راهنمای سفر به گیلان در تعطیلات نوروزی

0

گیلان یکی از سرسبزترین، زیباترین و خوش آب و هواترین استان‌های کشور است. به همین خاطر در طول سال به خصوص تعطیلات بهار و تابستان مسافران زیادی راهی شهرهای مختلف آن می‌شوند. گیلان سرزمین دریا و جنگل است که جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیاری را در خود جای داده و در جوار دریای خزر و رشته کوه‌های البرز قرار دارد. دشت، جنگل، کوهستان، آبشار، دریاچه و رودخانه، هر آن‌چه برای رسیدن به آرامش می‌خواهید با سفر به گیلان نصیب شما می‌شود. همچنین در سفر به گیلان می‌توانید لذیذترین و خوشمزه‌ترین غذاهای عمرتان را نوش جان کنید. جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی گیلان بسیارند که قبلا در وبلاگ شب به خیلی از آن‌ها پرداخته‌ایم. در این مطلب نیز تعدادی دیگر از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری گیلان را معرفی می‌کنیم تا به شما کمک کنیم برای سفری خاطره‌انگیز در نوروز برنامه‌ریزی کنید.

سفری رویایی از سیاهکل به دیلمان


اگر در تعطیلات نوروز قصد سفر به گیلان را دارید یکی از بهترین مقاصدی که می‌توانیم به شما پیشنهاد کنیم سیاهکل به دیلمان است. سفری که از سیاهکل شهری با جنگل‌های انبوه شروع می‌شود و با گذشتن از جاده رویایی سیاهکل به دیلمان و طی کردن حدودا ۴۵ کیلومتر به دیلمان زیبا ختم می‌شود. فاصله سیاهکل تا تهران تقریبا ۳۳۲ کیلومتر و تا رشت حدود ۴۵ کیلومتر است. سیاهکل با طبیعتی بکر و تماشایی انتخابی عالی برای شماست، اگر می‌خواهید در سفر به گیلان چند روزی را به دور از شلوغی و هیاهوی شهر در آرامش سپری کنید. به جز جنگل‌های سرسبز از پارک و استخر پاشوران و بازارهای محلی می‌توان به عنوان دیگر جاذبه‌های سیاهکل نام برد. وارد جاده دیلمان هم که بشوید به آبشار زیبای لونک، کاروانسرای تاریخی تی تی و جنگل لاریخانی برمی‌خورید.
از همه این‌ها بگذریم جاده جنگلی سیاهکل به دیلمان آن‌قدر باصفا و شگفت‌انگیز است که حیفتان می‌آید جاده تمام شود. اما در نهایت بعد از طی کردن ۴۵ کیلومتر به شهر دیلمان می‌رسید و مسحور دشت‌های سرسبزش می‌شوید. منطقه‌ای بسیار خوش آب و هوا که خاطرات خوش آن تا ابد در یادتان خواهد ماند. در سفر به گیلان برای اقامت می‌توانید در خانه‌های محلی بمانید یا کمپینگ در طبیعت را تجربه کنید. گزینه دیگر هم این است که به شهرهایی مانند لاهیجان یا رشت بروید و از امکانات اقامتی آن‌ها استفاده کنید. اجاره ویلا در رشت و لاهیجان از طریق سایت شب به راحتی امکان پذیر است.

آبشار لونک

شهر ساحلی چمخاله

یکی از اصلی‌ترین دلایل افراد برای سفر به گیلان این است که دلشان برای دریا تنگ می‌شود. دلشان تنگ می‌شود برای این که کنار ساحل قدم بزنند، تنی به آب بزنند و با گوش سپردن به صدای امواج غرق در آرامش شوند. پس در اولین فرصت چمدان را می‌بندند و راهی شهرهای ساحلی می‌شوند. اگر شما هم دلتان برای دریا تنگ شده بد نیست بدانید که ساحل چمخاله واقع در ۱۰ کیلومتری لنگرود یکی از زیباترین و مجهزترین سواحلی است که در سفر به گیلان می‌توانید به سراغش بروید. قدم زدن روی شن‌های نرم، انجام تفریحات دریایی مانند قایق سواری، جت اسکی و شاتل و شنا در نقاط امن و مشخص شده آرامشی وصف ناپذیر را نصیب شما می‌کند. همچنین می‌توانید دوچرخه کرایه کنید و از دوچرخه سواری در ساحل حسابی لذت ببرید. اسب سواری، والیبال و فوتبال ساحلی نیز از دیگر تفریحات جذاب این منطقه است.

شهر ساحلی چمخاله
برای اقامت در چمخاله هم هیچ جای نگرانی نیست، می‌توانید در هتل‌ها و یا مجتمع‌های اقامتی این شهر بمانید و یا با اجاره ویلا و سوئیت اقامتی امن و آرام را تجربه کنید. چادر زدن در مکان‌های تعیین شده نیز گزینه دیگر پیش روی شماست.

هزار پله تا قلعه رودخان

یکی از زیباترین جاهایی که در سفر به گیلان می‌توانید به سراغش بروید قلعه رودخان است. مستحکم‌ترین دژ گیلان که در فاصله تقریبا ۲۰ کیلومتری جنوب غربی فومن قرار دارد و آن را یکی از عجایب هفتگانه گیلان می‌دانند. قلعه رودخان قلعه‌ای کوهستانی واقع در روستای رودخان است که بر بلندای ارتفاعات جنگلی فومن جا خوش کرده و برای رسیدن به آن باید حدودا ۱۰۰۰ پله را طی کرد. تا گفتیم ۱۰۰۰ پله سریع ترس برتان ندارد، طبیعت اطراف آن‌قدر زیبا و تماشایی است که خستگی را از یادتان می‌برد. به علاوه این که می‌توانید هر جا که خسته شدید چند دقیقه استراحت کنید و دوباره به مسیرتان ادامه دهید. در ضمن قبل از بالا رفتن از پله‌ها می‌توانید در آن اطراف به رستورانی بروید و یا از غذاهای محلی آن‌جا نوش جان کنید.


قلعه هزار پله نام دیگر قلعه رودخان است. به خاطر این که برای رسیدن به قلعه پله‌های زیادی را باید طی کرد، به این اسم هم معروف شده است. بد نیست این را هم بدانید که هزار پله که می‌گویند عددی تقریبی است و دقیق‌ترش ۹۳۵ پله است، شاید کمی خیالتان راحت شد! آن‌طور که می‌گویند قدمت قلعه به دوران ساسانیان برمی‌گردد و در زمان سلجوقیان بازسازی شده است. در سفر به گیلان با رفتن به این منطقه می‌توانید همزمان از تماشای تاریخ و طبیعت لذت ببرید.
همچنین اگر در سفر به گیلان برای اقامت قصد اجاره ویلا در فومن را داشته باشید، می‌توانید روی سایت شب حساب باز کنید.

لاهیجان، عروس گیلان

در سفر به گیلان به شهرهای زیبای بسیاری برمی‌خورید که هر کدام جاذبه‌های منحصر به فردی را در خود جای داده‌اند. در این میان لاهیجان یکی از سرسبزترین و تماشایی‌ترین این شهرهاست که به آن عروس گیلان هم می‌گویند. شهر توریستی لاهیجان با وجود جاذبه‌های گردشگری فراوان محبوبیت زیادی نزد گردشگران دارد و در تمام طول سال به خصوص ایام نوروز میزبان جمعیت بسیاری از مسافران است. اصلی‌ترین جاذبه این شهر منطقه‌ای خوش آب و هوا به نام شیطان کوه است که جنگل و دریاچه و آبشار را دل خود دارد. همچنین در سفر به گیلان اگر به لاهیجان بروید می‌توانید از تله کابین سواری و تماشای باغ‌های چای و مزارع برنج شهر از فراز آن لذت ببرید و خاطراتی فراموش نشدنی رقم بزنید.

استخر لاهیجان

استخر لاهیجان که در پای شیطان کوه به دستور شاه عباس احداث شده، پل خشتی، موزه تاریخ چای، مسجد جامع لاهیجان، بقعه شیخ زاهد گیلانی و تالاب سوستان از دیگر جاذبه‌های گردشگری لاهیجان هستند. همچنین در سفر به گیلان به خصوص شهری مانند لاهیجان از خوردن غذاهای محلی لذیذ مانند میرزا قاسمی، سبزی فسنجان و خورشت مرغ و آلو غافل نشوید. برای اقامت هم می‌توانید پیش از سفر به سایت شب مراجعه کنید و از میان گزینه‌های متنوع برای اجاره ویلا و سوئیت در لاهیجان اقامتگاه مورد نظرتان را انتخاب و رزرو کنید.

جواهردشت رودسر، روستایی با دشت سبز مخملی

اگر می‌خواهید این بار تجربه‌ای متفاوت از سفر به گیلان برایتان رقم بخورد، باید به روستای ییلاقی جواهردشت در شهرستان رودسر بروید. نیمه اول سال بهترین زمان برای سفر به جواهر دشت است چرا که در این فصول به خصوص بهار به اوج زیبایی و سرسبزی خود می‌رسد. همچنین در این زمان‌ها از آب و هوای مطلوب‌تری هم بهره می‌برد. جاده‌ای که به جواهردشت می‌رسد پر از درختانی است که عطر میوه‌هایشان شما را مدهوش می‌کند، باران که هم بیاید همه چیز رویایی‌تر می‌شود و نوید سفری هیجان‌انگیز را به شما می‌دهد. به جواهردشت که برسید استشمام هوای پاک و تماشای دشتی که با مخملی سبز پوشیده شده و اسب‌ها و گوسفندانی که در حال چرا هستند چنان آرامشی به شما هدیه می‌کند که خیال می‌کنید در بهشت قدم می‌زنید. به جواهردشت عروس دشت‌ها هم می‌گویند.


خیلی از افراد با تورهای مسافرتی راهی سفر به گیلان و جواهردشت می‌شوند، اما اگر شما می‌خواهید با خودروی شخصی خود سفر کنید حتما از قبل از وضعیت جاده مطلع شوید. برای شب ماندن در این روستا هم می‌توانید در خانه‌های محلی ساکن شوید و هم این که در طبیعت چادر بزنید. البته یادتان باشد که اگر قصد کمپینگ دارید حتما تجهیزاتی مانند کیسه خواب و چند دست لباس گرم با خودتان ببرید. چرا که شب‌ها هوا سرد می‌شود و وجود این وسایل ضروری است.

ماسوله، شهر گلدان‌های شمعدانی

آن چه که ماسوله را از سایر شهرهای گیلان متمایز می‌کند معماری پلکانی و منحصر به فرد آن است. می‌توان این‌طور گفت که در ماسوله پشت بام خانه پایینی نقش حیاط خانه بالایی یا معبر کوچه بالایی را ایفا می‌کند. در سفر به گیلان اگر مقصد شما ماسوله باشد در کنار طبیعت سرسبز و زیبا می‌توانید از معماری شگفت‌انگیز آن منطقه نیز لذت ببرید. بازار ماسوله قلب تپنده شهر است. هنگام گشت و گذار در این بازار هر زمان که احساس گرسنگی یا خستگی کردید می‌توانید به کافه یا رستوران آن بروید و با چشم‌اندازی زیبا غذایی لذیذ نوش جان کنید. بوی خوش شیرینی‌های محلی هم هوش از سرتان می‌برد و احتمالا وسوسه می‌شوید یکی از آن‌ها را امتحان کنید. چرا که نه؟ تردید نکنید و یکی از خوشمزه‌ترین شیرینی‌های عمرتان را بخورید.


امامزاده عون بن علی، پارک جنگلی ماسوله که یکی از زیباترین پارک‌های جنگلی ایران است، آبشار کوشم، رودخانه و آبشار ماسوله رودخان و آبشار لارچشمه از دیگر جاذبه‌های ماسوله و اطراف آن هستند.
اقامت در خانه‌های محلی ماسوله و تماشای شهر از دریچه پنجره‌های آن یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر به گیلان برای شما خواهد بود.

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب