظروف آب و گاوچاه را می‌بینید و با چگونگی حفر قنات و چاه‌های آب آشنا می‌شوید. موزه مردم شناسی خلیج فارس، موزه حیات وحش و حمام گله داری که امروزه به موزه مردم شناسی تبدیل شده از دیگر موزه‌های این شهر است که بازدید از آن‌ها نیز خالی از لطف نیست.

باغ پرندگان بندرعباس:

باغ پرندگان بندرعباس در ۱۴ کیلومتری جاده بندرعباس-میناب واقع شده و دارای هفت بخش جهت نگهداری از پرندگان آبزی و کنار آبزی، پرندگان شکاری، کبوترسانان، ماکیان سانان، پرندگان زینتی، طاووس‌ها و شترمرغ‌هاست. اگر به تماشای پرندگان زیبا، خاص و کمیاب علاقه دارید بهتر است در سفر به بندرعباس زمانی را به بازدید از این جاذبه اختصاص دهید.

آب گرم گنو جاذبه گردشگری بندرعباس
آب گرم گنو جاذبه گردشگری بندرعباس

آب گرم گنو:

در فاصله حدودا ۳۴ کیلومتری از شمال شرق بندرعباس چشمه آب گرم گنو قرار دارد که یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های طبیعی بندرعباس است. کوه‌های اطراف چشمه، درختان نخل و طبیعت سرسبز این منطقه سبب شده تا تفرجگاهی محبوب نزد اهالی و گردشگران باشد. در سفر به بندرعباس می‌توانید به این جاذبه سر بزنید و علاوه بر بهره بردن از خاصیت درمانی چشمه به کوهنوردی و طبیعت گردی هم مشغول شوید.

دره داماش:

یکی از بکرترین و خوش آب و هواترین مناطقی که در سفر به بندرعباس می‌توانید به سراغش بروید دره داماش در ۸۰ کیلومتری شمال بندرعباس است. رودخانه این دره از کوه‌های هماگ سرچشمه می‌گیرد و فرصت خوبی برای آبتنی در اختیار شما می‌گذارد. اگر از طبیعت گردی لذت می‌برید حتما به این منطقه سر بزنید.
پل تاریخی لاتیدان، امامزاده شاه محمدتقی، مسجد جامع دلگشا، مسجد ناصری و امامزاده سید مظفر نیز از دیگر جاذبه‌های گردشگری بندرعباس و اطراف آن هستند.

دره داماش جاذبه گردشگری بندر عباس
دره داماش جاذبه گردشگری بندر عباس

غذا چی بخوریم؟ کجا بخوریم؟


یکی از بایدهای سفر به بندرعباس خوردن انواع غذاهای دریایی مانند میگو و ماهی است. طعم ماهی‌های جنوب به خصوص بندرعباس آن‌قدر متفاوت و لذیذ است که اگر امتحانش کنید برای همیشه زیر زبانتان می‌ماند. رستوران بادگیران یکی از معروف‌ترین رستوران‌های بندرعباس است که تازه‌ترین غذاهای دریایی و سایر غذاهای ایرانی را می‌توانید در آن نوش جان کنید. رستوران امپراطور، رستوران بندر، رستوران سامکو و رستوران هایدا نیز از بهترین رستوران‌های این شهر هستند.

رستوران بادگیران جاذبه گردشگری بندر عباس
رستوران بادگیران جاذبه گردشگری بندر عباس

در سفر به بندرعباس کجا اقامت کنیم؟


بندرعباس یکی از مهم‌ترین مراکز تجاری و اقتصادی کشور است در نتیجه هتل‌های نسبتا لوکس و مجهزی را می‌توانید برای اقامت در این شهر رزرو کنید، مانند هتل هرمز و هتل هما. از سمت دیگر اگر قصد اقامتی ارزان داشته باشید نیز هتل‌ها و مهمانسراهایی با قیمت مناسب به راحتی در بندرعباس پیدا می‌شوند. همچنین اجاره خانه‌های محلی در بندر عباس و یا اگر اهل کمپینگ باشید چادر زدن در طبیعت، از دیگر گزینه‌های پیش روی شما برای اقامت در بندرعباس است.

1 پاسخ
  1. هلیا نظر داده:

    بندرعباس شهر قشنگیه و خود مردمش به نوعی جاذبه شهرن ولی خب متاسفانه انقدر که باید بهش توجه نشده. مثلا مراکز تفریحی چندانی براش در نظر نگرفتن

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب