راهنمای سفر به اهواز، شهر شب‌های روشن

0

بهترین زمان برای سفر به مناطق گرمسیری همین روزهاست. اگر بخواهید برای زمستان و تعطیلات نوروزی برنامه سفر بچینید، شهرهای جنوبی مقصد مناسبی برای خلق خاطراتی خوش و به یاد ماندنی است. شهر اهواز مرکز استان خوزستان می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد تا سفری متفاوت را تجربه کنید. شاید به خاطر شرایط آب و هوایی و خبرهایی که شنیده‌اید، تصویر اهواز با انبوهی از گرد و غبار در ذهنتان باشد. اما با سفر به اهواز تازه متوجه می‌شوید که اگر گرد و خاک از چهره این شهر پاک شود چقدر تماشایی و خواستنی می‌شود.

اهواز
اهواز

قدم زدن در کنار کارون زیبا، خاطره سازی و گشت در بازارهای قدیمی، نوش جان کردن لذیذترین فلافل عمرتان، تماشای پل‌هایی که معماری منحصری به فردی دارند و شب‌گردی و پیاده روی در جاده ساحلی کارون، تنها بخشی از لذت‌هایی است که از سفر به اهواز نصیبتان می‌شود.

کجا اقامت کنیم؟

برای اقامت در اهواز گزینه‌های مختلفی پیش روی شماست از رزرو هتل گرفته تا اجاره ویلا و آپارتمان شخصی. در سفر به اهواز اگر تصمیم داشته باشید در هتل بمانید باید بدانید که اهواز هم هتل‌های لوکس و گران دارد مانند هتل پارس، هم هتل‌ها و مهمانسراهایی با قیمت ارزان‌تر که خدمات مناسبی هم ارائه می‌دهند. انتخاب از میان این‌ها به سلیقه و بودجه شما بستگی دارد.
اجاره ویلا و سوئیت در اهواز هم گزینه خوبی است اگر دلتان بخواهد در طول سفر در محل اقامت خود بیشتر احساس راحتی کنید. در صورتی که قصد اجاره آپارتمان شخصی داشته باشید می‌توانید قبل از سفر به اهواز، به سایت شب سر بزنید و اقامتگاه مورد نظرتان را رزرو کنید.

در اهواز از کجا دیدن کنیم؟

اهواز به عنوان مرکز استان خوزستان جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیاری را در خود جای داده که قطعا در سفری کوتاه بازدید از همه آن‌ها امکان پذیر نیست. ما فرض را بر این می‌گذاریم که برای گشت در شهر دو سه روز فرصت دارید؛ بنابراین تعدادی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری اهواز را معرفی می‌کنیم. اگر می‌خواهید به جاهایی بروید که سفر به اهواز تبدیل به سفری متفاوت و جذاب شود، پیشنهادهای خوبی برایتان داریم.

بازار اهواز
اهواز

بازارهای قدیمی اهواز

در سفر به اهواز بهترین جا برای این که مردم شهر را بشناسید و با آداب و رسوم آن‌ها آشنا شوید بازارهای قدیمی شهر است. در این بازارهاست که می‌توانید با محلی‌ها و مردم مهمان نواز و خونگرم اهواز هم صحبت شوید و حال و هوای شهر را به خوبی درک کنید. برای خریدن سوغات و نوش جان کردن غذاهای محلی هم بازارهای سنتی بهترین گزینه است.
بازار امام و بازار کاوه که فاصله خیلی کمی از هم دارند از قدیمی‌ترین بازارهای اهواز هستند. به ساعتتان نگاه نکنید، در کوچه پس کوچه‌های بازارهای سنتی گم شوید تا دنیایی از رنگ‌ها و شور زندگی را در آن‌ها شاهد باشید. از فلافل‌های کنار خیابان هم غافل نشوید که نظیرش را محال است جایی پیدا کنید. خرما معروف‌ترین سوغات اهواز است که در بازار کاوه می‌توانید مرغوب‌‎ترین نوع آن را بخرید. بازار عبدالحمید نیز یکی دیگر از بازارهای قدیمی اهواز است که هر چند رونق سابق را ندارد اما باز هم گشت و گذار در آن لذت بخش است و خاطره‌ای خوش از سفر به اهواز برایتان به جا می‌گذارد.

عمارت ماپار
اهواز

شب‌گردی و پیاده روی در جاده ساحلی کارون

اگر اهل شب گردی و جزو افراد شب زنده‌دار باشید، بدون شک سفر به اهواز یکی از بهترین سفرهای عمرتان خواهد بود. شب که می‌شود اهواز انگار تازه از خواب بیدار می‌شود و جانی تازه می‌گیرد. مردمی که در گرمای روز از خیابان‌ها فراری بودند، به کارون می‌آیند و در کنار رود شب نشینی را آغاز می‌کنند. شما هم این تجربه را از دست ندهید و با پیاده روی شبانه در جاده ساحلی رود کارون و گوش سپردن به صدای آب، دست به خلق خاطره‌ای فراموش نشدنی بزنید. کارون طولانی‌ترین رود ایران است و زمانی پرآب‌ترین رود کشورمان هم بود، اما متاسفانه امروزه خطر کم آبی و خشکی آن را تهدید می‌کند. با این حال هنوز هم تماشایی است و جاذبه‌ای شگفت انگیز در اهواز.

فلافل اهوازی
اهواز

پل‌های اهواز

پل‌های اهواز با معماری خاص و منحصر به فردی که دارند، از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر هستند. در سفر به اهواز پل‌هایی را می‌بینید که روی رود کارون ساخته شده‌اند و زیبایی دو چندانی به شهر بخشیده‌اند و آن را بیش از پیش تماشایی کرده‌اند. یکی از القابی که به اهواز می‌دهند شهر پل‌هاست.
پل سفید که اولین پل معلق ایران و به نوعی نماد شهر اهواز است و پل سیاه یعنی قدیمی‌ترین پل اهواز که برای عبور قطار ساخته شده بوده، از معروف‌ترین پل‌های این شهر هستند. همچنین پل هفتم که بزرگ‌ترین آبشار مصنوعی خاورمیانه در دو طرفش ایجاد شده و با نورپردازی جلوه‌ای ویژه به آن بخشیده شده و پل طبیعت که دو پارک در اهواز را به هم وصل می‌کند نیز از زیباترین پل‌های اهواز هستند.

عمارت ماپار

اگر بازدید از جاذبه‌های تاریخی برایتان جالب است و از تماشای خانه‌های قدیمی لذت می‌برید در سفر به اهواز حتما سری به عمارت ماپار بزنید. قدمت این عمارت که نمای آجری بسیار زیبایی هم دارد به دوران پهلوی اول برمی‌گردد و این روزها به عنوان کارگاه هنرهای سنتی مشغول فعالیت است. شیشه‌های رنگی، حوض فیروزه‌ای و نخل خمیده اما استوار این عمارت حال و هوای خوبی را از بودن در آن‌جا به بازدیدکنندگان منتقل می‌کنند. همچنین در عمارت ماپار رستوران و شربت خانه‌ای هست که اگر دوست داشته باشید می‌توانید آن‌جا عصرانه دلچسبی هم میل کنید.

اهواز

کافه نشینی در خیابان کیانپارس اهواز

خیابان کیانپارس پر از کافه و رستوران و یکی از معروف‌ترین خیابان‌های اهواز است. در سفر به اهواز اگر از خود محلی‌ها هم سراغ رستوران‌های خوب شهر را بگیری حتما آدرس این خیابان را به شما می‌دهند. کافه رستوران کنجد و رستوران هوژان دو تا از بهترین رستوران‌های کیانپارس هستند. ضمن این که می‌توان گفت کیانپارس منطقه اعیان نشین شهر است و در آن‌جا می‌توان در فروشگاه‌های برند و مراکز خرید مدرن اهواز هم گشتی زد.
تالاب بامدژ، کلیسای سورت مسروپ، حرم علی ابن مهزیار و محله نیوساید تعدادی دیگر از جاهای دیدنی اهواز هستند.

فلافل اهوازی تا نخوری ندانی

و اما معروف‌ترین و محبوب‌ترین غذای اهواز؟ بدون شک فلافل! فلافل اهواز طعم منحصر به فرد و بی‌نظیری دارد که مثلش را جای دیگری نمی‌توانید پیدا کنید. اصلا یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر به اهواز رفتن به لشکرآباد و خوردن فلافل ترد و خوشمزه آن‌جاست. در خیابان انوشه لشکرآباد که حال و هوای خاص و دلنشینی دارد و اول تا آخرش پر از دکه‌های فلافلی است، می‌توانید لذیذترین فلافل و سمبوسه عمرتان را نوش جان کنید.

بستنی مجید اهواز سال‌هاست بستنی‌هایی می‌فروشد که با شیرگاو میش درست می‌شوند و حسابی هم معروف است. این بستنی‌ خوشمزه یکی دیگر از بایدهای خوراکی در سفر به اهواز است که اگر امتحانش کنید طعم لذیذش همیشه زیر زبانتان می‌ماند.

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب