استان گیلان و جاذبه‌های گردشگری آن، سرزمین رنگ‌ها

1

استان سرسبز گیلان به دلیل وجود جاذبه‌های فراوان و طبیعت منحصر به فرد خود یکی از محبوب‌ترین مقاصد نزد مسافران و طبیعت گردان است. خیلی از ما وقتی برای دور شدن از هیاهوی شهرمان قصد سفر می‌کنیم اولین انتخابمان شمال کشور و به خصوص شهرها، روستاها و جاذبه‌های گردشگری استان گیلان است چرا که آرامش آن را در کمتر جایی می‌توانیم بیابیم. همانطور که می‌دانید جاذبه‌های گردشگری گیلان در هر گوشه و کنار این استان فراوان است اما در این مطلب به تعدادی از معروف‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم. مقاصدی که با سفر به آن‌ها تجربه‌ای به یاد ماندنی و خاطره انگیز برایتان رقم می‌خورد و برای یک بار هم که شده حتما باید به آن مناطق سفر کرد.

blogpost-373

جاذبه های گردشگری ماسال

حتما بارها از زبان افراد مختلف شنیده‌اید که برای توصیف کردن چیزهایی که علاقه و اشتیاق زیادی به آن‌ها دارند واژه مناسبی پیدا نمی‌کنند و مدعی می‌شوند که کلمات قادر به وصف آن نیست. خیلی وقت‌ها این تعبیر به نظرتان حسابی اغراق آمیز می‌آید. اما این بار باور کنید در وصف زیبایی ماسال هیچ کلمه‌ای حق مطلب را ادا نمی‌کند و شگفتی‌هایش را فقط باید با چشمان خود ببینید. ماسال، اقیانوسی از ابر و آرامش یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری استان گیلان واقع در ۵۵ کیلومتری رشت و ۶۰ کیلومتری تالش است که در جوار کوه‌های تالش قرار دارد. بهترین زمان سفر به ماسال که عمده شهرتش به خاطر ییلاقات بکر، مه اندود و خوش آب و هوای آن مانند اولسبلنگاه است از اردیبهشت تا مهر ماه می‌باشد.

کلبه‌های چوبی این منطقه می‌تواند اقامت در ماسال را برایتان خاطره انگیز کند. اقامت در خانه‌هایی که همیشه در کارتون‌ها و فیلم‌ها دیده‌اید و برایتان رویا بوده با سفر به ماسال حقیقت می‌یابد. همچنین برای اجاره ویلا در ماسال می‌توانید به صورت آنلاین و پیش از سفر از میان ویلا و سوئیت‌های شخصی اقامتگاه مورد نظرتان را انتخاب و رزرو کنید.

جاذبه های گردشگری ماسوله

سفر به ماسوله می‌تواند یکی از خیال انگیزترین سفرهای عمرتان باشد. ماسوله شهری توریستی و تاریخی و یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری استان گیلان به حساب می‌آید که با طبیعت بهشتی خود گردشگران داخلی و خارجی زیادی را جذب می‌کند. یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های ماسوله معماری پلکانی و منحصر به فرد آن است که سبب شهرت آن در سطح جهانی نیز شده است. هوایی لطیف و مه اندود، جنگل‌های انبوه و آبشارهای خروشان و کوهستان‌های مرتفع، همه آن چیزی که هر فردی برای رسیدن به آرامش به آن نیاز دارد، در ماسوله جمع شده است. شاید برایتان جالب باشد بدانید سهراب سپهری شاعر و نقاش محبوب کشورمان در وصف ماسوله گفته ماسوله را نمی‌توان نوشت ماسوله را باید دید. پس تا دیر نشده دست بجنبانید که خزان زرد و نارنجی ماسوله را از دست ندهید.

همچنین علاوه بر طبیعت منحصر به فردی که خود شهر ماسوله دارد، جاده‌ای که شما را به ماسوله می‌رساند هم بسیار تماشایی است و مناظری شگفت انگیز را در برابر چشمانتان می‌آورد. به طور کل می‌توان این را گفت که جاده‌های زیبا و پر پیچ و خم با مناظر روح نواز یکی از محبوب‌ترین و مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری گیلان هستند. اگر قصد دارید شب را در ماسوله بمانید می‌توانید با اجاره خانه‌ محلی اقامتی متفاوت را تجربه کنید. رزرو هتل، اجاره ویلا و کمپینگ در طبیعت نیز از دیگر گزینه‌های اقامت در ماسوله است.

blogpost-369

جاده اسالم به خلخال

بدون شک یکی از زیباترین جاده‌های جنگلی ایران جاده‌ اسالم به خلخال است که از اسالم گیلان آغاز شده و به خلخال در اردبیل منتهی می‌شود. جاده‌ای رویایی به طول ۷۰ کیلومتر که یکی از منحصر به فردترین جاذبه‌های گردشگری استان گیلان است و با تماشای طبیعت چشم نواز آن گاهی تشخیص مرز بین خیال و واقعیت دشوار می‌شود. یکی از بهترین زمان‌های سفر به جاده اسالم به خلخال فصل پاییز است که درختان و دشت‌ها رخت نو به تن می‌کنند و غرق در رنگ می‌شوند.

در میان راه با راهنمایی تابلوهایی که نصب شده می‌توانید به روستاهای مختلف آن منطقه بروید. روستاهایی که خود جزو زیباترین جاذبه‌های گردشگری استان گیلان هستند و اقامتی به یاد ماندنی را برای مسافران رقم می‌زنند. کوهنوردی و گشت در جنگل‌های اطراف از مهم‌ترین دلایلی است که هر ساله طبیعت گردان بسیاری را راهی این جاده می‌کند. در نزدیکی خلخال نیز آبگرم کیوی قرار دارد که می‌تواند خستگی را از تن بیرون کند و برای ادامه سفر جانی تازه به شما ببخشد. همچنین اگر قصد دارید شب را در این منطقه بمانید می‌توانید وسایل مورد نیاز را با خود ببرید و در طبیعت کمپ بزنید. اجاره کلبه‌ها و خانه‌های محلی نیز از دیگر انتخاب‌های پیش روی شماست.

blogpost-371

سوباتان

تصور کنید جایی هستید که تا چشم کار می‌کند دشت‌های گل و چمنزارهای سرسبز دیده می‌شود، رودخانه‌های خروشان در جریان است و آبشارها موسیقی گوش نوازی با فرو ریختن آب می‌نوازند. جایی که کلبه‌های چوبی آن شما را به یاد کارتون هایدی می‌اندازد و اسب‌هایی در اطرافشان در حال چریدن هستند. تمام این تصاویر رویایی با سفر به سوباتان رنگ واقعیت به خود می‌گیرد و خاطره‌ای فراموش نشدنی برایتان رقم می‌زند. ییلاق سوباتان با مناظر رویایی و آب و هوای مطبوع از زیباترین جاذبه‌های گردشگری گیلان است که در فاصله حدودا ۲۰ کیلومتری غرب لیسار از توابع تالش قرار دارد.

آبشار ورزان، دریاچه نئور، هاچا داش، پارک طبیعی آلچاق، غار گنجخانه و دشت گل‌های شقایق در فصل بهار از دیگر جاذبه‌های طبیعی این منطقه هستند که در سفر به سوباتان نباید از آن‌ها غافل شد. اگر به سوباتان سفر کردید حتما از غذاهای محلی آن که با گوشت تازه گوسفند و بره طبخ می‌شوند نوش جان کنید. برای اقامت در سوباتان مانند دیگر مناطق ییلاقی گیلان می‌توانید شب را در خانه‌های روستایی و کلبه‌های چوبی بمانید. اگر هم دلتان خواست می‌توانید به تالش بروید و شب را در هتل، ویلا، سوئیت‌ها و یا آپارتمان‌های شخصی تالش بمانید.

blogpost-370

داماش

یکی از زیباترین روستاهای استان گیلان، روستای داماش در ۱۳۰ کیلومتری رشت و ۴۸ کیلومتری جنوب شرقی رودبار است. وجود مناظر دیدنی و آب و هوای خوشایند به خاطر قرارگیری در منطقه‌ای کوهستانی این روستا را به یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری گیلان نزد مسافران به خصوص دوستداران طبیعت تبدیل کرده است. احتمالا با شنیدن نام داماش یکی از اولین مواردی که به ذهنتان خطور می‌کند آب معدنی معروف آن است که اتفاقا وجود همین چشمه یکی از دلایل شهرت این روستاست. گل نایاب سوسن چلچراغ که تنها در این منطقه و در منطقه لنکران جمهوری آذربایجان می‌روید از دیگر جاذبه‌های این روستا بوده و امکان بازدید از آن در زمان‌هایی خاص مقدور است.

در مسیر رسیدن به داماش از روستاهای مختلفی می‌گذرید، بهترین فرصت است تا دل به جاده بسپارید و از زیبایی‌های اطراف لذت ببرید. اگر قصد داشتید شب را در داماش بمانید می‌توانید با اجاره خانه‌های محلی اقامتی متفاوت را تجربه کنید.

هنگام سفر به این استان و بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان گیلان نگران اقامت خود نباشید. با مراجعه به سایت شب امکان انتخاب اقامتگاهی مناسب از میان گزینه‌های متنوع و متعدد در اکثر شهرهای ایران برای شما وجود دارد. پیش از سفر محل اقامت خود را انتخاب کنید و سفر را با آرامش سپری کنید.

1 پاسخ
  1. […] جاذبه های گردشگری گیلان […]

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب