سفر به ایران از نظر توریستهای خارجی

1

توریستهای عاشق ایران، بیشتر به کدام شهرها سفر می‌کنند

طبیعت بکر مازندران

شاید به نظرتان جالب باشد ایران در نظر اکثر توریست های خارجی کشوری زیبا و دوست داشتنی با مردمی مهمان نواز و مهربان است. معمولا مردم در کشورهای غربی عادت دارند سفر کنند و تجربیات خود را چه به صورت نوشتن جزئیات و چه عکس و فیلم ثبت نمایند.

این عادت خوب که امیدوارم بین ما ایرانی ها هم مرسوم شود باعث می شود تعداد زیادی از مردم دنیا در تجربیات شان شریک شوند. در ادامه این مطلب تعدادی از این تجربیات را بیان کردیم. تجربیاتی که توسط توریست های خارجی بعد از سفر شان به ایران گفته شده است.

همراه ما این مقاله را بخوانید تا متوجه شوید چقدر ایران از نظر طبیعت، بناهای تاریخی، آداب، رسوم و فرهنگ مورد توجه مردم دنیا قرار گرفته و چه کشور غنی، ارزشمند و منحصر به فردی داریم و بیشتر از پیش به آن افتخار کنیم.

دشت سبز شمال ایران - از نظر توریستهای عاشق ایرانطبیعت بکر مازندران برای گردشگران خارجی

شمال ایران

توریست فرانسوی: عاشق ایران هستم

از من می پرسند چرا به ایران سفر کردم؟ من پاسخ می دهم که من یک توریست عاشق ایران هستم چون مردم ایران خونگرم و مهمان نواز هستند. اسم این توریست سیریل است و می گوید من از شهر های سرسبز شمال و نخل های زیبای جنوب ایران، از کویر خشک و نوک قله های برفی دیدن کردم و از آنها لذت بردم.

بناهای تاریخی اصفهان جاذبه گردشگری

از بناهای تاریخی اصفهان مورد توجه مارتا و جی قرار گرفت

یک زوج گردشگر اروپایی: سفر یک روزه به اصفهان لذت بخش بود.

با آنکه آنها فقط یک روز فرصت داشتند ولی عزم خود را جزم کردند و به ایران آمدند و اصفهان را مقصد سفر خود قرار داند. مارتا و جی زوج اروپایی در سفر یک روزه خود به اصفهان تصمیم گرفتند آثار باستانی این شهر را ببینند. آنها عاشق معماری اصیل و تزیینات خاص بناهای تاریخی اصفهان شدند.

از میدان نقش جهان، مسجد شیخ لطف الله، مسجد شاه، عالی قاپو، سی و سه پل دیدن کردند و از خاطرات و تجربیات سفر یک روزه خود در اصفهان در سایت های گردشگری نوشتند.

دوچرخه سواری توریست خارجی در ایران

دوچرخه سواری جاناتان در جاده های کویری ایران

جاناتان دوچرخه سوار انگلیسی: مردم ایران مهمان نوازترین مردمان جهان هستند

جاناتان که با دوچرخه خود به همه کشورهای جهان سفر می کند بعد از سفر به ایران می گوید ایرانی ها با محبت ترین مردم دنیا هستند. او می گوید “صبح یک روز معمولی در ماه تیر از مرز ارمنستان وارد ایران شدم. قبلا تعاریف ضد و نقیض درباره ایران شنیده بودم و نگران وضعیت امنیتی این کشور بودم و مطمئن نبودم که چه اتفاقی در انتظار من است.

اما متوجه شدم مردم ایران بسیار مهمان نواز هستند و من در طول سفرم بارها به خانه های مردم ایران دعوت شدم. جاناتان یک ماه در ایران بود و از دوچرخه سواری در کویر ایران و تماشای آسمان پرستاره کویر در شب لذت برد و از دیدن کوه البرز و امکان اسکی بازی در آن متعجب شد. ایران کشوریست که هر توریستی را عاشق خود می‌کند.

بنای تاریخی در کاشان

بنای تاریخی در کاشان

رابرت یک کوله گرد لهستانی: بار دیگر به ایران سفر می کنم

در سفر به ایران به تهران، کاشان، اصفهان، شیراز، بندرعباس، قشم، هرمز و یزد سفر کرد. او از سفرش به ایران و از اینکه مهمان مردمان ایرانی شده است آنقدر راضی بود که می گفت دوباره به ایران سفر می کنم و این بار می خواهم شمال ایران را ببینم.

 

سفره ایرانی

سفره ایرانی

گردشگر ژاپنی: دید و بازدیهای نوروزی رسم جالب ایرانی ها بود

کامه یک معلم ژاپنی است که به ایران سفر کرد و با آنکه تصمیم داشت فقط یک ماه در ایران بماند ولی دو بار ویزای خود را تمدید کرد و سه ماه در ایران ماند. او بعد از اتمام سفرش از تنوع فرهنگی و مهربانی ایرانی ها گفت و از اینکه با ایرانی ها در مهمانی های نوروز همراه شد و به شهرهای مختلف ایران سفر کرد لذت برده بود.

از نظر او مردم ایران بسیار انسان دوست هستند و به معاشرت و ارتباط خانوادگی اهمیت می دهند و این فرهنگ از نظر او مانند فرهنگ مردم ژاپن است.

 

گردشگر امریکایی در ایران

گردشگر امریکایی در ایران

گردشگر امریکایی: در ایران به شما لبخند زده می شود، برای شما دست تکان می دهند و دعوت به غذا می شوید

این گردشگر یک فرد امریکایی بود و دو هفته در ایران ماند. او به شهر های مختلف ایران، از جمله مناطق گرمسیری و سردسیری کشور سفر کرد و از خانم ها و آقایان، مردم عادی، رهگذر، کودکان در حال بازی و هر کسی که برایش جالب بود عکس گرفت.

در این تصاویر سعی داشت آداب و شیوه زندگی ایرانی ها را نشان دهد. در عکس هایش که پس از بازگشت در سایت خود منتشر کرد، تصویر زنانی که چادر به سر داشتند، دانش آموزان، کاسب کاران، مانکن های ویترین مغازه ها، غذاهای ایرانی و اماکن تاریخی مورد توجه او قرار گرفته بودند.

از نظر او ارتباط دوستانه مردم ایران با یک توریست غریبه خیلی خوب و دوست داشتنی است. شاید توجه او به این موضوع به دلیل فرهنگ سرد مردم امریکا است که اصولا به رهگذران توجه خاصی نمی کنند و به نوعی بی تفاوت از کنار یکدیگر می گذرند، در حالی که در ایران به دلیل فرهنگی شرقی ها و هم به خاطر فرهنگ خاص ما ایرانی ها است که به ارتباط با هم علاقه مندیم و مهمان را حبیب خدا می دانیم.

گردشگر چینی در تخت جمشید

گردشگر چینی در تخت جمشید

گردشگر چینی: من احساس غریبگی در ایران نمی کنم و احساس دوستی دیرینه با ایرانیان دارم

برایان هوانگ چند بار به ایران سفر کرد و از نظرش زیبایی های ایران دست کمی از اروپا ندارد. او با دیدین تخت جمشید و تخت سلیمان شگفت زده بود. به نظر او ایران کشوری زیبا و دارای چهار فصل است. او می گوید من احساس غریبگی در ایران نمی کنم و انگار رفاقتی قدیمی با مردم ایران دارم و شاید این تجربه را در جاهای دیگر دنیا نداشته ام.

او می گوید من عاشق فرهنگ و آداب و رسوم ایرانی هایی هستم به همین خاطر سعی کرده است زبان فارسی را هم یاد بگیرد. او اکنون می تواند با دوستان ایرانی خود به زبان فارسی صحبت کند.

سفر جیمی داو به تهران

سفر جیمی داو به تهران: من دوباره به ایران سفر می کنم

این گردشگر لحظات نگران کننده ای در ایران تجربه کرد و با آنکه بی نظمی هایی را در فرودگاه دید ولی باز هم بخاطر زیبایی های تهران تصمیم دارد دوباره به ایران باز گردد و به شهرهای دیگر را سفر کند. او درباره تجربه سفرش به ایران می گوید لحظه ورود به ایران بعد از تحمل 4 ساعت معطلی در فرودگاه متوجه گم شدن چمدان هایم شدم. آنها در زمان حرکت از ترکیه که قبل از ایران به انجا رفته بودم جا ماندند که البته فردای آن روز از ترکیه به دستم رسید.

اجاره ویلا، سوئیت و آپارتمان در تهران

با وجود این گشت و گذار در تهران برایم جالب بود و آشنایی با جوانان پرتلاش و امیدوار ایرانی که خود را آزاد می دانند و برای اهداف خود تلاش می کنند و با جهان از طریق رسانه های دیجیتال ارتباط دارند خوشحالم و دوباره به ایران سفر خواهم کرد.

سفر تنهایی یک خانم لهستانی به ایران

سفر تنهایی یک خانم لهستانی به ایران

دختری لهستانی: یک توریست عاشق ایران دیگر

آنا کارستین بعد از سفر کشورهای زیادی به ایران آمد. او دختری لهستانی است و تنها سفر می کند. او بعد از سفر یک ماهه اش به ایران می گوید ایران آنطور که در رسانه های دنیا نشان داده شده نیست و من ایران را دوست دارم. او از مهمان نوازی ایرانی ها، از زیبایی های بناهای تاریخی یاران و جنب وجوش شهرها، و جو عرفانی حاکم بر شهرهای ایران گفت.

او از پهناوری و آب و هوای متنوع ایران گفت و به توریست ها پیشنهاد داد که در فصل های متفاوت می توانند به جاهای مختلف ایران سفر کنند. به نظر او ایران مقصدی فوق العاده برای تورست ها از نظر اقتصادی و مردمان مهربانش است. از نظر این فرهنگ ایرانی ها که قبل زا ورود به منزل کفش های خود را درمی آورند جالب بوده است.

ایران کشوری امن برای توریست های خارجی

از نظر توریست های خارجی که به ایران سفر کرده اند ایران مهد زیبایی و بناهای تاریخی شگفت آور با مردم مهمان نواز است.

با آنکه هنوز به سرمایه های گردشگری ایران توجه زیادی نشده و معرفی درستی برای توریست های خارجی صورت نگرفته ولی همین تعداد توریست و گردشگر کنجکاوی که بر ترس و تردید خود غلبه می کنند و بعد از دیدن زیبایی ها و پی بردن به امینت این کشور به بیان تجربیات خود بین دوستانشان و در فضای نامحدود اینترنت می پردازند راهی برای تغییر دید سایر گردشگران خارجی نسبت به ایران است.

البته که بهتر بود تصمیمات اساسی تری برای معرفی جاذبه های گردشگری ایران به دنیا صورت گیرد تا سرمایه های بیشتری از سوی گردشگران به ایران وارد شود ولی همین تجربیات نشان می دهد چقدر ایران توانایی جذب گردشگر را به خاطر شرایط جغرافیایی و فرهنگی دارا است.

بهترین زمان سفر در ایران

به نظر یکی از توریست های خارجی، ایران با متنوع ترین آب و هوا، بهترین شرایط را برای سفر در چهار فصل سال را دارد. کویر، گرمای شهرهای جنوبی، هوای معتدل مناطق شمال ایران، کوه های برفی، دریای زیبای مازندران و خلیج فارس امکان تفریحات متنوع را برای هر نوع سلیقه را در چهار فصل سال برای توریست ها فراهم کرده است.

او به این شکل ایران را به عنوان یک مقصد گردشگری به دوستانش معرفی کرد و از آنها دعوت کرد که به ایران سفر کنند.

سفر وسایل کم هزینه

جالب است که بدانید بسیاری از توریست ها و گردشگران علاقه به سفر با دوچرخه یا سفر با کوله پشتی دارند و با هزینه های اندک به کشورهای زیادی سفر کرده اند. نمونه ای از تجربیات یک گردشگر که با دوچرخه سفر می کند را می توانید اینجا بخوانید.

اقامت ارزان

آنها ترجیح می دهند به جای ماندن در یک هتل لوکس و گرانقیمت در خانه های ساده و کم هزینه تر اقامت کنند و به این صورت هزینه اضافی ندهند و بیشتر از دیدن مکان های جدید لذت ببرند.

ارتباط با مردم بومی

علاقه آنها به آشنا شدن با فرهنگ، آداب و رسوم مردمی که در جاهای مختلف دنیا زندگی می کنند باعث می شود آنها بیشتر با مردم بومی هر منطقه و مردم روستایی ارتباط برقرار کنند و به این شکل می توانند برای پیدا کردن مواد غذایی و وسایل ارزانتر با آنها مشورت کنند.

پس انداز هزینه سفر

همچنین یکی از توریست ها از تجربه جمع آوری پس انداز برای سفرهایش گفت. او برای هر سفرش کار می کرد و بعد از جمع آوری پول لازم سفرش را آغاز می کرد. از نظر او منتظر ماندن برای آنکه آنقدر پول جمع آوری کند که به همه خواسته های زندگی اش برسد و الباقی پولش را برای سفر بگذارد امکان پذیر نیست بنابراین سفر را در اولویت زندگی خودش گذاشته بود.

تحصیل و کار در سفر

یکی دیگر از توریست ها از تعادل در زندگی اش می گفت. از نظر او نیاز نیست یک گردشگر همه جنبه های زندگی را تعطیل کند، تحصیلش را کنار بگذارد و یا در سفر فعالیت اقتصادی نداشته باشد. او از یادگیری جدیدش تعریف کرد که توانسته است طی سفر درسش را ادامه دهد، مطالعه کند، حتی بصورت آنلاین کار کند و درآمد داشته باشد.

حالا نظرتان درباره سفر در شهرهای ایران چه تغییری کرده است. بهتر نیست برای دیدن جاهای دیدنی ایران و ارتباط با هم وطنان دوست داشتنیمان بهانه های مختلف را کنار بگذاریم و با یک برنامه ریزی درست و حسابی یک سفر رویایی با کلی تجربیات خارق العاده برای خودمان بسازیم؟

به تازگی، اسنپ تریپ هم در زمینه اجاره ویلا وارد شده و با همکاری شب، این امکان را فراهم کرده.

رامسر | کیش | قشم | اصفهان | نوشهر | کلاردشت | ماسال

1 پاسخ
  1. کاروانو نظر داده:

    ممنون از مطلب مفیدتون

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب