اصول میزبانی

2

اگر میخواهید میزبانی خوب باشید و همه شما را به خوبي به ياد آورند و به ديگران نيز معرفي كنند بد نیست به چند نکته توجه کنید.

-اولین لحظه؛ مهم ترین لحظه

درست است که هزار و یک کار دارید اما یکی از بدترین رفتارهایی که در لحظه ورود مهمان های تان می توانید انجام دهید، حاضر نبودن مقابل در است. مهم نیست چقدر آنها نميشناسيد؛ به عنوان یک میزبان، وظیفه شماست که همه کارها را برای چند ثانیه هم که شده کنار بگذارید و به نشانه خوشامدگویی جلوی در حاضر باشید. صبر نکنید که مهمانتان پشت در حاضر شود و زنگ در ورودی را بزند. بهتر است از همان لحظه که در اصلی خانه را باز می کنید، در ورودی خانه را هم باز نگه دارید تا به جای دیدن چوب در، چهره خندان شما را در اولین نگاه ببیند.

-خانه را به او معرفی کنید

در بردن کیف دستی، چتر یا چمدان به او کمک کنید. مهمانتان را به سمت اتاق با کمدی که می تواند وسایلش را در آن بگذارد راهنمایی کنید تا مهمانتان سرگردان به دنبال جایی برای قرار دادن وسایلش نگردد. اگر مهمانتان از راه دوری آمده، بعد از این مرحله، به او جای حمام و دستشویی را نشان دهید.

-زندگی را به خانه بیاورید

بد نیست قبل از رسیدن مهمان، چند شاخه گل تازه در خانه بگذارید؛ گل تازه به خانه شما روح می دهد و فضای قابل پذیرش تری را برای مهمانتان فراهم می کند. تمیز کردن خانه یا درست کردن چیدمان را در روزهای قبل انجام دهید. بدترین زمان برای خرید کردن وسایل مورد نیاز یا رسیدگی به ظاهر خانه، بعد از ورود مهمان است.

-بدرقه

-بدرقه را به اندازه استقبال خوب و گرم انجام دهید یعنی یکی از مهمان ها قصد خداحافظی دارد آن را معطل نگذارید و به موقع با او خداحاظی کنید.

-قوانين خانه

درباره‌ی قوانین خانه یا ویلا با مهمانانتان صادق باشید. برای مثال درباره پوشیدن کفش، غذادادن به حیوان خانگی‌تان و یا سیگار کشیدن. حتما توجه داشته باشید که این باید و نبایدها برای همه یکسان باشد.

-سرویس ها

-در این که اتاق نشیمن و پذیرایی باید تمیز و آراسته باشد شکی نیست. ولی سرویس بهداشتی را هم نباید فراموش کرد. در نگاه مهمانان یک سرویس بهداشتی تمیز و معطر هم به همان اندازه و شاید بیشتر اهمیت دارد. قبل از آمدن مهمانان سشوار، مايع دستشويي ،دستمال توالت و حوله به تعداد كافي برای سرویس بهداشتی را چک کنید. سطل‌ها را هم که حتما از قبل خالی کرده‌اید.

-شهرتان را معرفی کنید‌؛

مناطق د‌ید‌نی شهرتان ممکن است برای خود‌تان عاد‌ی باشد، ولی مهمانان‌ شما مسلما شور و شوق زیاد‌ی برای بازد‌ید‌ از همان مناطق د‌ارند‌. با خوشرویی راهنمایی‌شان کنید‌ و فهرستی از مناطق د‌ید‌نی شهر را د‌ر اختیارشان بگذارید‌.

-منزل

هر منزل تعداد اتاق هاي متفاوتي دارد. بسته به منزل خودتان كه براي اجاره در نظر گرفته ايد، براي هراتاق دو دست ملحفه ، بالشت، پتو بگذاريد. اگر ساعت زنگدار و چراغ مطالعه اي هم باشد مناسب تر است.

– سعي كنيد  اتاق نشيمن شما صندلي و مبلمان به اندازه تعداد مهماناني كه درنظر گرفته ايد  داشته باشد. شايد بد نباشد بازي هاي كارتي و دستي نيز هم براي روزهاي باراني آنجا قرار دهيد.

-بزرگ اندیشی

-هميشه در نظر بگيريد كه چرا مسافر به جاي هتل ميخواهد خانه یا ویلایی را اجاره كند لذا اين موارد را اگر برايتان مقدور است در نظر بگيريد:

 اينترنت

كيف لوازم كمك هاي اوليه

كتاب، بازي و فيلم

تخت كودك

و وسايلي ديگري مانند سيستم بازي هاي ويديويي، دستگاه قهوه ساز، ميز بيليارد ، لوازم ساحل يا حتي برف كه ميتوانند توجه مسافري را جلب كند.

-آشپزخانه

وقتي صحبت از آشپزخانه ميشود نظافت و تميزي و مرتب بودن اولين گزينه هاست. اما در نظر داشته باشيد كه آشپزخانه شما لوازم كافي از جمله قابلمه ،بشقاب ، ليوان ،قاشق و چنگال دو برابر تعداد كساني كه قصد اقامت در ملك شمارا دارند را داشته باشد.

اگر خود شما و منزلتان همه این شرایط را دارید پس چرا تامل؟؟ همین حالا به سایت ما بروید و به راحتی ملک شخصیتان را با قوانین خاص خودتان ثبت کنید و کسب درآمد کنیذ.

https://www.shab.ir

2 پاسخ
  1. Mizbani نظر داده:

    اگر بخوام اطلاعات بیشتری بگیرم از کجا میتونم
    بگیرم؟

    1. فؤاد جاودان نظر داده:

      در چه خصوصی؟

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب